Utrogestan

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Nephthys, Dec 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.

En mensen die herhaalde miskramen gehad hebben hebben er soms baat bij omdat soms de oorzaak ligt in een te laag progesterongehalte tijdens een zwangerschap.

2. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.

Ik zou het ziekenhuis even bellen Aster, afscheiding van die bolletjes is gewoon wit, het wit van de bolletjes. En hier amper afscheiding van de bolletjes ik steek ze hoog op. Alleen met plassen zie je vlokjes in de urine.

3. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Gefeliciteerd!

Ik zou ook zeker doorgaan t/m 12 weken en dan pas langzaam afbouwen. Pas vanaf 12 weken neemt de placenta de aanmaak van progesteron over. Ik heb het vrijwel heel mijn zwangerschap gebruikt, mijn progesterongehalte bleef laag. En die afscheiding, tsja... Liever dat dan dat het mis gaat!

4. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

Oct 24, 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest ook blijven gebruiken tot twaalf weken, was bij iedereen het geval die onder behandeling was daar. Ik ben met 11.2 weken begonnen met afbouwen tot ruim een week daarna.

De afscheiding van de Utrogestan hoort wit te zijn. Ik zou toch even contact zoeken met het ziekenhuis. En jep, het is vieze troep...

5. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

Oct 24, 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt er aan, ik moest een dosis van 200 mg per keer inbrengen, 3x per dag. In Nederland is er alleen 100 mg verkrijgbaar, vandaar de twee bolletjes. In Belgie zijn ze met bolletjes van 200 mg verkrijgbaar.

Maar het kan ook dat jij gewoon minder nodig hebt. Anders vraag het even na bij het ziekenhuis.

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt allemaal! Dit helpt zeker :)

Willen jullie nog even meedenken? Het pompje zorgt ervoor dat mijn lijf LH en FSH aanmaakt. Nu ik zwanger ben, krijgen m'n hersenen die info van m'n baarmoeder dus maken ze alleen LH.
    Kan ik er dan van uitgaan dat de progesteron in die bolletjes niet nodig zal zijn aangezien dat pompje daar blijkbaar nu ook niet voor zorgt?

Bedankt voor de felicitaties trouwens :)

7. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

Oct 27, 2012
    1,067
    0
    36
    Allereerst van harte met je zwangerschap!! Ik ben bijna 12 weken zwanger en ga dinsdag afbouwen met de utrogestan.. Dit ga ik onder begeleiding van het ziekenhuis doen. Lees al dat het heel verschillend is. Ik heb ivf gedaan en in ons ziekenhuis is het volgens mij gebruikelijk dat het zo lang gebruikt word.

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dank je!
    Gezien ik het nu niet gebruik, hoef ik er misschien helemaal niet aan en dus ook niet afbouwen. Misschien maar een klein beetje en dan afbouwen. Lastig allemaal..

9. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Ik denk eigenlijk ook dat je het helemaal niet nodig hebt. Die gesprongen eitjes hebben inmiddels het corpus luteum gevormd en de HCg zorgt dat dit intact blijft. Tot ongeveer de 12e week zal het corpus luteum voor progesteron zorgen, daarna neemt de placenta het over. Ik zag die utro bij mij alleen als een soort geestelijk middel, haha. Het gaf me een soort rust. Maar twee artsen hebben me verzekerd dat ik het eigenlijk niet nodig had (ik moest het dan ook zelf betalen). Ik vermoed dat jij het ook niet nodig hebt, maar kwaad kan het ook niet. Moeilijke beslissing!

10. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Nepthys, allereerst, gefeliciteerd meid! Ik zelf gebruikte in eerste instantie alleen Utro bij een nieuwe (ICSI) poging. Maar na 8 miskramen en nu ze er achter zijn dat ik een auto immuunziekte heb moet ik nu eerst ook Utro gaan gebruiken bij Cryo tp. Bij blijvende zwangerschap tot week 12. Mij is verteld dat dit met name is om het bm slijmvlies dik te houden. Misschien kunnen ze bij jou kijken hoe dik je slijmvlies is en dan samen met jou bepalen of het nodig is?

11. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik ga het allemaal vragen, bedankt :)

12. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

Jan 29, 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb ze gebruikt tot dag 17 na de punctie. Toen ook cold turkey gestopt en nog steeds zwanger. Maandag de 7 weken echo, dan wordt het echt spannend.

13. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Zeker spannend! De mijne is donderdag :).
    Heb al een theorie bedacht waarom het pompje niet meer nodig is en ik ook niet aan de utrogestan hoef. Zal het allemaal meenemen en voorleggen aan de arts.

14. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Hier tot 10 dagen na de tp utro gebruikt. Ben nu ruim 13 wkn zwanger dankzij een ICSI behandeling. Mijn baarmoederslijmvlies was qua dikte, tijdens de stimulatie periode perfect.

15. perzik

perzik Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,263
    0
    0
    Wordt je van Utrogestan ook emotioneel? Mijn vriend vraag zich dit af. Ik ben namelijk een Draak!

Zelf denk ik dat ik de spanning van de naderende NOD niet goed aan kan.

16. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    @perzik: Dat kan heel goed. Progesteron kan maken dat je alles wordt van heel rustig en vrolijk tot een groot stuk chagerijn (of het ene moment het ene en het andere moment het andere). Dus je kunt gewoon de hormonen de schuld geven!

@Nepthys: Nog drie daagjes!

17. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    :D ja! Lief nana.

Ik heb overigens wel een gele lichaam die progesteron maakt (want het was ovulatie-inductie) dus misschien ben ik snel van alle hulpmiddelen af en hoef ik niet eens aan de utrogestan.

18. mpo

mpo Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,417
    0
    0
    Almere
    Ik heb tot nu alleen maar last van obstipatie door de Utro....wat een naar spul is het toch!!

Vrijdag m'n nod, maar ik voel nog helemaal niks!!

19. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

Oct 15, 2013
    1,712
    188
    63
    Meiden, misschien een raar vraagje hoor, maarre ik gebruik nu ongeveer een week utro en heb behalve gevoelige borsten, nergens last van, super fijn!
    Maar, ik vraag me af, maken jullie het ook 'gezellig' met elkaar als je dat spul gebruikt!? Ik vind het namelijk zó smerig om dan seks te hebben. Hoe doen jullie dat?

Neph, succes donderdag!!

20. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    Ja Same problem here! Ik ga soms van tevoren even in bad, dan lijkt het ook wat minder rommelig, maar moet wel zeggen dat we rond mijn ei zo vaak klussen dat op 1 of andere manier het libido erna afneemt, dat zegt zelfs mijn man hahah

Share This Page