Klachten na punctie

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lindawen79, May 3, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

Apr 9, 2019
    896
    628
    93
    Female
    hallo allemaal,

Gisteren heb ik de 1e (en hopelijk enige ☺️) punctie voor ICSI gehad.
    Pittige ingreep .. ik kreeg erna te horen dat ze 31 eicellen hadden geoogst.
    Met het oog op een mogelijke overstimulatie plaatsen ze niets terug nu.
    Vanochtend telefoontje dat er 18 bevruchtte eicellen over zijn die men gaat volgen tot dinsdag en dan invriezen. Mooie score tot nu!

Maar ik voel me sinds gisteren enorm beroerd. Moest veel drinken en rust houden. Gisteravond heftige diarree. Vandaag niet meer gelukkig. En buikpijn, steken, pijn bij plassen enz. Vanochtend met deze klachten de kliniek gebeld en moest langskomen.

Met de echo gekeken en gelukkig maar weinig vocht, wel nog grotere eierstokken maar dat was niet vreemd. Naast 4x daags paracetamol ook ibuprofen erbij. Als de menstruatie aanbreekt komende week zou ik me al een stuk beter voelen...

Maar nu heb ik mega pijn met plassen. Niet zoals bij een blaasontsteking of brandende pijn maar alleen met het moment waarop je zeg maar loslaat om te plassen. Kliniek gaf aan dat de vergrootte eierstokken waarschijnlijk ook wat op de blaas drukken.

Iemand nog tips behalve wat ik nu al doe.. thanks!

Gr Linda

2. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,008
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Meer dan je nu doet kan je volgensmij niet doen, hopelijk gaat t gauw beter!

3. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,260
    721
    113
    Prachtige oogst zeg!

Je hebt net een punctie gehad, logisch dat alles nog gevoelig is. Geef het een paar dagen, neem pijnstilling en doe lekker rustig aan.

Hopelijk volgt er gauw een terugplaatsing.

Succes met het vervolg en een mooie uitslag over een paar weken:)

4. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Je kunt eigenlijk niet veel meer dan heel veel rusten en kalm aan doen. En veel drinken echt veel drinken om toch goed te blijven plassen.
    31 eicellen is een enorm mooi aantal en dus hele aanslag op je onderbuik. Zorgen dat je met de paracetamol en ibru een "spiegel" opbouwt om de pijn te controleren/onderdrukken. Kan zeker wel een paar dagen aanhouden.

Wat een mooi aantal bevruchtingen zeg. Proficiat hopelijk zit jullie plakkertje erbij.

5. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

Apr 9, 2019
    896
    628
    93
    Female
    Dank jullie voor de reacties dames! Inmiddels weer een beetje bijgekomen gelukkig. Je weet van tevoren ook gewoon niet wat je moet verwachten. Morgen belt het lab om te vertellen hoeveel cryos er de vriezer in mogen. Ik blijf het heel bijzonder vinden. Hopelijk dan inderdaad ook snel een TP

Share This Page