utrogestan

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babybelle, Jan 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16
    hoi dames, ben sinds eergisterenavond gestart hiermee en ik vroeg me af wat de ervaringen waren?
    ik heb last van (weinig maar toch) bloedingen tydens mijn LF en hoop dat dit dan zal helpen.
    verder heb ik t gevoel dat ik lichtjes verdoofd door t leven ga, duizelig en niet echt met mn gedachte erbij.. maar ja of dat nu door de utrogestan komt of gewoon tussen mn 2 oren zit weet ik nie.
    ik heb eergisteren mijn 2de iui gehad , we zijn in de mmm beland door t zaad van mn man dat nie goed was en deze keer waren er 5,9milj zaadcellen... was niet zo heel goed zei hy, maar ja ik kan t natuurlijk nie laten om te toch te hopen.
    nou dames, ik zou zeggen, deel met ons wat jouw ervaringen waren met utrogestan!
    grtjs Babybelle

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik gebruik de utro na de ivf. Heb eigenlijk geen last van duizeligheid ofzo.
    Om eerlijk te zijn heb ik deze ronde weinig last van de hormonen, wel last van moeheid. Maar ik heb ook puregon,decapeptyl en pregnyl gebruikt. En nu de utro. Dus is toch moeilijk te zeggen welke klachten van wat afkomt.

Ik vind 5,9miljoen niet echt slecht hoor. Bij ons hebben ze iui gedaan met veel minder. Grens was 1miljoen. En helaas zegt aantal niet altijd wat.

Hebben een dame gehad die had maar 250.000 zaadjes en was na 1iui zwanger. En dames met 10miljoen werden niet zwanger.

Succes in ieder geval

3. Chybou

Chybou Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    2,211
    8
    38
    Docent
    Twente
    #3 Chybou, Jan 27, 2011
    Last edited: Jan 27, 2011
    Hoi,

Ik gebruik nu bijna twee weken Utrogestan. Ik ben vooral misselijk en heel moe... (maar dat kan ook de Estradiol zijn)
    Het zijn hele verradelijke 'opstekertjes'. Ze kunnen namelijk als bijwerking kwaaltjes geven die bij een zwangerschap horen. Vermoeidheid, koud, misselijk, gevoelige borsten, ect.

Dit is de eerste keer dat ik het gebruik dus ik heb verder nog niet zo veel ervaringen.

Heel veel succes.

Groetjes, Chy

4. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,040
    2,851
    113
    Ik heb het gebruikt omdat ik vanaf 9 dpo bruinverlies altijd al heb en dan op 13 dpo ongesteld werd. En omdat verder bij ons alles goed is mochten we dit wel uitproberen om de tweede helft van mijn cyclus wat te ondersteunen.

Eerste ronde ermee direct zwanger.. is helaas niet goed gegaan maar toch, na 19 maanden dan ineens 2 strepen op de test ;)

En geen enkele bijwerking gehad.

Maar ik heb dus verder geen behandeling, gewoon verder natuurlijke cyclus enzo.

5. Nic 72

Nic 72 Actief lid

Nov 1, 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het al vaker gebruikt, behalve moe geen klachten. Chybou, jij bent wel heel dichtbij een positief resultaat nu!
    Succes

6. Chybou

Chybou Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    2,211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Dat is aardig... Dat dacht ik van de week ook, ik helemaal blij. Hoera, ik ben moe, misselijk, grote pijnlijke borsten. Jippie! Totdat ik ging Googlen... Gemeen hoor die pilletjes. ;)
    De test vanmorgen zei 'Nee'.
    Het gaat hier ook niet zo heel goed hoor. Ik heb al een week steeds een beetje bloedverlies. Ik houd rekening met 1 streepje zaterdag.

Groetjes,
    Chy

7. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16

ja natuurlijk kan t, maar de dokter deelt ons gewoon mee hoe de kansen liggen.. als er geen kansen waren had hy ook geen iui gedaan dus t kan wel zeker uiteraard
    maar he, waar doen ze iui met maar 250.000 zaadjes?

8. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16
    ja ik heb ong net zoals jij, eigenlijk te vroeg al bloedingen enzo.. bij mij is t vaak ook gewoon bruin.
    maar bedoel je dat utro kreeg zonder dat je iui of ivf deed?

9. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16
    chybou, succes!

10. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    @babybelle: ik heb zelfs nog een iui gedaan met maar 50.000zaadjes. Was de laatst iui, ze wisten pas na bewerking dat het zo weinig was. Gezien dan alles al voor de iui gereed is doen ze hem toch. Hoewel de kansen dan wel heel klein zijn.

In dit geval hierboven had de gyn bij een gesprek en echo zoiets van je ei staat op springen dus doen we morgen maar meteen de iui. En toen bleek het zaad dus minimaal te zijn. Kleine kansen, maar toch zwanger dus. Maar is uitzondering hoor.

Kansen van de iui zijn hoe dan ook niet zo hoog, ongeveer 30-40% is zwanger na 6x iui.
    Succes in ieder geval.

11. Nati

Nati Niet meer actief

Hey Babybelle,

ik had dat hele duffe gevoel ook van de utrogestan. De eerste dagen was ik extreem duf, slaperig en voelde me helemaal niet mezelf. Maar na een paar dagen ging dat duffe weer helemaal weg.
    Voel me nu hartstikke zwanger van de utro: enorme en pijnlijke borsten, opgezet, moe, trek in chocomel (lust ik normaal niet), weeïg gevoel (als bij ongesteldheid) en ga zo maar door. Vind het eigenlijk juist wel prettig, al die bijwerkingen, want dan hoef ik me niet bij elk kwaaltje af te vragen of het misschien symptomen zijn. Komt gewoon door de utro en ik wacht de test 'rustig' af...;)

Heel veel succes, groetjes,
    Nati

12. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16
    dus je bent zwanger geraakt met een iui waarbij je 50.000 zaadjes overhield na opwerking? ik kan t ni bepaald opmaken van je onderschrift.. maar effe een voorzichtige vraag, ben je nog zwanger dan?

13. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16
    ja die zwangerschapskwaaltjes had ik bij mijn vorige iui door de pregnyl.. ik was er dus echt van overtuigd dat ik zwanger was, ik voelde me zo anders.. mijn hele slaapritme was veranderd.. k kon max 5 aan een stuk slapen en overal waar ik opzocht vond ik dat als 1 van de zwangerschapsverschijnselen.. ma goed ik trap er ni meer in.. of misschien wel, mijzelf kennende:)

14. Eevie

Eevie Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    2,491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hoi, ik heb afgelopen ronde voor het eerst utro gebruikt. Helaas niet zwanger maar wel een normale lf. Dat was al heel fijn. Ook op de 3e dag na het stoppen met de utro ongesteld, 2 dagen heel heftig en nu is het al weg!! Ook prima natuurlijk! ;)
    Maar al die kwaaltjes had ik ook hoor. Misselijk van de Pregnyl, zere boobs en verschrikkelijk moe van de utro. Sliep zeker 10 uur per nacht. Ben wel blij dat het werkt en dat ik nu dus een mooie lf had. Maar doe kwaaltjes samen met hoop maken je zó onzeker!! Heel herkenbaar dus!

15. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje

Ik helaas niet nee. Maar ik had het over 2 verhalen. 1 is dat iemand met 250.000 zaadjes wel zwanger was na een iui. Toen was de vraag waarom ze dan wel een iui doen.
    dan heb je verhaal 2 dat er dus ook met heel weinig zaad iui wordt gedaan als er pas na bewerking bekend is dat er zo weinig zaad is. Dan doen ze dus gewoon een iui, kans is dan heel klein, maar niet uitgesloten.

En nee, helaas ben ik niet zwanger door de iui. En ik heb sinds donderdag een vermoeden waarom iui bij ons niet gelukt is. Want toen kreeg ik te horen dat kwaliteit van sperma niet goed genoeg was voor iui. Hoewel we dus wel boven de miljoen aan zaadjes hadden. Andere kliniek, andere beoordeling.

Nu dus bezig met icsi, gezien ivf ook niet een optie was.

16. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16
    ow ok nu snap ik het.. das eigenlijk eenbeetje zoals mijn dokter zegt e.. als dit nie lukt(iui 2 dus) wil hy meteen overgaan op ivf.. ik had t zo snel nie verwacht ma goed, als dat de kansen vergroot why not e.
    en hoewel we er 5,9milj overhielden na opwerking weet je eigenlijk nooit precies wat hem aanzet om te zeggen dat we moeten overgaan op ivf.. misschien waren er ni bepaald krachtpatsers tussen dus ja .. ach ik heb nu natuurlijk al mijn hoop gevestigd op deze iui en als deze zou mislukken zou ik denk ik minder teleurgesteld zijn dan de vorige, want deze ging heel snel 1 keer fm, 1 keer bloed prikken en dan meteen de iui. terwijl t de vorige keer echt een heen en weer gereis was van bijna 2 weken!! en maar wachten en ik wist nie hoe en wat! dus ja.. als t altyd zo gaat zoals deze iui dan kan ik dit wel een tydje volhouden, hoewel ik natuurlijk toch nog heel veel hoop hou!!!

icsi is toch met bevroren cryo's e? nou ik wens je heel veel succes meid! hoop echt dat je zwanger raakt

vind t nog steeds apart hoeveel mensen er eigenlijk met dezelfde onvervulde wens rondlopen.. soms voel ik me echt als enige maar eens ik hier effe kom kletsen besef ik dat t gewoon deel van t leven is en heel veel mensen ermee te kampen hebben, alleen is t nog een beetje taboe om t er openlijk over te hebben... als t aan mij lag zou k t wel doen maar me man wil t absoluut nie hebben dus ja

17. babybelle

babybelle Bekend lid

Nov 25, 2010
    638
    0
    16
    hey ik heb ook t idee dat mijn lf beter gaat deze keer, hoewel t natuurlijk nog effetjes afwachten is. want het is pas 4 dagen na de iui. idd, die kwaaltjes deden me vorige maand gewoon echt geloven dat t raak was en dan nog op mn nod een licht positieve test gehad, ik begon al blij te worden maar dat was gewoon nog van de pregnyl.. gelukkig nu geen pregnyl gehad na de iui dus ik kan ni meer vals posi testen:D das al 1 verwarring minder tenminste

18. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Bij ons was het na de 3e iui ook wel voorgesteld om over ivf na te denken. En daar hebben we wat langer over gedaan. Was een lastige beslissing namelijk.

Maar kansen zijn wel wat groter, maar behandeling is ook wat zwaarder.

Ivf is dat ze na de punctie de eitjes in een schaaltje doen en een druppel zaad erbij doen en dat de zaadjes nog zelf het eitje moeten binnendringen.

icsi is dat ze een zaadje uitzoeken en dat met een naald in het eitje stoppen.

Bij beide kunnen er cryo's zijn, dat zijn bevruchte eitjes die van zulke goede kwaliteit zijn dat ze ingevroren kunnen worden. En dan hopelijk nog bruikbaar zijn na het ontdooien. Maar dat is dus niet altijd zo.
    Ik heb geluk gehad en van de 12 eitjes waren er 10 bruikbaar voor de icsi, zijn er 8 gaan delen na de bevruchting en waren ze allemaal van zulke kwaliteit dat ze ingevroren kunnen worden.

Ik vind het best snel met deze aantallen dat ze over willen op ivf, maar misschien is inderdaad de kwaliteit wat minder.
    Maar er zijn hier en daar ook wel wachtlijsten voor ivf, weet niet of je eigen ziekenhuis het doet. Want anders gaan er zo weer 2 of 3 maanden overheen voor je de intake hebt gehad, bloedonderzoek en info-avond enz.
    Maar dat verschilt per ziekenhuis.

Ik heb zelf echt 6x iui willen doen, om toch zoveel mogelijk kansen te hebben, want ivf wordt maar 3x vergoed. En met de iui was ik moeilijk te stimuleren, dus had zelf nooit verwacht zoveel emmy's te hebben bij 1x ivf. Had er zelf maar max 3 of 4 verwacht.

19. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    1 op de 6 paren heeft hiermee te maken. En de meeste mensen zeggen er niks over. Sinds ik er zelf open over ben hoor ik het best veel om me heen. En als je ziet hoe druk het ook overal is dan zijn er best veel mensen inderdaad.
    Vruchtbaarheidsproblemen komen ook steeds vaker voor.

Maar ik zou ook niet zomaar tegen iedereen vertellen dat we in de mmm zitten. Alleen aan mensen waar ik veel mee om ga, maar zo weten dus vage kennissen ook niks.

20. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik las net dat je een licht positieve test hebt gehad, na hoeveel dagen was dat? Kan namelijk ook zijn dat het wel raak was maar dat het een vmk is geworden. Weet niet hoe hoog het percentage is bij iui, maar bij spontane zwangerschappen ligt het op ongeveer 50%. Schrik niet, maar omdat je ongi wordt weten mensen niet dat er wel een bevruchting was, maar geen goede innesteling. Dit staat in de boeken van de studie psychologie en is me door een dame van het lab verteld.

Pregnyl is na ongeveer 12 dagen uit je lichaam verdwenen (bij de meeste dan)

Share This Page