Pffff eerste x pregnyl spuiten zenuwslopend!!!!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sascha81, Feb 28, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

Jun 4, 2014
    1,459
    1,292
    113
    Female
    Vandaag eerste meting gehad. Net 7 dagen menopur gespoten en het eitje was groot genoeg. Dus moest vanavond om 22:00 pregnyl spuiten. Donderdag is de inseminatie zoooo spannend!!!.

Alleen pfff wat een kluns ben ik.
    Was zo bang dat ik het potje zou laten vallen of breken. Voelde echt als iets kostbaars waar ik zuinig mee om moest gaan. Ik alles uit het zakje halen spuit klaar maken. Dacht hmmm vreemd waarom zo.n kleine naald? Iets grote dan de naald waarmee je moet spuiten. Heb t idee dat ik de verkeerde naald meegekregen heb. Want kon met deze naald niet tot de bodem komen. En al helemaal niet in het flesje pregnyl want die is langer. Klopt dit wel dames??? Heb toen een naald gepakt van menopur waarmee ik t opzuig. Daarmee het vloeistof opgezogen en in het flesje poeder pregnyl gedaan en weer opgezogen. Hoop zo dat ik het goed gedaan heb. Dit is mijn eerste keer. Kreeg de naald er niet op druk per ongeluk op de naald komt er vloeistof uit. Whaaaaaa schrok ervan want dat moet in mijn buik. Gelukkig maar een klein beetje. Maar jeetje wat zenuwslopend is dit zeg. Was echt aan t klunsen. Wie weet of ik wel de juiste naalden had? Bij menopur krijg je 2 soorten 1 grote om mee op te zuigen 1 kleine om te spuiten. Nu kreeg ik 2 met een oranje kapje dat je na de tijd over de naald klikt.

Haha voelde mij wel even een kluns hoor poehhh

2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,874
    7,938
    113
    Bij mij staat dat gekluns nog helder op m'n netvlies, echt verschrikkelijk inderdaad vooral de eerste keer. maar houd moed het wordt beter :)
    Ik had inderdaad een dunne en een dikke naald. De dikke om mee op t zuigen en de dunne om in te spuiten. Mijn eerste gevoel is inderdaad dat je niet de juiste naald hebt gekregen, want je moet gewoon tot de bodem kunnen komen. Dus ik hoop voor je dat het toch is gelukt. Dat je een klein beetje vloeistof eruit spoot is volgens mij niet zo erg.
    Ik sloopte de eerste keer 2 glaasjes, daarna durfde ik niet meer, sindsdien is dat de taak van mijn man. Heeft hij ook nog wat betekenis in dat hele gedoe van spuiten :)

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ahhhhh zo spannend! Prima hoor met die naalden. T maakt niet zoveel uit welke naalden je pakt, ala het maar lukt. Ik deed het altijd met de
    Menopur setjes. Vond die andere veel te dik!
    Heel veel succes! Dit is een enorm spannende (en leuke!) tijd!

4. jeshh

jeshh Niet meer actief

Zo blij dat de verpleegkundige het voor me deed ;)
    Maar het komt vast goed, veel succes!

5. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

Jun 4, 2014
    1,459
    1,292
    113
    Female
    Ik heb gespoten met de naald die ik erbij kreeg, Maar het opzuigen met de dikke naald die bij de menopur hoort. Want met die korte naald kreeg ik het er echt niet uit. Die kwam tot de helft van t flesje.

Haha dus er hebben meer ervaring met het gestuntel hahaha... gelukkig ben ik dus niet de enige 😉

Jaaa zeker weten een spannende tijd Nina.
    Hoop zo dat wij het geluk hebben dat het de eerste x al raak is😊 we zullen zien. Donderdag eerst de inseminatie maar.

Hoe zit het eigenlijk als je pregnyl spuit en je doet een zwangerschap test test je dan positief? Hoe deden ie het? Testen of gewoon wachten tot je ongesteld moet worden? Ben even kwijt is het 14 dagen na inseminatie?

6. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

Jun 4, 2014
    1,459
    1,292
    113
    Female
    Haha ja das makelijk!! Wauwww zie dat jij zwanger bent geworden 2de x iui wat goed! Gefeliciteerd!!!

7. jeshh

jeshh Niet meer actief

Jep, als je morgen zou testen heb je een positieve test :) Komt omdat er HCG in zit, daar reageren de testen op. Er zijn meiden die inderdaad testen om te kijken hoe lang het duurt voor de Pregnyl uit hun lijf is, zelf heb ik dat nooit gedaan, pas 1 dag voor nod :)

8. jeshh

jeshh Niet meer actief

Jaaaa, dank je wel! Houd moed meis! Ik duim voor je :)

9. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

Jun 4, 2014
    1,459
    1,292
    113
    Female
    Hahaha wat grappig!! Dan zou ik voor het eerst een positieve zwangerschap test hebben😉 ik denk dat ik gewoon wacht tot nod.

10. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

Jun 4, 2014
    1,459
    1,292
    113
    Female
    Aaaahhh wat lief dankjewel!😊Zal ik doen!

11. Jenny13

Jenny13 Actief lid

Apr 13, 2016
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is ook zenuwslopend... Ik was ook heel zenuwachtig, dat ik de ampullen liet vallen, dat ik luchtbellen zou hebben, dat ik de ampullen verkeerd zou breken enz enz..

Wel uitleg en prikles gehad van de verpleegkundige gehad, maar toch he? Ik vond het ook een dikkere naald (niet diegene waarmee je het optrekt) dan van de Gonal F, die ik elke dag spoot.

Er zit idd een dikkere langere naald bij voor het optrekken van de vloeistof. Iedereen is een kluns bij de eerste keer! Dus je bent zeker niet de enige :)

Share This Page