Hii allemaal, Ik heb een vraagje. Ondertussen zijn mijn vriend en ik 9 maanden bezig om zwanger te worden. Ik heb iedere maand een regelmatige cyclus van 28 dagen (29 nod) en een late eisprong. LH piek is altijd tussen dag 15 en 17. Deze ronde dag 17 LH piek getest, dus waarschijnlijk dag 19 ovulatie. Op 10 DPO had ik dus ongesteld moeten worden. Momenteel zit ik op 12 DPO, lichte steekjes onder mijn navel en in mijn zij. Normaal als ik ongesteld wordt heb ik al 5 dagen buikpijn en ben ik een emotionele achtbaan. Nu voel ik me kiplekker en blij, alleen erg moe. Vandaag heb ik met 1x vegen wat bruine afscheiding gehad, verder niks. Zw test was negatief vanochtend, maar veeg was vanavond. Kan dit een late innesteling zijn geweest of begin menstruatie? En vanaf wanneer zou ik kunnen testen als menstruatie niet doorzet? Hebben meerderen dit gehad? Sorry voor de vele vragen, iedere cyclus kan anders zijn, maar deze loopt wel heeel anders dan normaal.
Als je eisprong (LH piek) later is is je NOD automatisch ook later, dus je had niet op 10 dpo ongesteld hoeven worden. Als je nu 12 dpo bent en negatief test denk ik niet dat de kans nog heel groot is dat het nog positief wordt. Maar het kan. Als je 14 dagen na de eisprong nog niet ongesteld bent kun je prima een test doen. Bij zwangerschap zal die dan positief zijn. En als het bruinverlies nu een innesteling is zal je over 2 dagen positief testen.
Dankjewel! Ik zal over 2 dagen nog eens testen als menstruatie niet heeft doorgezet. Probleem is dat ik normaal een zeer korte LF heb, heb altijd tussen dag 15 en 17 mijn LH piek en wordt altijd op dag 28/29 ongesteld al sinds ik met de pil gestopt ben. We hebben toevallig net huisarts ingeschakeld om te kijken of mijn LF verlengd kan worden. Zou fijn zijn als hij nu van natura normaal wordt, nog fijner uiteraard een positieve zw test
Ik gok dat dit een beginnende menstruatie is helaas. Op 12 dpo komt een innesteling volgens mij erg weinig voor (en een innestelingsbloeding gebeurt ook zelden). Ik hoop dat je wel nog positief test natuurlijk! ❤️ edit: volgens mij is een LF van minstens 10 dagen prima. Hier iig snel zwanger raakt met een LF van 10 dagen