K3lly haar weg naar een wondertje.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door k3lly, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Heey hallo meiden.

Ik wil dit topic gaan gebruiken om onze weg te gaan beschrijven naar een wondertje. Ik zal mijzelf eerst even een beetje voorstellen. Mijn naam is K3lly en samen met mijn vriend J. zijn wij ondertussen ruim 3 jaar onderweg om een kindje te mogen krijgen.
    Na 3 jaar zelf proberen i.c.m temperaturen en ovulatietesten, zijn wij naar de huisarts gegaan.

Eerst hebben we 2 sperma onderzoeken gehad. Dit kwam niet heel gunstig uit en zijn wij dus vandaag voor het eerst naar de gyneacoloog geweest.
    We hebben daar een gesprek gehad en er zijn wat onderzoeken gedaan bij mij. Naar een waslijst aan vragen moest ik op de stoel plaatsnemen. Er is een uitstrijkje gemaakt om chlamydia uit te sluiten (schijnt standaard te zijn) Daarna heeft ze mijn baarmoeder onderzocht, en als laatste kreeg ik een inwendige echo. De baarmoeder was mooi te zien, ook het slijmvlies wat zich aan het vormen was, zag er goed uit. Ik zit 2 dagen voor mijn eisprong, dus kon ze ook mooi de eitjes laten zien. Ik weet in ieder geval dat m'n ei links gaat springen :p Daar zat een mooie grote.
    Nadat dit klaar was, hebben we nog even verder gepraat en de uitslagen van de spermatest besproken, deze schijnen iets minder negatief te zijn dan dat wij dachten, het scheen zelfs zo te wezen dat een natuurlijk zwangerschap gewoon mogelijk moet zijn.... Helaas is dit nog niet gebeurd.

De volgende stap is eerst een samenlevingstest, deze wordt 10 Januari uitgevoerd, dus 9 Januari "verplichte" seks. Als deze negatief is dan komt er een kijkoperatie bij mij. De gyneacoloog heeft ons afgeraden om een HSG onderzoek te doen, aangezien we al zo lang bezig zijn.... Is de test positief dan gaan we verdere stappen bespreken. Wat deze zijn weet ik nog niet...

Ik hoop hier mijn verhaal af en toe kwijt te kunnen. En misschien wat steun/info/tips te mogen ontvangen..

Liefs K3lly

2. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Owww, wat spannend allemaal.
    En heel erg jammer om te horen dat jullie nog geen trotse ouders hebben mogen worden.
    Ik hoop dat dat binnenkort verandert hoor!

Heel veel succes!

3. Nic 72

Nic 72 Actief lid

1 nov 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft even niks met dit topic te maken, maar:

Linnypin; WOW wat een goed onderschrift!!!! Die ga ik op mijn werk groot boven achter mijn stoel ophangen.

K3lly, veel succes meisje.

4. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Dank jullie wel!

Ben momenteel erg blij dat we eindelijk verder kunnen. We stonden op de wachtlijst voor de gyneacoloog. Onze gyn heeft gelukkig ook gezegd dat we niet langer meer wachten, en dat ze ons niet naar huis zal sturen onder het mom van "probeer het nog maar een jaartje" Ik denk dat als ze dat had gezegd ik haar door het raam heen had gegooid ;)
    Ben het wachten zo verschrikkelijk zat. Ben nu alleen wel een beetje nerveus over maandag. Wil gewoon graag weten wat de volgende stappen zijn die wij kunnen gaan maken. Wat onze mogelijkheden zijn... Pfff maargoed dat horen we maandag pas.

5. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    K3lly heel veel succes maandag!

@Nic 72 Tenk joe :D

6. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Vanmorgen de samenlevingstest gehad. Deze was negatief, er was 1 "schokkend" zaadje te zien. Ik zou eigenlijk gister m'n eisprong hebben, maar deze was vanmorgen nog niet gesprongen. Moeten morgen weer terug komen voor een 2de samenlevingstest. Ben benieuwd wat hieruit komt.
    Heb ook gelijk een afspraak om bloed te prikken volgende week dinsdag, wordt dan geprikt op progesteron. Morgen meer nieuws dus.

7. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    En zoals ik al een beetje had verwacht, was ook vandaag de samenlevingstest negatief. Nu ook weer maar 1 zaadje te zien die stil lag... Ook weer met de inwendige echo gezien dat m'n eisprong nog steeds niet is geweest, zitten in beide eileiders een follikel van ongeveer 20 mm, zit nu op dag 16 van m'n cyclus... Erg vaag omdat ik normaal een regelmatige cyclus heb. Volgende week dus bloedprikken. En 1 februari weer naar de gyneacoloog.

8. framboos

framboos Actief lid

19 nov 2010
    468
    0
    16
    Belgiƫ
    Hey K3lly, wat lang zijn jullie al bezig met het proberen zwanger geraken.. pff.. toch knap dat jullie de moed erin houden! Zelf zijn wij een dik jaar aan het proberen en hebben net onze eerste inseminatie (IUI) achter de rug (momenteel op het wachtbankje tot nod). Wij hebben geen samenlevingstest gehad, ik woon in Belgiƫ en hier doen ze dat al jaren niet meer blijkbaar.. dus heb er ook het raden naar of de zaadjes voorbij de 'ingang' geraken. Het antwoord van de gyn is: door IUI omzeil je dat probleem toch.
    Lijkt me alsof jullie daar ook mee zouden gebaat zijn. Ook mijn man zijn zaadjes zijn iets onder het gemiddeld zonder ronduit slecht te zijn.. het zou iets langer duren voor zwanger te geraken, zei de gyn.. Vandaar dat we een handje worden geholpen door de IUI.

Ze gaan bij jou precies nog onderzoek doen of je weldegelijk een eisprong hebt? Het is niet omdat het eitje er zit, dat het ook springt.. Hoe dan ook, zelfs daar kunnen ze wel pregnyl voor voorschrijven. En dan samen met een IUI.. lijkt me dat jullie dan toch al een grotere kans op zwangerschap zouden hebben.

Je zal horen wat de gyn zegt op het volgend gesprek, he :)

9. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    @ framboos: ooooo wat spannend zeg! Vervelend is dat wachten altijd. Ze wouden in ieder geval mijn cyclus in kaart gaan brengen. Door middel van de samenlevings test konden ze eventueel uitsluiten dat ik "agressief" slijm had en de toch al niet zulke perfecte zaadjes tegenhoudt. Mocht de test positief zijn dan is er een kans dat 1 of beide eileiders niet of nauwelijks doorgankelijk zijn. Ik zat te twijvelen of ik wel een 2de samenlevingstest wou, omdat er zo'n druk op kwam te liggen. Vriendlief wou hem wel doen om wat meer zekerheid te krijgen. Gyneacoloog zei vanmorgen gelukkig dat dit de laatste was, omdat een derde geen meerwaarde zou geven vanwege helder slijm. Het is nu even afwachten tot 1 Februari, dan horen we de verdere stappen, en wat onze mogelijkheden zijn.

Jij nog suc6 met het wachten!

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    k3lly@ Meis ik wou je heel veel succes wensen met zwanger worden.

Vervelend van de zaad testen meis, die van mijn manlief waren ook aan de langzame kant.

Alleen bij de laatste icsi was het 10 miljoen ongeveer .
    Helaas een miskraam .
    Geef niet op meis , mis komt het nog goed.

Ik ga je volgen als dat mag van je ben benieuwt hoe het gaat lopen bij je.
    3 JAAR IS OOK NIET NIKS.

11. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    @ Marnat, Dat mag hoor ;) We geven ook zeker niet op, we staan nog maar aan het begin van wat er allemaal gebeuren kan.
    Ik heb je al een paar keer voorbij zijn komen, herken je onderschrift. Wil je in ieder geval een hele dikke knuffel geven! 3 jaar is niet niks, maar 12 al helemaal niet, ik heb diep respect voor jullie!

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dankje meis klopt idd 12 is niet niks in februari 27 om prezies te zijn al weer 13 jaar.

Mijn topic staat nu toevallig onder de jouwe , mocht je meer van mij willen weten.

Nog 1 poging voor ons mocht dat mis gaan is het over en uit !
    Maar daar denk ik nog even niet aan.

13. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Vandaag wezen bloedprikken in het ziekenhuis. Wat een gezeur daar zeg :x Het ziekenhuis waar ik heen moest heeft niet zulk goede parkeergelegenheden, dus ik las al op de borden dat de parkeergarage en het parkeerterrein vol waren. Bleghhh dan maar op de laan die er langs gaat, parkeren. Je raad het al ook helemaal vol :x Uiteindelijk een parkeerplek gevonden ver van het ziekenhuis af :( Afijn ik een stukje lopen, kom binnen bij de bloedafname, was behoorlijk druk, dus denk mooi even rustig zitten. Ik had m'n kont nog niet in die stoel geplaatst of ik was al aan de beurt..... 1 buisje bloed afgenomen en toen kon ik weer naar huis toe. Moet altijd wel erg lachen in het ziekenhuis hier. Ik ben kraamverzorgende dus ik loop in een wit uniform. Je krijgt van ziekenhuispersoneel altijd de vraag of je die niet had in moeten leveren voor de was :p Aangezien ze in het ziekenhuis alle uniformen laten wassen.... Als je dan doodgewoon zegt nou nee want die was ik zelf, krijg je echt blikken alsof je gek bent :p

Even een note to myself: Niet meer in bezoekuren afspraken maken, of zelf naar het ziekenhuis gaan.... Tenzij zonder de auto ;)

14. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Hmmmm, ik had afgelopen zondag ongesteld moeten worden.... Maar nu nog steeds helemaal niets :( Heb wel last van m'n buik, mega zwaar gevoel en steken, ook worden m'n borsten nu pas gevoeliger, terwijl ik dit normaal 1 dag na ei al heb..... Arg ik wordt hier altijd gek van, ik haat het als m'n lichaam spelletjes met me speelt....

15. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Afgelopen dinsdag weer naar de gyneacoloog geweest, hadden om kwart over 4 een afspraak, helaas liep ze weer eens uit en werden we pas om kwart over 5(!) geholpen. Afijn ze hebben wat dingen berekend en gekeken wat voor ons de volgende stap zou zijn. Volgens de gyneacoloog hebben we 30% kans om binnen een jaar spontaan zwanger te raken. De vraag was dus ook of we nog een jaar wouden wachten...... NEE(!) pfffff we hadden al aangegeven dat we niet meer willen wachten en gewoon door willen gaan in de MMM. Onze volgende stap wordt eerst een HSG test, deze wordt 2 maart gedaan. Ook worden we overgedragen aan een andere gyneacoloog en gaan we door voor IUI. Maar eerst de HSG afwachten wat daar uit komt. 7 maart horen we hier dan meer over omdat we dan de volgende afspraak hebben met de nieuwe gyneacoloog. De datums zijn nog onder voorbehoud, omdat de HSG test vlak achter mijn verwachte menstruatie zit, als deze dus weer eens uitloopt, zoals vorige maand (cyclus van 32 inplaats van 28 ) dan moet de datum dus ook verzet worden. Dus we mogen weer fijn gaan afwachten........

Iemand trouwens ervaring met die HSG? Ik heb gehoord dat het niet zo'n hele fijne test is en dat je er achteraf ook nog wat last van kan hebben. Hoelang bleven jullie last houden?

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Meis pff wat een gyn zeg.
    Gelukkig dat jullie een andere krijgen!!
    Kan je niet helpen wat de hcg betreft.
    Succes meis

Deel Deze Pagina