De eerste 2 a 3 maanden dat ik het nam had ik bloedingen. Bij de eerste inname al de dag erna. Niet zo fijn dus. Ze maken je heel vermoeid. Ik heb nu meer energie met de zwangerschap (nog altijd moe natuurlijk he ;p) dan met die pillen. Om 2h in de namiddag was ik totaal op. Niet handig dus als je 2 peuters hebt of als je moet werken. Gelukkig kon ik in het weekend wel in men bedje kruipen als men ventje niet in het buitenland zat. En dan de pijn, is ook niet leuk natuurlijk. De 2 weken dat ik die pillen moest innemen had ik constant pijn onderin. Een beetje te vergelijken met ongipijn maar toch weer net anders (weet ni goe hoe ik dat moet uitleggen) Ik heb er dan ook redelijk wat over opgezocht en dit zijn blijkbaar dingen die toch wel veel vrouwen hebben als ze utro nemen. Natuurlijk kan ik er mss ergens wel inkomen dat als je het vaginaal inbrengt het niet zo een impact heeft omdat het niet heel je lichaam door moet. Bedankt voor je felicitatie en hopelijk bij jullie ook snel raak!
Mijn gyn heeft mij Utrogestan voorgeschreven voor dezelfde klachten als jij (1 bolletje bij het opstaan, 2 voor het naar bed gaan). Ik had ook geen progresteron tekort en krijg het onder het mom van baadt het niet dan schaadt het niet. Ik geloof heilig dat het mij helpt. Ik weet alleen niet of ik het zonder recept zou hebben gebruikt. Qua bijwerkingen: de eerste keer dat ik het gebruikte had ik veel last van mijn darmen. Alle rondes dat ik het gebruik ben ik sneller vermoeid en prikkelbaar en meer afscheiding. Al met al goed te doen en geen voortijdig bruin of bloedverlies meer. Gebruik het vaginaal. Succes met het maken van je keuze! Ik weet hoe onzeker je kan worden van dat vroegtijdig bloedverlies.
Ik begrijp dat iedereen hier er verschillend over denkt. Iedereen mag natuurlijk haar eigen mening hebben. Ik ben inmiddels helemaal gecheckt van binnen. Middels inwendige echo's en bloedprikken. Ik mankeer niets. Toch was het vele bloedverlies voorafgaande aan m'n menstruatie raar en dus hebben ze deze ronde in de 2e helft van m'n luteale fase me nogmaals bekeken met inwendige echo's. Ze zagen met de eendenbek dat m'n baarmoedermond zeer snel bloed en dat hoogstwaarschijnlijk hier m'n bloedverlies vandaan komt. Het kon ook vanuit de baarmoeder komen maar ze dacht van niet. Door de hormonen in m'n lijf raakt in de 2e helft van de luteale fase m'n baarmoedermond extra doorbloed en kennelijk bloed het dan snel. De fetiliteitsarts dacht niet echter dat utrogestan me zou helpen omdat m'n eigen progesteron dit ook niet tegen kon houden. Inmiddels weet ik ook dat de artsen in Nederland nog niet overtuigd zijn dan utrogestan kan helpen ookal iandr waarde van het progesteron al hoog genoeg in de basis. In het buitenland wel. Hier op het forum hoor ik toch dat het gebruik van utrogestan velen heeft geholpen. Ik zit nu in ronde 15 en ben het bruinvelies met soms rood spuugzat. Ik kán het niet los zien van het zwanger worden. Ik wil het gewoon graag proberen. Want stel nou dat dit de oplossing is? Het klinkt misschien een beetje wanhopig en diep van binnen vind ik het eng om hormonen op eigen houtje te gaan gebruiken zonder dat m'n arts dit weet... Maar toch, ronde 15 is bijna voorbij en ik wordt er ook niet jonger op. Onvruchtbaar zal het me heus niet maken en merk ik ook maar iets van de bijwerkingen dan stop ik gelijk met het gebruik ervan.....en wie weet zie ik er van af als ik het eenmaal in huis heb omdat ik niet meer durf..... Iig bedankt voor ieders reactie.... Liefs
Hier was het de oplossing voor vroegtijdig bloedverlies tijdens de lf. Was meteen die ronde zwanger en heb niets gemerkt qua bijwerkingen. Iets gevoeligere borsten misschien.
Gezondheid Nieuws, Medische Dossiers, Ziekten & Medicijnen - ConsuMed Ik snap niet dat sommigen hier die zelf ook Utrogestan hebben gebruikt, zo makkelijk roepen dat je Utrogestan zelf gemakkelijk zonder risico's kunt t gebruiken. Lees bovengenoemde link eens nauwkeurig en goed door. Het wordt afgeraden om Utrogestan bij onverklaarbaar vaginaal bloedverlies te gebruiken. En dat is bij TS dus het geval. Of heeft TS dit laten onderzoeken en weten ze waar het bloedverlies vandaan komt? En waarom schrijft haar arts haar dan geen Utrogestan voor? Verder kan een teveel aan Progesteron/Utrogestan wel degelijk gevaarlijk zijn en soms zelfs leiden tot een ziekenhuisopname. Ik vind het dus ronduit een gevaarlijk advies om zonder dat je zelf arts bent een lid te adviseren op eigen houtje medicatie (want dat is het) te gaan gebruiken. Omdat het bij jou toevallig geen consequenties had! En als het te vergelijken was met vitamines, dan had je het gewoon dus zonder recept bij de drogist kunnen halen! Appels met peren vergelijken dus. Er zullen redenen voor zijn waardoor je dit niet zonder recept kunt verkrijgen, behalve "illegaal" via Internet. Utrogestan is een GENEESMIDDEL. Vitaminen vallen onder de categorie VOEDINGSSUPPLEMENTEN.