Lieve dames, Een aantal maanden terug werd er in de media ontzettend lovend over het "wondermiddel" eileiders doorspoelen met Papaverolie bericht. Via Google kan ik hier nog weinig over vinden, ik kom slechts op dezelfde media berichten uit. Ik ga dit nog wel aan onze gyn voorleggen voor meer info. Maar ik vroeg mij af zijn er al dames die deze behandeling ondergaan hebben en wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik begreep dat dit in het Vumc onderzocht is. Ben erg benieuwd naar reacties!
Hoi Pip, Ik heb de hsg test anderhalve week geleden gehad bij het Radboud Nijmegen. Daar zijn ze ook al overgestapt van de gewone contrastvloeistof naar papaverolie vanwege de positieve effecten. Het is alleen geen wondermiddel. Met de gewone vloeistof heb je een 30% hogere kans op een zwangerschap daarna. Met papaverolie is dat 40%. Maar ja, ik wil natuurlijk wel voor de hoogste kans gaan. Ik onderga al dat gedoe natuurlijk niet voor niks. Wanneer zou jij dit moeten doen?
Dat kan alleen als je eileiders doorgespoeld kunnen worden toch? Ik heb volledig verkleefde eileiders dan kan het niet toch?
Wat goed om te horen Miha, bedankt voor deze info! Zo'n percentage geeft toch wat hoop. Wij horen binnenkort de uitslagen van een aantal onderzoeken, na deze uitkomst zien wij verder, heb geen idee wat we kunnen verwachten. Ik was benieuwd of dit daadwerkelijk al in ziekenhuizen gehanteerd wordt, mocht een hsg nodig zijn kan ik er naar vragen.