Gisteren een uitgangsecho die er goed uitzag. In gesprek met de verpleegkundige verteld dat ik als bijwerking van de Decapeptyl last had van eczeem en benauwdheid vlak na het prikken. Een paar uur later werd er gebeld: direct stoppen met de Decapeptyl! Nu moet ik het zg. korte protocol volgen, dus straks bij menstruatie direct beginnen met Gonal F. Ik heb het gevoel net begonnen te zijn, en nu is het eerste traject alweer gestopt... Wie heeft hier ook ervaring mee?
Het maakt eigenlijk helemaal niet uit of je het korte of lange traject doet. Onze meid is het resultaat van het korte traject. We hebben beide gedaan. Nog een keer zwanger geweest na het lange traject. Dat is helaas met 11 weken in een missed abortion geeindigd, maar dat heeft niks met de ICSI op zich te maken. De lange versie is tegenwoordig standaard, omdat je lichaam dan beter stil gelegd kan worden en je daardoor minder kans hebt op overstimulatie. Maar de kans op een zwangerschap is gewoon net zo groot. Je dus geen zorgen maken! Succes!