Buikpijn

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Toetje77, Nov 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

Feb 29, 2008
    800
    12
    18
    NB
    Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb al sinds 1,5 jaar last van buikpijn in de tweede helft van mijn cyclus (huisarts dacht toen dat het wrs de darmen zijn, maar later merkte ik pas dat het gelijk opging met de cyclus). Die buikpijn voel ik dan erg goed bij iedere aanspanning van mijn buikspieren, hoe licht ook. Daardoor merk ik natuurlijk ook hoeveel ik mijn buikspieren aanspan bij alle dagelijkse dingen (eigenlijk bij iedere beweging die ik maak) en dat maakt me een beetje ongerust. Ik ben nu al 3 dagen een beetje ziekig, met veel niezen en hoesten waarbij meteen mijn buik weer pijn doet. Ik zit nu een week na mijn ovulatie en nu ben ik bang dat als er een eventueel bevrucht eicelletje in wil nestelen ik dat tegenhou door zo vaak te niezen en alle andere aanspanning van mijn buikspieren bij de dagelijkse dingen. Verder zit mijn broek ook altijd wat strakker in de tweede helft van de cyclus (altijd een beetje opgeblazen buik) waarbij ik die altijd voel duwen op mijn buik. Eerst maakte ik me hier geen zorgen over, maar wij zijn al 13 maanden bezig om een kindje te krijgen en nu begin ik me ook steeds meer zorgen te maken over die buikpijn en vraag ik me af of ik misschien wel al vaker een bevruchte eicel heb gehad die gewoon niet de kans kreeg om in te nestelen omdat ik mijn buikspieren te vaak aanspan of mijn broek te strak zit. Mijn vraag is dus: kan het kwaad als je veel moet niezen of je buikspieren aanspant en je broek strak zit op het moment dat er een bevruchte eicel wil innestelen? Misschien is het een stomme vraag, maar ik voel me hier erg onzeker door.
    Alvast bedankt voor het antwoord.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Toetje77,

geen rare vraag hoor! Je kunt aan niezen en strakke broeken niets verkeerds doen wat betreft innestelen van een bevrucht eitje. Dat zit allemaal veilig in jou en heeft geen last van onverwachte bewegingen van jou of een strakke broek. Wellicht kun je eens een keer een intake aanvragen bij de gyn, want misschien heb je, door de buikpijn die je beschrijft, toch onderliggend iets waardoor je milieutje binnenin niet helemaal optimaal is voor een eitje. Hoeft helemaal niet hoor, maar het kan. Wellicht kun je eens kijken of je je kan vinden in het beeld dat bij endometriose hoort (ik noem maar wat het eerst in me opkomt, ik ben geen arts natuurlijk!) http://users.raketnet.nl/stronks/endo

Groetjes Brigitte

Share This Page