Meiden ik heb even een vraagje; Een vriendin van mij is op dit moment 4 weken en 6 dagen zwanger. Heel pril dus nog maar twee testen waren duidelijk positief. Gisteravond kwam ze van het werk thuis en moest ze plassen. Met dat ze zich omdraaid om door te trekken, ziet ze wat donkers in de wc maar op dat moment trekt ze ook door. Nu zit ze in de stress omdat ze bang is dat ze het vruchtje is verloren, maar het kan natuurlijk ook de schaduw zijn geweest. Ze heeft geen bloedverlies gehad, ook niet bij het afvegen. Geen krampen behalve wat lichte menstruatiekrampen en verder geen andere klachten. Kan het zijn dat ze het vruchtje is verloren of was het toch de schaduw?
Ik denk niet dat het iets geweest kan zijn. Met die termijn is er nog nauwelijks iets. En al zou het los komen op die termijn dan is het hetzelfde als een menstruatie.
Met die termijn is er nog geen vruchtje, alleen verdikt baarmoederslijmvlies. En je verliest geen vruchtje zonder bloedverlies, meestal heb je er ook krampen bij. Ongemerkt een vruchtje uit plassen is erg onwaarschijnlijk.