utrogestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babybelle, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    zonnetje, zoooo 50%??? dat heb ik nog nooit gehoord maar ik snap t wel, die 15% a 20% is de kans op een voldragen zwangerschap en vaak kan t eitje idd wel bevrucht zijn maar niet ingenesteld.. nou ik had idd iets te vroeg getest, de pregnyl was naar berekening toch nog effe mijn lichaam. dus t kwam wel daardoor denk ik hoor.. en als er toch wat was, zullen we t toch nooit weten.

ow oke, ik dacht ze t eitje ook zelf bevruchtten bij een ivf... nu snap ik het

en oh ja ik word in belgie behandeld, daar krijgen we 6 ivf's vergoed... ik hoop alleen dat t ni zover hoeft te komen

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Bij ivf wordt de natuur een handje geholpen door het eitje in een bakje te doen met de zaadjes ernaast. Dus ja, wordt min of meer bevrucht door de arts. Maar zijn nog wel heel veel zaadjes nodig voor ivf (voor 1 eitje 50.000tot 100.000. Schil van het eitje moet bewerkt worden door zaadjes wil er een bevruchting optreden.

Wel fijn dat er 6x vergoed wordt, hier maar 3 en vorig jaar is er een discussie geweest dat het maar 1 zou worden. Is gelukkig van de baan.
    Belgie heeft andere regels en behandelingen dan in Nederland. Doen ze ook vaker 2 emmy's terugplaatsen bv.

Heb ooit met een dame van het lab staan praten die het me vertelde. Wist het ook niet hoor dat er zoveel mis gaat.

3. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb in de 2e ronde menopur ook n licht posi test gehad. 2dagen eens ongesteld. Heb t aan de gyn gevraagd; die zei dat we t nooit zullen weten. Hij dacht echter wel dat de pregnyl (5000) op dag 9 toch uit m'n lijf moest zijn. Denk dat t raak was, maar werd wel ongi. Wie weet ben benieuwd!

4. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    dames, ik word hier stilaan gek!! net naar de wc gegaan en ik bloed gewoon, niet veel enkel tydens t vegen en wat kleine lichte veegjes op mn inlegkruisje.. moest deze utrogestan dit allemaal normaal nie tegenhouden? dit moet mij weer overkomen e.. heeft iemand dit ooit meegemaakt? ik zag gisterenmiddag al wat rozig, en savonds was t iets donkerder en nu net nog meer. ik moet pas de 8ste mijn regels krijgen ...

5. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier dus dezelfde onrust als jouw. Gisteren een beetje bloed bij het afvegen. Maar had ook wat inwendige irritatie.
    En het gevoel alsof ik elk moment ongi kan worden. Ik moet de utro ook gebruiken t/m 8 feb.

Maar een klein beetje kan geen kwaad. Op een ander topic is ook een dame die bloed verliest en toch een posi-test heeft.

Succes met wachten en ik lees even mee, want ben benieuwd of er meer dames ondanks de utro ongi zijn geworden.
    Tegen mij is gezegd dat die kans er klein is.

6. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    ok dus jij hebt net hetzelfde dus? stel we worden ongi over een paar dagen, betekent dat dan dat de utro niet heeft geholpen om onze lf "bloedvrij" te houden? weet jij er iets van? of kan de dosis verhoogd worden? ik moet er nu 3 per dag opsteken en jij?
    en kan een evt innestelingsbloeding ook optreden bij gebruik van utrogestan? dit is echt nie leuk dit

7. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Bij ivf/ icsi gebruik je standaard na de terugplaatsing utro of pregnyl. Om je baarmoederslijmvlies optimaal te houden.

Kan ook per cyclus verschillen. Weet van iemand die het ook met iui heeft gebruikt dat het de eerste keer niet zoveel had geholpen om de lf langer te maken. Maar de 2e keer wel.

Na hoeveel dagen werd je normaal ongi zonder utro?
    En een innestelingsbloeding kan ook, maar het kan ook niks bijzonders zijn. Of toch gewoon de naderende ongi.

Of gewoon wat bloedverlies door goede doorbloeding van baarmoeder.
    Zolang het niet echt helderrood is, zoals bij een gewone ongi kan het nog alle kanten op.
    Ik had het gisteravond alleen, maar wat ik zeg had ook wat irritatie.
    Helaas dus nog geduld hebben. En ik durf ook niet te vroeg te testen. Want stel dat hij negatief is dan ga ik toch twijfelen of ik niet te vroeg had getest.

8. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16

wel, ik had altyd zo van die rare bloedingen die eigenlijk al vanaf mijn eisprong begonnen,, t begon met eerst heel veel waterig, ik denk dat dat mijn ei was, en derna lichtroze, met soms en dag ertussen waarin ik niks meer verloor en dan weer wel en geleidelijken kwam mijn ms er dan rond dag 30 a 31 door.
    maar vorige maand kreeg ik 6 dagen na mijn iui nog een pregnylspuit met als doel een mogelijke innesteling te bevorderen.. maar die spuit zou ook zorgen dat je luteale fase vlekkeloos verloopt, letterlijk dan
    maar toch verloor ik vorige maand een bloed vleesklonter die ik overigens elke maand rond t zelfde moment verlies, rond dag 23 24 van mijn cyclus.. maar deze maand heb ik dus tot hiertoe niks verloren van klonters oid.. alleen dus sinds gisteren bruinig rozig en smorgens ietjes meer maar nog steeds enkel tydens t vegen
    moet er bij zeggen dat ik vorige maand netjes op de dag van mijn nod ongi werd. je ziet t al eigenlijk.. een rare boel.
    is jouw nod ook op 8 feb? ja de mijne is op 8 feb toch als mijn iui de 25ste was? want hy zei testen op 9 feb? nou iig, waarschijnlijk ga ik uit gestress toch nog eerder testen:(

9. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Je nod is dan inderdaad op 8 feb en als je dan niet ongi bent zou je op 9 feb 1 dag overtijd zijn en testen. Maar elk ziekenhuis is anders.

Bij de iui mocht ik evt vanaf dag 12 testen, dus nog voor de nod. Ik wachtte altijd mijn nod af en die haalde ik nooit bij de iui (13 ongi).

Ik weet niet precies hoe het zit met mijn nod, ik heb op maandag 24 feb de punctie gehad en dus eigenlijk ook je eisprong, die ik dus niet echt heb gehad, gezien de eitjes voor die tijd eruit zijn gehaald.
    Maar ik moet 90 stuks utro opgebruiken en dan mag ik de volgende dag testen. En dinsdagochtend heb ik de laatste 2.

Maar als je het zo beschrijft dan kan je dus eigenlijk al stellen dat het wel geholpen heeft de utro, want je heb wel minder bloedverlies.

10. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16

ja ik denk dan ook gewoon 8 feb je nod e? nie? nou ik wens je veel succes iig! en ja idd als je t zo bekijkt heeft t idd misschien geholpen, ik baal nog steeds van t bruine.. is echt nie leuk

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat kan ik voorstellen, maar bruinverlies is niet zo heel erg. Kan nog alle kanten op. Hoewel het bij mij altijd een voorbode was van de ongi. Maar zijn ook genoeg dames die dus bruinverlies hebben en zwanger zijn.

Wat zegt je gevoel?

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Mag ik misschien vragen hoeveel tijd jullie tussen het plaatsen van de Utrogestan houden?

Ik moet wel 3x2 daags die zooi.... Maar wilde weten om de hoeveel uur jullie het inbrengen, want er zit altijd een nacht tussen...

13. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb het na de tp gevraagd aan de gyn of het nog uitmaakt hoe laat ik ze gebruik.

Antwoord was: als je opstaat en voor je naar bed gaat en dan nog ergens een keer 'smiddags.
    Ik ben geen uitslaper, dus 'smorgens is het meestal tussen 7-8, 'smiddags tussen 14-15 en savonds tussen 22-23uur.

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Zo doe ik het inderdaad ook.....

Bedankt voor je antwoord :) :).

15. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Weet dat het weleens per ziekenhuis kan verschillen, maar zo is het redelijk over de dag verdeelt vind ik.

Vorig weekend pas een keer om 9.30 gedaan, gezien ik toen pas wakker was. Maar meeste dagen gaat het prima zo.

16. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja daarom, soms wisselt het even een uurtje, maar over het algemeen is het rond deze tijdstippen :D.

Bedankt voor je berichtje :)!!

Deel Deze Pagina