We proberen en proberen en onderhand denk ik dat ik gek ben. Ik voel overduidelijk de baby schoppen aan de buitenkant van mijn buik... Eerst twijfelde ik nog, misschien is het moeilijk te bepalen omdat het ook van binnen voelt, voel ik het wel echt buiten? Maar ik kan het nu zelfs zien... En gisteravond was het overduidelijk tegen mijn hand dat ik het voelde. Toch voelt mijn vriend hem nog niet... En ik heb het idee dat dat misschien komt omdat ie het niet herkent als schopje (is ons eerste kindje) of het op de een of andere manier gewoon 'mist' want we zitten heel vaak op het goede moment op de goede plek. Dan schopt de beeb echt precies onder zijn hand en hij voelt het gewoon niet.. We proberen al met een klein beetje druk, of het dan wilde maar ook dat helpt niet.. Gister was de beeb zo fanatiek dat ie recht onder de vingers van mijn vriend heel hard schopte.. Zo hard dat ik het kon voelen aan de hand van mijn vriend (ik had mijn hand boven op die van hem) en nog voelde hij het niet zei hij. Ik vind het zo sneu want hij wil hem zo graag voelen... Hebben jullie tips?
Beetje vreemd dat ie het niet voelt als jij het wel voelt bovenop zijn hand. Misschien stomme vraag hoor maar heeft ie wel volledig gevoel in zijn hand?
Het is wel erg raar dat hij het niet voelt als jij het door zijn hand heen voelt... misschien denkt hij dat het je ademhaling is ofzo? wat ik heb gedaan is een filmpje gemaakt.. als je het zo hard voelt moet je het ook kunnen zien ga ik vanuit. Zo heb ik een filmpje gemaakt begin maart waarop je mijn buik ziet bewegen (21 weken) en deze heb ik aan mijn man laten zien zodat hij het ook zag. op ten duur wordt het wel harder en zie je het nog veel beter (en voelen ook)
Is opzich best vroeg om het aan de buitenkant te voelen. Ws doordat jij het aan de binnenkant voelt; kan jr het ook herkennen aan de buitenkant. Voor je vriend lijkt het misschien meer op ademhaling van jouzelf. Zou gewoon nog wat weekjes wachten. Dan is de baby groter en worden de bewegingen krachtiger. Mij man voelde pas rond 28 weken voor het eerst iets.
Ik had de placenta voor liggen en voelde daardoor vrij laat de schopjes aan de buitenkant. Mijn vriend heeft moeten wachten tot 28weken! Pas toen schopte onze dochter precies toen hij ook voelde. Het is helemaal niet raar hoor, dat hij nog niks voelt
Ik weet dat het vroeg is, maar ik voel hem zelf al bijna 4 weken dus zo heel vroeg is het dan niet en mijn placenta ligt aan de achterkant dus de vk zei al dat we hem waarschijnlijk al heel vroeg konden voelen. Nogmaals, ik dacht zelf eerst ook dat ik het aan de binnenkant voel en me verbeeldde dat ik het ook aan de buitenkant voel. Dat staat ook in m'n eerste bericht. Maaaar ik zié het ook dus dat is wel even heel wat anders. Ja hij heeft wel gewoon gevoel in zijn hand en we hebben beide handen al geprobeerd... Hij heeft wel veel eelt dus misschien belemmert dat toch het gevoel....? En idd hij zegt ook steeds dat hij wel mijn ademhaling en hartslag voelt... Dus het probleem is denk ik dat hij het geschop niet 'herkent' als zijnde de baby. Vandaar mijn vraag voor tips...
Ik voelde hem toen ook al met placenta achter dus het kan inderdaad echt wel. heb denk ik net mijn tip bij mijn bericht geschreven toen je reageerde ik heb een filmpje gemaakt om de beweging vast te leggen en aan mijn man te laten zien. kon hij daar in ieder geval wat van genieten (en wist hij dat ik niet gek was ) misschien heeft hij dan ook door dat je 'ademhaling' best een schop kan zijn maar dat het gewoon nog geen karate schoppen zijn die heel je buik uit komen
Hoi ts, Vervelend dat je vriend het nog niet herkend als de baby zijnde. Ook al zie en voel jij het duidelijk van buitenaf. Vergeet alleen niet dat jij het altijd voelt van twee kanten(binnen en buiten) en ziet en voelt tegelijk. Jij krijgt dus 2x de prikkels die je vriend maar 1 keer ervaart! Dat zorgt echt voor een andere ervaring ( zeg ik nu vanuit mijn werk al fysio). Bij al mijn zwangerschappen hebben mijn man en ik deze 'discussie' gehad. Of de placenta na voor of achter lag. Vaak voelde ik al voor de baby bewoog dat er een beweging aan zat te komen en omdat ik voelde hoe de kleine lag ook ongeveer waar de schop zou komen, nou manlief voelde t echt niet haha. Pas vanaf een week of 26/27 zijn de schopjes en draaiingen sterk genoeg om goed aan de buitenkant te herkennen als zijnde de baby. kortom mijn tip, samen blijven proberen te voelen en vooral van die momenten genieten of je vriend t nu bewust voelt of niet. Jullie zijn samen met de kleine bezig en voor je t weet krijg je die blik van hem die zegt....dit kan jij niet geweest zijn,maar......
Jammer dat hij het nog niet voelt, maar dat komt echt wel hoor. Je bent nog naar 20 weken.. ik voelde mijn meisje vanaf week 17, mijn man pas met 23/24 weken. Het is lastig om dat bij iemand anders te voelen doordat er best wel wat gerommel in je buik is. Inderdaad jou ademhaling, hartslag en darmen. Jij voelt je baby en daardoor weet je precies waar en wanneer je iets kunt voelen. Komt echt wel over een paar weekjes hoor
Bij mijn man duurde het ook erg lang voordat hij de baby kon voelen. In zijn geval was hij dan ook erg ongeduldig en trok al na 30-60 seconden zijn hand weer weg. Vorige week kreeg hij ineens een hele harde schop van de baby, hij schrok er even van. Ik vond het een geweldige actie van onze baby Komt dus vanzelf wel als je maar blijft proberen. Ik voel ook vaak een hoofd of kont uisteken in mijn buik, misschien dat je man dat wel kan voelen?
Mijn tip laat hem met zn hoofd/ wang lekker een poosje op je buik liggen. Wij deden dat elke ochtend totdat met 22 weken van onze eerste hij een dikke trap in zn gezicht kreeg...
Oh dat was hier ook. Ik voel de het al een tijdje ook van buiten en hij niks. Maar je moet niet vergeten dat jij het als het ware dubbel voelt en hij niet. Het is dan lastig om alle verschillende bewegingen te onderscheiden en te herkennen. Maar het komt vanzelf
Mijn man voelt haar ook nog niet schoppen terwijl ik wel in mijn beleving haar ook aan de buitenkant voel schoppen. Van de week ook geprobeerd met mijn zus toen schopte ze ook onder haar hand maar die voelde het ook nog niet. Denk dat het voor ons qua gevoel ook veel heftiger is omdat we ook het geschop aan de binnenkant voelen. Hoop toch echt eerdaags dat mijn man haar nu echt wel kan voelen hoor zou ik zo leuk vinden!
Hier precies hetzelfde gehad, ik zei ook echt van: nouuu zit je nou gewoon niet op te letten?! Maar hij voelde het gewoon écht niet terwijl ik het ook voelde als ik mijn hand op zijn hand had. Denk toch dat het komt omdat jij het ook van binnen voelt en het aan de buitenkant dan bijna niet te voelen is. 1 a 2 weken later voelde hij het wel! Nog even geduld hebben dus, duurt niet lang meer denk ik
Vanaf 15 weken voel ik al de eerste bewegingen, en dat met de placenta aan de voorkant. Maar het duurde tot 23 weken voordat mijn vriend het kon voelen bewegen. En ik was overtuigd dat het aan de buitenkant ook te voelen was. Misschien is het een soort optisch bedrog? (maar dan met voelen ipv zien). Wees gerust, het moment dat je vriend jullie kindje gaat voelen komt echt wel, geef het even de tijd. Het kan morgen gebeuren en het kan nog een paar weken duren. Maar voelen zal hij het!
Mijn man voelde bij de eerste baby ook pas de schopjes vanaf een week of 22/23 en ik had ook een gunstig liggende placenta. Ik denk dat het enige advies dat ik je kan geven is gewoon nog even geduld hebben komt vanzelf. Ik denk dat je het sneller voelt omdat je de schopjes ook van binnenuit voelt.
Op een gegeven moment schopte mijn kindje zó hard dat ik soms wel eens dacht dat hij door dat geschop zelf voortijdig mijn vliezen zou kunnen breken... Ik vloog er soms gewoon van uit mijn stoel. Ik zou dus zeggen; wacht het nog even af, misschien komt het nog.
Hier voel ik mijn meisje van binnen pas met 20 weken, had eerder gekund omdat de placenta achter ligt. Maar "helaas " zelf voel ik van buiten nauwelijks wat. Veel te moeilijk voor mijn vriend om het te voelen want inderdaad jij krijgt 2 prikkels en je vriend maar een. Maar hè, de baby gaat steeds duidelijker bewegen dus je vriend zal het op den duur echt wel voelen. Om dat niet te forceren heeft mijn vriend elke avond een vader dochter moment. Loopt ie tegen mijn buik te lullen, kussen en smeert hij deze in met buiken crème. (om straie te voorkomen is onzin, i know... ) maar het is wel bijzonder momentje elke avond. zo gaat ie vanzelf de eerste schopjes wel ervaren zonder dat het frustrerend is.