Lieve dames, Graag wil ik even mijn situatie kwijt en tegelijk ben ik heel benieuwd of iemand ook iets soortgelijks heeft meegemaakt of er iets over weet... 2 weken geleden gingen we voor de 2e echo, denk dat ik rond 7/ 8 wkn hoorde te zitten en toen bleek het hartje er mee gestopt te zijn...dus missed abortion. Heel verdrietig, maar ook gelijk heel angstig omdat mn 1e zw. ook in MA eindigde en verklevingen tot gevolg had. Lang verhaal kort te maken, weer zwanger geworden en miskraam en nu dus dit. Deze x wilde ik perse geen curettage en werkten de pillen gelukkig, maar nu het volgende.. Vandaag bij echo bleek er toch wrs iets te zitten en is mn hcg 880!!! Dit is toch niet normaal of gebeurt dit wel vaker?, maar vooral wat nu?! ze hebben me weer cytotec gegeven.. Denk dat een eisprong/ cyclus herstel hierdoor ook op z`n gat ligt he?! Dank voor het lezen en jullie evt. reacties, geloof dat ik t gewoon ff kwijt wilde, ben t ff zo zat allemaal.. Liefs
Zolang er nog weefsel in je baarmoeder zit, dat nog niet afgestoten is, zal er HCG in je lichaam blijven zitten. Het kan zijn dat Cytotec niet genoeg aanslaat, vaak volgt er dan een curretage. Pas nadat je baarmoeder schoon is, gaat je HCG dalen. Voordat het op 0 staat, kan wel tot 6 weken duren. Zo lang kan je cyclus helaas ook in de war zijn. Sterkte!
Hoi Happy wat erg dat je dit nu weer moet meemaken. Ik heb wel geen ervaring met hoog hcg, maar dat is omdat dat in mijn ziekenhuis niet gemeten wordt. Wel had ik ook restweefsel na mijn eerste MA. Ik heb toen een hysteroscopie gehad, waarbij ze het weefsel verwijderd hebben. Dit is toch een stuk minder ingrijpend dan een curretage en de kans op verkleving is hierbij niet aanwezig. Misschien een mogelijkheid mocht deze tweede dosis cytotec niet helpen. Sterkte
ik heb ook zoiets kwa hcg meegemaakt / maak ik nog mee.. tijdens een echo waarbij ik 6 weken dacht te zijn was er niets te zien het hgc was toen 1018, 4 dagen later 517, ze zeiden je mk komt nu op gang, 1 week later was hij verhoogd naar 626, 2 dagen later 682 toen hebben ze weefsel uit me baarmoeder genomen en op de kweek gezet hieruit is gebleken dat het vruchtje in de eileider heeft gezeten.. het hcg moest gaan dalen toen ging hij na 500 en 2 dagen later 386 morgen moet ik weer en ik ben benieuwd hoe hoog mijn hcg is de laatste meting 386 was 1 week geleden curettage en pillen hebben geen zin hier omdat de zwangerschap niet in mijn baarmoeder zat ik ben nu al 4 weken veder en ik hoop morgen te horen dat het hcg gedaald is, 0 zal hij nog wel niet zijn maar ik hoop ergens in de buurt van 100 ofzo maar dan kun je nagaan hoelang dit duurt ik ben het zo onwijs zat, 2 x per week bloedprikken en een echo mijn gyn zij dat mijn nieuwe cyclus inderdaad pas begint als het hcg 0 is succes
Dank je wel jippie, boboke en jennah voor jullie reacties. Jullie maken helaas ook een hoop lastige situaties mee, maar lief dat jullie je ervaring met mij delen. Wat je zegt over die hysteroscopie dat willen ze bij mij ook doen, mocht cytotec niet het gewenste effect hebben ivm de verklevingen nav curettage willen ze dat vermijden zo lang mogelijk. Ik hoop dat het z`n werk doet en dan snel daalt, kan me voorstellen jennah dat je gek wordt van al die bezoeken. Hopelijk heb je morgen goed nieuws. Sterkte met wat jullie meemaken!