Zijn er ook meiden die op dit moment clomid gebruiken??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Le1981, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Le1981

Le1981 Lid

8 okt 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    Hoi,

Ik ben Léonie en ik ben 28 jaar, ik ben getrouwd en we hebben een zoon van 2,5 jaar oud. Ik ben de eerste keer ook zwanger geraakt door clomid. We willen graag nog een kindje, we zijn op dit moment bezig met de 2de ronde clomid. (100 mg).

Ben benieuwd of er nog meer meiden zijn die ook in de zelfde situatie zitten.

Groetjes Léonie

2. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    Hoi leonie,

Ik heb net mijn eerste ronde clomid gehad,50mg, heb 2 x een follikelmeeting gehad ,laatste meeting 2 weken terug , ben nu aan het wachten, heb vanmorgen een negatieve test gehad,maar voel ook nog niks van een menstruatie aankomen....pfff
    Ik ben 32 ook getrouwd en we hebben 2 zonen van 14 & 7, waarvan ik bij allebei zonder clomid o.i.d. zwanger ben geraakt, maar ik heb PCOS en de gyn bood ons clomid aan, omdat het wachten op weer zo'n wonder wel erg lang kan duren.....

groetjes Marisa

3. kleindraakje

kleindraakje Niet meer actief

misschien een rare vraag maar wat is clomid?

4. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    een hormoon dat je slikt om zo een ei sprong te krijgen dat i clomid

5. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik heb ook pcos en ben met onze zoon ook zwanger geraakt doormiddel van clomid. maar nu mijn vraagje.
    ben je gelijk naar het ziekenhuis gegaan toen je weer een kinderwens had? of naar de ha of eerst weer een jaar geprobeerd?
    ik hoor het graag want dit is onze 2e maand en ik wil nu kijken of ik zwanger ben of niet en dan wil ik graag naar het zieknhuis voor een echo kan dat? hoe werk zoiets?

liefs

6. Le1981

Le1981 Lid

8 okt 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    Hoi meiden,

@Marisa: Spannend he dat afwachten. Het is iedere maand zo'n zenuwen gedoe, vindt je ook niet.

@ Sunlight: Toen ik voor de eerste keer zwanger wilde worden ben ik na 1 jaar aanmodderen bij de huisarts terecht gekomen en die heeft ons doorverwezen naar de gyn. en de gyn schreef gelijk Clomid voor eerst Primolut N om ongesteld te worden, weer een half jaar verder en toen was ik zwanger.

Nu ben ik idd gelijk naar de huisarts gegaan toen we weer wilde gaan proberen voor een tweede kindje, de huisarts heeft ons gelijk weer door gestuurd naar de gyn. en bij de gyn. mocht ik gelijk beginnen met Clomid. Inmiddel dus de 2de ronde. Ik zit nu op CD 27 en ik ben erg benieuwd, as dinsdag wordt ik gebeld door de gyn. of ik een eisprong heb gehad, allemaal best spannend.

Ik voel me wel zwanger, maar dat durf ik niet te hopen.

Leuk om zo met jullie te schrijven, het lijkt om mij heen wel of iedereen zo maar zwanger wordt! Misschien is dat wel niet zo, maar zo voelt het wel op het moment.

Groetjes, Léonie

7. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    oke nou dus misschien moet ik dat ook maar doen dan. ik zit nog wel een beetje in 2 strijd. moet ik het eerst gewoon een paar maand proberen en kijken misschien word ik zo wel zwanger. maar wil eigenlijk tich wel heel graag een tweede kindje en heb geen geduld om te wachten en te hopen dat ik een ei sprong heb.
    dus dan misschien gewoon vragen voor een echo enzo om te kijken of ik deze keer wel een ei heb of dat ik met een 2e kindje ook weer aan de clomid moet.
    ik moet er nog maar even goed over nadenken denk ik.

het kan toch zo zijn dat na een bevalling pcos ineens weg is tch en je wel een ei sprong hebt?

8. Le1981

Le1981 Lid

8 okt 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    Moeilijk he, ik snap je twijfel! Wij hebben ook wel even getwijfelt voor dat we naar het ziekenhuis gingen, maar goed, nu blijkt wel dat het goed is geweest, omdat ik gewoon niet ongesteld wordt.

Ik heb ook wel eens gehoord dat je na je bevalling gewoon weer een goede cyclus hebt. Bij mij helaas niet.

Heb jij erg last gehad van bij werkingen op de Clomid? Ik krijg hele erge opvliegers echt vreselijk. Maar goed het is voor een goed doel he.

9. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik heb heel veel bijwerkingen gehad.
    ik had ook heel erg last van opvliegers en een opgezette buik.
    ook last van stemmingswisselingen. ik kon zomaar hee erg kwaad worden echt verschrikkelijk.

ja ik word wel ongi dit is mijn tweede ronde nu en de vorige cyclus duurde 34 dagen dus nu even deze cyclus zien. als ik een goeie cyclus had met ei sprong dan duurde de cyclus 29 dagen. en geen ei dan tussen de 30 en 35 dagen. maar ik had wel altijd een ongi maar had/heb wel pcos maar had toch wel redelijk een regelmatige cyclus.
    ik wacht het nog even af deze maand en dan moet ik maar even goed nadenken. ik heb wel positieve ovu testen gehad.
    maar dat schijnt met pcos niet uit te maken. je kan wel een lh piek hebben maar dat er dan alsnog geen ei springt dus heb daar dus eigenlijk ook niets aan. dus ik kan dus eigenlijk gewoon afwachten of meteen naar het ziekenhuis maar ja welke keus word het dan.........

10. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    Goeiemorgen dames!!

Ik heb mij vanmorgen nog kunnen bedwingen om niet te testen,wil wachten tot morgen of overmorgen maar is zooooo moeilijk,en eigenlijk durf ik ook niet meer te testen, ik wil wachten omdat als ik woensdag nog niet ongi ben, en uit de test ook blijkt dat ik niet zwanger ben, ik de gyn wil bellen,want dan laat de ongi wel lang op zich wachten,of word ik nu erg ongeduldig vinden jullie:)
    Ik zit zelf ook een beetje te twijfelen over wanneer ik mijn eisprong heb gehad,gyn zei op 24 sept hij komt vandaag of morgen,,,maar kon ook best de 27e of de 28e zijn gebeurt:(
    Maar idd leonie ik vind het ook zooooooo spannend!!

Leonie,, ik zie dat jij deze ronde dus 5 dagen achter mij aan loopt...ohh zoo spannend, dus jij voelt je ook zwanger,mag ik vragen wat jij allemaal voelt??
    Ik heb op het moment best wel last van een wat opgezette buik, die ook wel wat gevoelig aanvoelt ( kan best van een aankomende ongi zijn)
    Ik zit momenteel mijn (.)(.) erg in de gaten aan het houden,zijn een beetje gevoelig,maar met mijn vorige zwangerschap deden ze erg zeer,maar zo erg is het momenteel nog niet.

Sunlight,, bij mijn 2 vorige zwangerschappen heb ik geen gebruik gemaakt van clomid, ik ben spontaan zwanger geraakt van mijn 2 jongens, en dat terwijl ik totaal geen cyclus van mezelf heb...
    Maar na overleg met de huisarts die ook tegen ons zei dat het wachten op weer zo'n wonder wel heel erg lang kon duren,besloten om deze keer gebruik te maken van clomid,ben erg blij dat het ons meteen werd aangeboden,dan maak je toch sneller een kansje:)

Groetjes meiden!!

11. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Dag meiden,
    Ik ga a.s do naar de fert. arts en als het goed is mag ik dan ook aan de clomid.
    Lijkt me leuk om met jullie allen onze ervaringen te delen en elkaar te helpen bij vragen.

12. 10e

10e Lid

5 aug 2010
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    hallo dames

ik wil me graag aansluiten bij jullie als dat mag ik gebruik vanaf april clomid.

groeten
    10e

13. nijnonijntje

@10e
    He meid welkom hier.
    Hoe bevalt je clomid?
    Ben wel heel benieuwd.

14. Le1981

Le1981 Lid

8 okt 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    Hoi meiden,

Welkom 10e en Nijnonijntje! Zeker leuk om ervaringen uit te wisselen.

@Marisa, wat goed dat je je hebt in kunnen houden met testen. Nog even afwachten.

Bij mij zit het niet zo mee, ben namelijk vanmiddag ongesteld geworden :( toch wel ff een tegenvaller, dacht toch echt dat ik zwangerschapstekenen had.

Morgen belt de gyn, ben benieuwd of ik een goeie eisprong heb gehad en dan maar weer door met de 3de ronde Clomid!

Ik hoop dat het bij jullie allemaal snel aan mag slaan!

Liefs Léonie

15. nijnonijntje

@Le1981
    Dat is inderdaad balen zeg :(
    Hoop dat je snel zwanger bent.
    Hoe houdt jou gyn trouwens in de gaten of je een goede ei hebt gehad? Elk ziekenhuis doet dat namelijk anders.
    Doormiddel van echo's of op een andere manier?

16. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    Allereerst nieuwe meiden hartelijk welkom:)

Leonie, we kunnen elkaar jammer genoeg de hand schudden, ik ben vanmiddag ook licht ongesteld geworden, en toch ben ik er ook wel blij om, werd niet goed van die negatieve testen, nu weer nieuwe kansen;) die test die ik al klaar had liggen,kan ik mooi weer volgende maand gebruiken,vraagje...mijn ongi is vandaag wel erg kwakkelig begonnen,vanmorgen een beetje bij het afvegen, vanavond is het ietsie meer geworden telt dit nou toch als dag 1 of???
    Op de derde dag moet ik dan beginnen met nieuwe ronde clomid...
    hey leonie waarom gata de gyn jou bellen,om je te laten weten of je een goeie eisprong hebt gehad,,nu dat je ongi vandaag is gekomen,blijkt daaruit niet dat je een eisprong hebt gehad...sorry als het een domme vraag is hoor,heb al 2 zwangerschappen achter de rug, maar ik ben echt een leek wat dit allemaal betreft:)

10de jij bent dus al aan de clomid vanaf april, dus je hebt al heel wat ronde's achter de rug....jammer dat het nog niet gelukt is...

Nou groetjes maar weer:D

17. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    oke hoe lang heb je er over gedaan om spontaan zwanger te worden bij je 2 jongens?

18. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    Nou da's eigenlijk wel een grappig verhaal, vanaf mijn 16de hield mijn maandelijkse menstruatie er gewoon mee op:( wij woonden op dat moment in het buitenland en ik had best wel moeite om op school er een beetje bij te horen, dus mijn ouders dachten dat het gewoon door stress kwam,in iedergeval toen mijn vriend (= nu inmiddels al lang weer mijn man:D) en ik dachten ach geen menstruatie kan dan ook niet veel gebeuren:) een jaar later bleek ik zwanger van onze oudste:$ nu lachen we erom,,,toen iets minder;)maar alles is helemaal goed gekomen met ons jonkie hij is nu een lekkere knul van 14;) maar goed het heeft wel even 6 jaar geduurd voordat we over de schok heen waren,en we het weer aandurfden, met de pil gestopt en natuurlijk geen menstruatie helemaal niks voor 9 maanden lang, en toen ik voor onderzoek bij de ha op de tafel lag (omdat het allemaal zo lang duurde met mijn ongi) voor een uitstrijkje zei die ga morgen toch maar even voor de zekerheid een zwangerschapstest doen...en ja hoor ik was 4 weken zwanger.... het heeft dus ongeveer 9 maanden geduurd voordat ik zwanger was van onze tweede..
    Onze gyn waar we nu bij zijn moet er wel om lachen, hij zei die 2 x dat je in je hele leven een eisprong hebt gehad hebben jullie goed gebruikt:D:D
    Het is echt een wonder gewoon, ik heb dus 2 kinderen van 14 & 7
    En nu willen we toch heel graag een derde,maar omdat ik inmiddels erachter ben dat ik PCOS heb, werd ons clomid aangeboden,en daar maken we graag gebruik van,hebben we veel meer kans dat het ons gaat lukken...snap je?

Wat weer een verhaal he:)
    sorry ik wist niet dat ik van die lange verhalen kon schrijven....

19. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    oh dat maakt niet uit ik vind het leuk om te lezen hoor.
    nou wat super dat jullie idd zo zwanger zijn geraakt terwijl het eigenlijk niet kon haha.echt super.
    nou idd kan me voorstellen dat dat schrikken is dat je dna ineens zwanger blijkt te zijn als jong meisje.
    dan word je ineens vader en moeder. dan word de wereld wel heel anders ineens.
    nou bednakt voor je verhaal en ik zal zien of het bij mij wat sneller lukt en anders ook maar door naar het ziekenhuis!

succes met je comid meid hoop dat je snel zwanger bent!

20. nijnonijntje

Oja,
    Je ongi begint als je echt bloed in je ondergoedhebt zeg maar. Al is het een druppel.
    Afvegen teld niet. Je moet echt vloeien zeg maar. Al si het weinig.
    Dus als je dat nog niet hebt gehad, ondanks dat het bij het afvegen meer is geworden ben je officieel nog niet ongesteld.
    En het moet volgens mij ook redelijk rood en helder zijn, dus niet bruinig. Dan is het oud bloed en ben je officieel dacht ik nog niet ongesteld.
    Ik kan het fout heben, maar dit is wat mij verteld is.

Deel Deze Pagina