Utrogestan wel of niet inbrengen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ilona0, 12 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilona0

Ilona0 Actief lid

22 jan 2015
    482
    318
    63
    Vrouw
    #1 Ilona0, 12 jul 2019
    Laatst bewerkt: 12 jul 2019
    Vorige cyclus kon de IUI niet doorgaan vanwege overstimulatie. Ik had daarvoor al wel alle medicijnen meegekregen waaronder Utrogestan (progesteron 100 mg) bolletjes 3x per dag.

Helaas is gebleken dat de tweede IUI ook niet door kan gaan wegens de zomerstop per ingang van vandaag. Ik heb een mooie follikel gereed staan met behulp van FSH, morgen moet ik de Ovitrelle spuit inbrengen. Dan geplande gemeenschap...

Nu is mijn vraag, kan ik de dag na de eisprong gewoon beginnen met Utrogestan? Volgens het ziekenhuis niet, omdat dit alleen binnen het IUI protocol valt.
    Aangezien mijn LF vaak rond de 12 dagen ligt, wil ik de Utrogestan eigenlijk toch gewoon gaan gebruiken.

Is dit raadzaam? Kan dit geen kwaad als er geen IUI heeft plaatsgevonden?
    Zijn er ook nadelen aan Utrogestan?

Dank jullie wel!

2. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ik heb 2 rondes achter de rug met gonal f + pregnyl en betrekkingen. Ik moest 3x per dag utro opsteken te beginnen 2 dagen na pregnyl.
    Ik zou het zeker ook doen moest ik jou zijn!
    Veel succes! Hier morgen mijn eerste IUI.. vind het maar spannend weer iets nieuws..

3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Ja hoor kan je gewoon gebruiken en nee kan geen kwaad. Nadeel van Utrogestan is dat er gedurende de dag vaak afscheiding uit loopt, dus is het raadzaam om een I legkruisje te gebruiken. Bij mij 2,5 week geleden icsi afgebroken ivm te weinig follikels en aankomende vakantie. Zelfde als bij jullie geplande gemeenschap en daarna Utrogestan gewoon gebruikt. Heel veel succes!!

4. Ilona0

Ilona0 Actief lid

22 jan 2015
    482
    318
    63
    Vrouw
    Oke top!
    Ik moet morgenochtend (zaterdag) de ovitrelle spuit zetten. Wanneer zal ik dan beginnen met de Utrogestan? En voor hoe lang? 14 dagen?

5. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ik zou maandagochtend starten en pas stoppen na een zwangerschapstest binnen enkele weken. Tenzij die positief is natuurlijk dan zou ik verder doen ;)

6. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Normaliter start je op de dag van terugplaatsing of IUI. Als je morgen Ovitrelle zet zou ik maandagmorgen beginnen met de Utrogestan.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.956
    15.597
    113
    Nabij Utrecht
    Zaterdagochtend ovitrelle is zondagavond je ei.
    Vanaf maandag dus starten met de utro.
    Ik zou maandag als 1 dpo rekenen en dan tot 14 dpo doorgaan met utro.
    Dan testen.
    Is de test negatief, dan stoppen met de utro. Is hij goed positief (waar we op hopen) dan doorgaan en uiteindelijk afbouwen :)

Succes!

8. Ilona0

Ilona0 Actief lid

22 jan 2015
    482
    318
    63
    Vrouw
    Oké dank jullie wel!

Ik heb nog een vraagje. Vanmorgen heb ik de Ovitrelle spuit gezet en ook gemeenschap gehad. Nu is het helaas zo dat we vanavond en morgen geen gemeenschap meer kunnen hebben. Ik baal hier enorm van, want het advies was de dag van Ovitrelle in de avond gemeenschap en de volgende avond weer...

Zit ik er nu helemaal naast qua timing? :(

9. ManonBB

ManonBB Actief lid

27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Ik heb jouw verhaal niet paraat, dus sorry als ik niet precies weet waar jullie probleem lijkt te zitten.

Maar, als het zaad van jouw man prima in orde is kan het die 1,5 dag tot de ovulatie prima overleven in jouw lichaam. Het was misschien nog gunstiger geweest als je gisteravond en vanavond gemeenschap had kunnen hebben. Maar dit is geen gemiste kans hoor. Tenminste, als het zaad dus prima is en jullie samenlevingstest ook geen problemen liet zien.

(Ik ben eens zwanger geworden van gemeenschap op zaterdag en mijn ovulatie op woensdag. Een van de vroege mk's geworden helaas. Maar het kan ;) )

10. Linsey91

Linsey91 Lid

13 mrt 2019
    14
    1
    1
    Vrouw
    Ik ken een zeer positief verhaal, waarbij het helemaal goed is gegaan, die geen IUI behandeling had en alleen GONAL F. Juist hiermee nu al bijna het 1e trimester erop zitten. Bij de tweede poging hiermee. Succes!

BloempjeDahlia vindt dit leuk.
  11. Ilona0

Ilona0 Actief lid

22 jan 2015
    482
    318
    63
    Vrouw
    Wat fijn! Hoeveel Utrogestan gebruik(t)en jullie? En op welke tijdstippen?

12. Ilona0

Ilona0 Actief lid

22 jan 2015
    482
    318
    63
    Vrouw
    Nu ben ik zo stom geweest om zojuist het ziekenhuis op te bellen met de vraag hoeveel ik alsnog kan opsteken (gevraagd of ik anders minder dan 3 x 2 bolletjes per dag mag).. Ik kreeg helaas wederom te horen dat dit niet gebruikelijk is bij geplande gemeenschap, omdat Utrogestan enkel binnen het IUI protocol valt.

Ik wil wel graag alsnog hieraan beginnen, maar ik ben 'bang' dat ik op mijn kop krijg als ik tijdens de volgende IUI aan moet geven dat het op is, omdat ik me niet aan de afspraak had gehouden....

Wat te doen?

13. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ik snap echt niet waarom ze hier zo moeilijk over doen.. het hele nut van utro is toch ervoor zorgen dat baarmoederslijmvlies dik blijft, miskraam voorkomen,.. allemaal dingen die helpen voor een goede innesteling. Of je nu zwanger raakt door betrekking of door IUI, die utro helpt ook echt wel bij betrekkingen hoor..
    Moest ik jou zijn ik zou bij mijn huisarts een extra voorschrift halen zodat je zeker geen tekort komt en gewoon opsteken die handel! Vind het echt niet kunnen dat ze hier zo moeilijk over doen :confused:

Deel Deze Pagina