Wie begint er ook met hormonen spuiten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Spidy, 28 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Er zijn al meer topics hierover maar die zijn al lang bestaand.
    Ik wil dus graag een nieuw topic starten voor meiden die er ook mee beginnen of pas mee zijn begonnen.

Ik heb zelf pcos, 2 rondes clomid erop zitten en wacht nu op m'n menstruatie zodat ik op dag 3 kan beginnen met puregon spuiten. Waar ik best tegenop zie. Vanmorgen wel een test gedaan. Helaas negatief.

Ik merk dat ik behoefte heb om met meiden te praten die in hetzelfde schuitje zitten.

2. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    Hooi spidy,

Mag ik mee kletsen?
    Ik heb afgelopen donderdag m'n intake gehad voor Iui, ik had mazzel want woensdag was ik ongi geworden, dus mocht gelijk vrijdag beginnen. Ik ben dus vanaf vrijdag begonnen met puregon spuiten, eerst vrijdag onder toezicht van arts in zh en een echo van de bm gehad, nu dinsdag gister zelf thuis gedaan, (ik heb een angst voor naalden), dus die instructies met vk samen waren voor mij erg moeilijk, ook om het gelijk te moeten gaan doen, maar ze zijn wel erg aardig en denken ook aan je. Vandaag ging het al iets beter als gister, hoop dat t nog verandert. Maar vind t al knap voor mijn doen om t zo te doen zoals nu.

Ik snap dat je er tegen op ziet, zag ik ook, maar uiteindelijk viel t heeeel erg mee. T naaldje is zo dun, ik zat daar en moest dus prikken, ik was zo zenuwachtig, heb zelfs gewoon zitten huilen, had zelfs in m'n gezicht zo'n trillend gevoel, maar toen die naald er in zat was t meteen weg, ik zij ook gelijk zoo dit was niet erg en viel echt zo mee. T komt echt goed Meis, je moet er niet te veel bij stil staan, wat ik wel deed en me ook heel druk maakte, maar dat is niet nodig.
    Komt goed Meis. Knuff.

Hoop dat je ongi snel komt.

3. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoiii!

Het is gewoon een drempel denk ik.
    Heb je hiervoor al wat anders gehad? Bv medicijnen of een ander traject of ga je meteen IUI doen?

Spannend voor je!!

4. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    Heeyy,

Jaa is het ook, bij mij gaat het nu ook iets beter. Elke dag is weer een nieuwe stap.

Nee Iui is het eerste in de mmm waar we mee begonnen zijn.

En jij?
    Je ongi er ook al?

Mag ik vragen wat Pcos is? (Sorry, als je dat niet wilt, hoeft dat niet Meis).

5. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meid!

Is er bij jullie al een reden waarom het niet lukt?

Pcos is een syndroom waarbij je heel veel ongerijpte eitjes in de eierstokken heb, teveel testosteron in het bloed en geen of weinig een eisprong uit jezelf. Vandaar dat die word opgewekt met hormonen.

Ik ben een paar dagen ff flink verdrietig geweest door de hele mmm maar vandaag is cd 3 en vanavond dus m'n 1e puregon spuit. Vind t eng!!! Haha
    Volgende week woensdag m'n 1e echo weer.
    Nieuwe ronde nieuwe kansen. Probeer er weet positief in te gaan maar merk dat ik dat lastig vind dit keer.

6. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde jullie even een hart onder de riem steken.
    Ik heb na bijna een jaar clomid 1 ronde hoeven spuiten met de banner als resultaat!
    Het is zeker spannend en weer een stapje verder maar het kan zo maar zijn dat dit wel werkt en resultaat oplevert.
    Heel veel succes meiden!

7. syke

syke Lid

3 feb 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ik ga ook in dit topic meepraten.
    Ik wacht op een oproep voor intake voor IUI.
    Ben dus nog niet begonnen maar verwacht binnen 2 weken wel begonnen te zijn; (zoals de gyn tegen me zei)
    Ik heb ook PCOS en de uitslagen van mn man waren helaas ook slecht.
    Dus Clomid was voor ons geen optie.
    Vind het ook bere spannend allemaal.
    Het is nu even afwachten wat er komen gaat.

De rest iig heel veel succes met alles!

8. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom syke!

Spannend voor jou dus ook. En dubbele pech eigenlijk.
    Heb jij af en toe een eisprong of helemaal niet? Want dan moet je waarsch eerst een kuur om je menstruatie op te wekken omdat je op dag 3 moet beginnen met spuiten.

Zijn jullie al lang bezig?

9. syke

syke Lid

3 feb 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel!

Ik heb idd af en toe een eisprong maar nu al weer een tijdje niet gehad.
    Vanaf november zijn we bezig in het ziekenhuis...

Ze gaan idd de menstruatie opwekken zei de gyn.
    Ben benieuwd wanneer we gaan starten, en hoe het zal zijn/gaan.

10. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    I did it! Net m'n 1e spuit gezet. Een eitje! Drukte om niks!

11. syke

syke Lid

3 feb 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toppie!
    Geeft mij ook wat hoop.
    Lijkt me zooo niks he... Brrr

12. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    Heeyy meiden,

Hier is de reden dat bij vriendlief de kwaliteit niet best is en de bewegelijkheid ook niet.

Hier vandaag 1e meting gehad, ze zijn nu 1cm de eitjes en maandag terug, en dan als t goed is de Iui woensdag of donderdag.

Dus spannend.

Hoe is het hier meiden?

13. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend angelaa! Ben benieuwd hoe je het vind. Ik krijg pas iui als ik over 6 mnd nog niet zwanger ben.

Ik woensdag 1e fm. Verwacht niet dat er dan al wat te zien is. Tenminste.. Met clomid was er pas rond dag 14 iets te zien.
    Hoe gaan jullie mannen met de situatie om?

Nog iets leuks doen het weekend?

14. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    Heeyy meiden,

Hoe is het hier?

@spidy? Hoe was de fm?

Hier is de man nuchter, nuchterder dan mij, ik doe me nuchter voor, maar van binnen is dat heeeeel anders :p

Ik heb 8mei de eerste Iui gehad, was spannend, maar deed gelukkig geen zeer. Was binnen 5min gepiept. Erg aardig zijn ze daar.
    Helaas blijk ik wel allergisch te zijn voor pregnyl dus als er eventueel een volgende keer komt, gaan we kijken naar iets anders, er is namelijk nog een middel. Maar we moeten dan even kijken Nasr de stoffen die erin zitten.

Hoe is t met de andere meiden?

15. syke

syke Lid

3 feb 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ angelaa1988; spannend zeg. hopelijk komt er geen volgende keer, en is het in 1x raak!

Hier is het nog steeds wachten op de oproep van de intake voor IUI.
    heb wel een vragenlijst moeten invullen tussen door dus nog ff verder afwachten.
    Zit ondertussen al op dag 55 van mn cyclus echt heel raar.
    dacht juist dat ik heel misschien wat regelmatiger aan het worden was met 34, en daarna 35 dagen. Vorige week een testje gedaan maar nee hoor niet zwanger. En nu zit ik mezelf weer gek te maken omdat het al zo lang duurt.

Mijn man pakt het erg goed op vind ik.
    Ook omdat zijn uitslagen de 2e keer nog slechter waren.
    Hij heeft zoiets van gelukkig is er nog wel behandeling mogelijk ondanks dat we dubbel pech hebben.
    Natuurlijk schommelt het wel hoe we met de situatie omgaan.
    De ene keer ben ik nuchterder dan hem en even erna kan het zo weer andersom zijn.
    We wachten af...

16. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames!

Hier gaat het goed. Dit weekend m'n eisprong. Had vrijdagavond een positieve ovulatietest. Morgen weer een fm of er te zien is of die gesprongen is en dan weer wachten. Dat vind ik echt het ergst. Spuit momenteel nog steeds puregon en ik denk dat ik morgen te horen krijg dat ik moet stoppen met spuiten deze cyclus als die gesprongen is. Ik krijg geen pregnyl.
    Hoe kwam je erachter dat je daar niet tegen kon?

Vandaag Moederdag. Moet zeggen dat ik wel even moest slikken toen ik vanmorgen op Facebook keek. Allemaal foto's van meiden die hun 1e Moederdag hadden. Maar goed, misschien wij volgend jr ook.

17. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    @Spidy, spannend meis, komt dichterbij.
    Ik kwam erachter doordat er een vlek omheen zat die warm was en zeerr deed.
    Met opstaan enzo en bukken, alles.

18. syke

syke Lid

3 feb 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Hoe is het met iedereen?

Hier wel redelijk.