tja, de ene zegt: "je doet te veel en je moet rustig aan doen." mijn vk zei vorige keer dat als ik daar last van krijg (wel in combinatie met rugpijn) dat ik minder moet gaan werken. en op het forum hier zegt de vk dat het normaal is en niet erg. hoe zit het nou? iemand een idee? is het erg? of juist niet? is het normaal? kan het kwaad?
Ja dat wil ik ook wel graag weten. Ik moet donderdag weer op controle, dan zal ik het mijn vk ook eens even vragen.
ik kreeg al vroeg in de zwangerschap last van de harde buiken. mijn vk zei toen dat als ze kwamen en weer gingen na niet al te lange tijd dat het dan niet veel kwaad kon. maar ze bleven bij mij de hele dag , toen moest ik wel halve dagen gaan werken. joyce
Harde buiken horen erbij! Wanneer de harde buiken over gaan in pijn,en met regelmaat komen, (bijv. om de 5 a 10 min) dan moet je even je verloskundige bellen! Groetjes,Alida
Als het te vaak voorkomt, is het inderdaad niet goed. Het is wel logisch dat je ze hebt vanaf een x aantal weken. Ik heb er nog geen last van, denk ik En mijn vriendin zegt dat ik het wel zou weten als het zo ver is. Zij had er veel last van is aan zes maanden moeten thuis blijven, platliggen zelfs!
Ja maar waar ligt de grens? Ik wil natuurlijk niet dat de baby iets gebeurt. Ik heb er elke dag last van, vooral aan t eind van de middag en gaat pas weer over als ik 's avonds na eten en afwas op de bank ga zitten/liggen. Is dat normaal?
Ik loop momenteel onder controle voor pijnlijke harde buiken. Gewone hard buiken zijn niet erg, maar moeten ook niet de hele dag door aanwezig zijn. Als het zeer doet, aan de bel trekken.. dat kan dus ontsluiting veroorzaken. Idd, het advies was rustiger aan doen. groetjes
Ik dacht dat ik het had, maar toen ik dat vertelde aan de gyn zei ze,, nee hoor, zo voelt het niet. MAar zodra je het hebt, zul je het verschil weten met gewoon dat 'opgeblazen' gevoel... En dat zei mijn vriendin ook. Dus ik wacht af.
Ik heb ook vrij veel last van pijnlijke harde buiken. Mij word steeds gezegd dat ik rust moet houden maar k zit al hele dagen thuis en doe vrij weinig dus dat is het ook niet. Las op een website dat de grens 6/7 per uur is dat je vanaf dan moet bellen.
Bij mij voelt het zo'n beetje als menstruatiekramp, mn buik voelt dan ook gewoon hard...Moet het soms wel even wegzuchten ... Kan dat dan ook wat anders zijn? Voel wel duidelijk het verschil met groeipijn, daar zitten wat steken bij.
Als ze te vaak en te vroeg beginnen, lijkt het me niet gek dat je er toch maar met je verloskundige over begint. Zij kent je situatie en zal wel weten of het nodig is om meer te rusten of minder te werken enzo.
bedankt voor jullie antwoorden. ik las net dat 6-7 keer per uur te veel is. maar is dat niet erg veel al? ik krijg ze smorgens gemiddled 1 keer per uur en smiddags om het half uur en s'avonds als ik op de bank lig heb ik er eigenlijk geen last van. ik zal het volgende week woensdag wel eens even vragen hoe het nou precies zit. ik ben eigenlijk bang dat ikhalve dagen moet gaan werken en daar heb ik nog geen zin in, om zo veel thuis te moeten zitten. maarja, de gezondheid van de baby gaat voor.
Ik zou zeggen: Luister naar het advies van je eigen verloskundige. Zij is immers de expert, en ook degene die jouw zwangerschap in de gaten houdt. Ik had ook bijzonder veel last van harde buiken, en ben, op advies van de verloskundige, daardoor vanaf week 29 halve dagen gaan werken... En dat hielp wel hoor!
Ik heb eigenlijk vooral als ik in bed lig harde buiken. Dus 's nachts en 's ochtends vooral. Ik word standaard wakker met een harde buik.
Ik zal het in ieder geval morgen op de controle bij de vk even ter sprake brengen, kijken wat die er van vindt en zegt. Inderdaad, de vk houdt de zwangerschap in de gaten en kan het beste een advies geven.
nou, ik ben vandaag toch maar even bij de vk langsgeweest. ik moest vanmorgen 10 minuten lopen en in die 10 minuten had ik 6 keer een kramp (niet zo hard als aan het einde van de dag) de vk (ik had helaas een invalster) zei dat het misschien wel blaasontsteking was. ik moet nu morgen eerst langs de huisarts. denk niet dat het dat is, maarja als ze wil dat ik daar even langs ga...
nou, vandaag dus bij de huisarts geweest en ik mag dus deze week niet meer gaan werken en volgende week nog maar halve dagen. het was dus geen blaasontsteking. blijkbaar zijn harde buiken toch wel gevaarlijk. hij vroeg of hij me inwendig mocht onderzoeken om te kijken hoe het met mijn baarmoedermond gesteld was, maardat zie ik niet zo zitten. dus geen onderzoek gehad. dus dames, toch maar wat rustiger aan doen met die harde buiken
Mij word steeds geadviseerd om rust te houden maar ik zit hele dagen thuis en doe echt al heel weinig.. Dus in ieder geval voldoende rust nemen!