Utrogestan

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by AnGiEkEn, Jan 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AnGiEkEn

AnGiEkEn Actief lid

Mar 9, 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

gisteren terug follikelmeting gehad, mag vandaag Pregnyl laten zetten. Na alle onderzoeken is dus alles goed met mij en mijn man, niets zou ons kunnen beletten zwanger te worden! Maar na meer dan 1.5 jaar nog altijd niks, zelfs nog nooit zwanger geweest.
    Ik heb het gevoel echt te moeten smeken aan mijn gyn om verder te zoeken naar de oorzaak. Zit nu in ronde 4 bij die 'nieuwe' gyn.
    Toen ik over het feit begon dat het misschien aan de innestelling kon liggen, schreef ze mij Utrogestan voor. Hoe zijn de ervaringen hiermee?

Ik heb ook een verwijsbrief gekregen om naar de fertiliteitskliniek te gaan in maart. Toen ik de bloeduitslagen zag van bij mijn vroegere gyn zag ik dat in mijn luteale fase, mijn progesteron 1.41 bedroeg, veels te laag volgens de site van freya!!!!
    Ik vind het dan wel erg dat ik dit zelf moet besluiten en zelf moet vragen voor utrogestan?!!!! Soms vraag ik mij af waar de 'gewone' gynaecologen eigenlijk mee bezig zijn!
    De eerste gyn waar ik bij ging liet mij zelfs 100 mg clomid slikken zonder follikelmeting. Achteraf bleek (toen overschakeling naar andere gyn) dat er zelfs 3 eitjes rijp waren?!
    Hebben anderen ook zo'n slechte ervaringen met gyns? Ik heb het gevoel dat ze mij niet au serieux nemen en ik kan ook wel verstaan dat het op de duur wel erg 'routinematig' wordt, maar ze spelen wel met je gezondheid!

2. licht

licht Actief lid

Jun 21, 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ja kan me ook heel goed voorstellen wat je voelt, Ik heb ook hetzelfde probleem gehad. april uitslag PCO toen begonnen met clomid moest zelf vragen of mij man niet gecontroleerd moest worden kreeg toen een vaag antwoord van ja het is redelijk wat is redelijk? ja niet heel goed maar ja kan er wel zwanger van raken. clomid 50 mg sloeg niet aan toen clomid 100 mg toen 1 maand fm controlen werdt ongi en gaven ze aan 4 maanden zonder controlens verder te moeten. Maar ik voelde zelf dat clomid niks deed heel vaak gebeld secretaressen lijken af en toe artsen waar je verhaal niet aan kwijtraakt. Toen hebben we 150 mg clomid gestart maar steeds gaven ze rare antwoorden eerst geen ei dan wel een ei dan na 2 dagen geen ei en bij de 4 keer ja u ei is al gesprongen en toen had ik het gehad. Van nemen jullie mij wel serieus. Bij de laatste keer hebben ze na bijna een jaar pregesteron opgemeten. En wat blijkt ik wordt ongesteld zonder eisprong. Ik was woedend. Maandag ga ik naar een andere ziekenhuis hoop dat ze mij daar wel serieus gaan nemen en niet als een nummer.

Maar ooit ga het ons lukken.

3. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Ja, ik ben ernstig teleurgesteld in het niveau van gyns... Had in een streekziekenhuis een hork van een kerel en ben na een jaar overgestapt naar een grote fertiliteits afdeling. Achteraf was de hork voortvarender.. Nu alleen maar te maken met verpleegkundigen en op aandringen een afspraak met een gyn. Heb dus nu voor het eerst een gesprek met een gyn. Ik heb al eerder een telefonisch consult gehad met een gyn en dat was tenenkrommend. Ik wil heeeel graag nadere onderzoeken, gewoon eens serieus een cyclus volgen, maar dat is not done lijkt wel. Het enige waar ze over beginnen is Ivf, IVF. Hallo zeg, ik vind dat nogal een stap en heb er weinig vertrouwen in als nog niet eens volledig mijn cyclus in beeld is.

Maar goed, terugkomend op je vraag, hoe is utrogestan. Heftig spul vond ik het. Heb heb 6 mnd gebruikt. Werd er een waar hormonster van. In de eerste ronde was ik zwanger (zou het daarvan komen). Echter ik wist het echt niet, was op mijn NOD gestopt en werd gewoon ongesteld. Pas twee weken later kwam ik er via rare positieve ovulatietesten achter dat ook een zwangerschapstest positief was. 2 dagen later was het alweer over. Ik denk zelf door de slechte voorlichting. Als je utro gebruikt moet je op je nod een zwtest doen, is die positief dan ga je door met utro. Als je stopt komt in principe je menstruatie. Daarna is het niet meer gelukt en ben ik ermee opgehouden omdat ik het middel erger vond dan de kwaal. Ik had echt een kort lontje, supersjaggerijnig en allerlei zwangerschapskwaaltjes die vals bleken. Afgelopen cyclus heb ik het één ronde op eigen initaitief gebruikt na een iui, werd weer een draak. En manlied vroeg heel voorzichtig of ik misschien niet meer de pillen wilde gebruiken...

4. AnGiEkEn

AnGiEkEn Actief lid

Mar 9, 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Licht; ja, idd, ooit zal het ons lukken!!!

@Betties; ow plezant.....jah ik ben zowiezo niet te genieten vanaf 5 dagen voor mijn ongi dus dat zal nog knallers kunnen geven denk ik :)

Share This Page