Hallo Allemaal. Ben al tijdje niet meer op het forum geweest omdat ik er niet te veel mee bezig wilde zijn (het zwanger worden) Maar vanaf afgelopen februari zijn we dan toch maar naar vruchtbaarheidskliniek nij geertgen in Elsendorp gegaan om te kijken waarom het na 4 jaar nog steeds niet wil lukken om zwanger te worden. bij mijn man is het zaad 2 keer onderzocht en dit was prima in orde. Na onze intake bij nij geertgen hebben ze meteen mijn cyclus onderzocht, moest ook ovulatie testen doen maar deze bleken achteraf bij mij niet te werken. in het bloed was namelijk wel de LH piek te zien. er is bij ons dus niks gevonden waarom het zwanger worden niet lukt. We zijn daarom gestart met iui moet vanaf cd 3 starten met fostimon 75 spuiten. op cyclus dag 10 een echo gehad er was maar 1 folikel met een eitje. (18mm) op dag 11 pregnyl moeten spuiten en dag 12 de inseminatie gehad. dit was afgelopen vrijdag (07-04-2017). nu is het dus wachten. Mag 23 april pas testen. Hoor graag hoe dit bij andere is gegaan en wat jullie ervaringen zijn.
Hey, ik ben afgelopen december begonnen met iui met hormonen. Ook met Fostimon, alleen dan 37,5 vanwege ondergewicht. De eerste poging had ik 2 eitjes van 14/15mm op dag 10 op dag 12 pregnyl moeten zetten en dag 14 inseminatie gehad. Helaas geen positief resultaat. Tweede poging had ik op dag 10 nog nauwelijks groei van eitjes, op dag 14 uiteindelijk 1 van 18 en 1 van 14. Dag 14 pregnyl gezet en dag 16 inseminatie. Hier wel een positief resultaat ik was zwanger. Helaas bleek met 7 weken dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was en werd ik met spoed geopereerd. Bij de operatie bleek dat ik heftige endometriose heb. De reden voor iui met hormonen was vanwege verminderde vruchtbaarheid van mijn man (Ok bijna man). Wij hebben vorige week akkoord gekregen om weer te starten met iui met hormonen, starten volgende week als het goed is met spuiten. Ben benieuwd hoe het nu gaat voel me behoorlijk anders sinds de operatie en vind het ook wel spannender als voorheen.
Ik ben in maart begonnen met IUI. Ik gebruik ook fostimon en pregnyl. Ik heb tot nu toe fostimon 75 gebruikt. Bij de eerste IUI had ik op dag 11 de inseminatie en de tweede op dag 10. Bij de eerste 2 ging mijn ei groei zo hard, dat het daarom zo snel was. Deze derde ronde zit ik op dag 12 en nog niets. Mijn fostimon is omhoog gegooid en moet vanaf vanavond 112,5 sluiten. Vrijdag weer nieuwe echo. Elke ronde kan je lichaam dus blijkbaar anders reageren op de hormonen. Hopelijk is er vrijdag wel wat te zien. Ik hoop voor je dat het gelijk raak is Petra. Zou toch mooi zijn! Wel balen dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was Maev. Lijkt me niet gemakkelijk. Hopelijk dat het de volgende ronde goed gaat!
We hebben er na de gesprekken met zowel gyn als fertiliteitsarts wel vertrouwen in. Al zie ik momenteel wel tegen het spuiten op. Maar goed dat is me vorige keer ook gelukt om te overwinnen Het is dat de tweede iui voor een zwangerschap heeft gezorgd anders hadden we nu al in het ivf/icsi traject gezeten. Voor nu vinden we het overigens wel prettig om eerst nog iui te doen, waren zelf nog niet toe aan ivf/icsi merkte we, althans na de bbz niet. Hadden de zwangerschap niet echt verwacht vanwege de semenuitslagen... Ga voor jullie duimen meiden... hopelijk een mooi resultaat voor ons allemaal!
Bij ons was ook geen oorzaak gevonden. In oktober vorig jaar de eerste IUI gehad na 3 jaar zelf proberen. Eerste IUI was meteen raak! Ik ben nu 26 weken zwanger!
@ Maev ik snap dat je dan idd dat het prettig is om dan nog iui te doen. IVF is ook niet niks volgens mij. Spuiten zie ik elke avond nog tegenop.. Vooral omdat ik op een gegeven moment niet meer weet waar ik moet spuiten. Ik wordt zo snel blauw. Wij doen nog 2 x iui en dan een pauze van de zomer en daarna starten met ivf. Hopelijk is dat niet nodig. Ik ben waarschijnlijk verminderd vruchtbaar door mijn endometriose. Bij mijn vriend is alles goed.
Hoi hoi, Wij zijn ook gestart met IUI poging 1 op 14-04 (cyclus dag 3) met gonal-f 100 eh per dag. Morgen eerste controle (dag 9) om te kijken of er wat is gaan groeien. Spannend voor allen. Ik hoop dat we met z'n allen blij mogen worden van een gezond en voldragen zwangerschap.
Ik ben net gestart met de 2e IUI poging. Eerste keer was met 50 eenh Gonal F, deze keer met 75 eenheden. Hopelijk levert het iets op. Veel succes voor jullie ook!
Wij zijn ook onder behandeling bij Nij Geertgen .. 1e IUI is helaas mislukt.. de 2e zit er net op en mag 3 mei testen.. Ik hoop op veel geluk.. na 2.5 jaar begin ik er flink door heen te zitten
Bedankt voor jullie reacties Ik mocht eigenlijk morgen pas testen maar heb bet toch van morgen al gedaan. En hij was positief Mijn man kan het nog steeds niet bevatten. Hopelijk hebben jullie ook snel een positieve test.
Wauw 1987petra wat ongelofelijk gaaf! Gefeliciteerd! Probeer zoveel mogelijk van ieder moment te genieten...