Bang. Niet meer misselijk, moe en pijnlijke borsten.

Discussion in 'Zwangerschap' started by nana33, Feb 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Ik ben nu 8 weken en 3 dagen zwanger en mn drie heftigste symptomen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen :(. Ik was aan het werk en realiseerde me dat ik me ineens eigenlijk weer heel normaal voelde- voor het eerst in vier weken. Als proef op de som heb ik nog even hard op mn borsten gedrukt, maar nee hoor geen greintje pijn, terwijl ik eerder elke dag de hele dag door pijn had. Ook eten waar ik sinds week 6 van walgde vind ik ineens helemaal niet meer zo vies. Ik heb in totaal al drie keer een miskraam en één keer een bbz gehad en maak me nu toch zorgen. Ik hoor wel vaak dat kwaaltjes komen en gaan, maar dat alle kwaaltjes zomaar abrupt stoppen, terwijl ik ze hiervoor elke dag voelde kan toch geen goed teken zijn? Bij mn eerste zwangerschap verdwenen ze één voor één en veel geleidelijker en ook veel later. Dit lijkt me toch ook anders dan wanneer je nooit kwaaltjes hebt gehad of ze steeds komen en verdwijnen. :( Wie heeft hier ervaring mee? En ik wil graag een eerlijk en goed beeld, dus schroom niet om ook eerlijk de negatieve ervaringen te delen als je die hebt.

2. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Ik wist niet hoe een zwangerschap voelde dus zocht me rot toen mijn symptomen weg gingen (ik was moe en had pijn/jeuk aan de borsten).
    Je leest zoveel dingen dat het niks wil zeggen maar dat het ook mis gaat en dat dit voortekens zijn. Bij mij was het helaas geen goed nieuws.

Met jou geschiedenis en angst zou ik vragen ook een echo. Ik heb met deze zwangerschap elke week tot aan de 13 weken een echo gehad. Veel beter voor je eigen gevoel en stress.

Ga jezelf niet "gek" maken (doe je toch want het is je kind) maar vraag om extra controles.

Succes!

3. Vlinder93

Vlinder93 Lid

Feb 16, 2014
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    Ik ben 19 weken zwanger en ben nooit misselijk geweest en ook geen pijn in mn borsten gehad(nu wel maar in het begin niet). Ik wist dat ik zwanger was door middel van een echo en een test anders had ik het echt niet geweten voelde en voel me nog steeds kip lekker!
    Je leest overal dat vrouwen dood ziek zijn en zo maar je leest nergens dat ze nergens last van hebben:)

4. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    Snap dat je bang bent maar had hier met 7w precies tzelfde. Met 8 weken kwam t net zo hard terug. Pijn in mijn borsten trouwens niet dat is weggebleven
    Misschien mag je door je geschiedenis ff extra echo om je gerust te stellen?

5. Veer3

Veer3 Bekend lid

Dec 15, 2013
    805
    16
    18
    Snap je angst!
    Maar wat ik deze zwangerschap heb.. Paar dagen heel moe en ook misselijk, dan soms een dag of 1 a 2 dat ik me eigenlijk erg goed voel en energieker, dan weer een paar dagen nergens zin in, daarna weer een dag fit.
    Dus heb wel m'n goede momenten tussendoor. Heel raar, maar waar.
    En dit was wel vanaf de 8 weken ook.

6. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Ik kan me je angst zo goed voorstellen! Ik heb zo'n beetje eenzelfde voorgeschiedenis als jij. Bij mijn eerste miskraam verdwenen mijn kwaaltjes ook als sneeuw voor de zon... Maar deze zwangerschap heb ik ook dagen gehad dat ik me ineens beter voelde en bepaalde kwaaltjes niet meer had, ook mijn borsten bijna gevoelloos.

Ik zou ook een extra echo vragen, ook ik heb deze zwangerschap tot 13 weken iedere week een echo gehad. Nu om de 3 weken.

Doen hoor!! Veel sterkte..

Groetjes Patricia

7. Veer3

Veer3 Bekend lid

Dec 15, 2013
    805
    16
    18
    Oja, misschien een toevoeging.. Bij m'n 2 missed abortions voelde ik me zo zwanger als wat! Moe en misselijk! En toch bleek het rond de 8e week mis te zijn gegaan.
    Dus ja, in mijn geval zeiden de kwaaltjes niet zo veel.
    Maar nogmaals.. Ik snap je angst!

8. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

Dec 12, 2012
    1,642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hi Nana,

Ik heb echt precies hetzelfde gehad halverwege week 8! Echt exact hetzelfde!

Ben totaal in paniek geraakt en was ontroostbaar.

Heb toen zelf snel een extra echo geregeld bij een echo buro, en daar zag ik een prachtig beebje spartelen en we hebben het hartje gehoord.

Afgelopen vrijdag had ik bij mijn gyn een echo en ik krijg nu wekelijks een echo puur tegen de onzekerheid.

Moraal van het verhaal.....dat je kwaaltjes afnemen zegt niet zo veel, en daarbij bij mij is het nu een komen en gaan van kwaaltjes hoor.

Succes verder!

9. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Ik heb dan welliswaar geen miskramen gehad, maar je angst herken ik zo goed!
    Tot week 8 had ik pijnlijke borsten, enorm moe, lustte bepaalde dingen niet en na de 8 weken was ineens alles weg! Zomaar van de 1 op andere dag, foetsie.
    Als je je zo onzeker voelt moet je op je strepen gaan staan, een echo vragen.

10. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Wel "fijn" om te horen dat het vaker voorkomt en het niet altijd einde oefening hoeft te betekenen. Vandaag ben ik nog steeds kwaalvrij. Ik zou vrijdag sowieso weer een echo krijgen vanwege mn voorgeschiedenis (mag de eerste weken elke 2 weken een echo), dus ik zal het wel even uitzitten tot vrijdag. Ik hoop dat er in ieder geval één kwaaltje terugkomt, gewoon om mij gerust te stellen. Maar tot vrijdag zal ik proberen me er niet te druk over te maken...

11. Fizzy

Fizzy Bekend lid

Jul 24, 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Oh Nana, ik hoop het niet voor je! Wat knap dat je zo lang nog kunt wachten.... Ik duim voor een goede afloop. Sterkte meid!

12. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Update:

We hebben vandaag de echo gehad en alles zag er gelukkig goed uit!!! Het kleine lieve boontje lag enorm te bewegen :D. Helaas lukte het opmeten daarom wat minder goed en weten we niet precies of dit nu klopt met de termijn (was ook een vrij oud, onduidelijke echo-apparaat), maar volgens de arts zag alles er goed uit. Mag nu over anderhalve week terug voor een termijn echo met een beter apparaat, maar ik probeer me voorlopig sowieso maar niet meer teveel zorgen te maken. Mn misselijkheid is trouwens met vlagen ook weer teruggekomen, maar mn borsten zijn nog steeds nauwelijks pijnlijk. Zal wel gewoon bij de ontwikkeling van de zwangerschap horen.

13. Mamalief

Mamalief Actief lid

Jun 14, 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb oook geen symptomen. Niet gehad ook. Ik heb wel buikpijn en die combi baart me zorgen

Share This Page