IUI en coronapositief = slechte zaadkwaliteit?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Appeltaartje121, 26 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltaartje121

    Appeltaartje121 Actief lid

    22 apr 2020
    350
    297
    63
    Vrouw
    Hai allemaal,

    Vorige maand zouden wij starten met IUI. Ik heb hiervoor hormonen geïnjecteerd maar helaas kreeg ik halverwege corona waarna mijn vriend helaas ook corona kreeg.

    Ontzettend balen natuurlijk want naast dat het al rot genoeg is had ik al gelezen dat hierdoor de zaadkwaliteit afneemt of grofweg het zaad dood is.. de kwaliteit van het zaad van mijn vriend is verder wel in orde wat bleek uit het onderzoek vóor de corona.

    Nu ben ik afgelopen week weer naar het ziekenhuis geweest voor een nieuwe poging en gaan we het er toch op gokken om een kans te wagen, alleen vrees ik toch echt dat de kwaliteit niet goed is op dag van inseminatie waardoor de inseminatie uiteindelijk niet door kan gaan. Mocht dat inderdaad het geval zijn dan wachten we 2 maanden af voor een nieuwe poging.

    Zijn er meer die hier ervaring mee hebben (gehad)? Bleek het zaad uiteindelijk ook echt niet goed na corona positief en hoe lang heeft het geduurd voordat het weer beter werd?
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.778
    5.545
    113
    Vrouw
    Een man heeft een cyclus van 90 dagen. Daarom adviseren veel ziekenhuizen om na ziekte zoals griep, koorts of Corona tenminste 3 maanden te wachten omdat de zaadkwaliteit die tijd nodig heeft te verbeteren.

    Ken diversen mensen waarbij het inderdaad tenminste 3 maanden heeft geduurd alvorens de zaadkwaliteit weer redelijk hetzelfde was ten opzichte van voor de ziekte.
     
    Appeltaartje121 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina