Ik ben de afgelopen dagen weer eens geconfronteerd met het feit dat de groei van zo'n kleine erg snel gaat. Voor mijn gevoel is ze nog erg klein, maar sinds een paar dagen kan ze van de rug naar de buik en andersom rollen en in de box draaien (op zoek naar speeltjes die ze nu ineens erg goed kan vastpakken). In kon me niet herinneren dat mijn andere kinderen dat zo snel deden (nog geen 3 maanden oud). Wanneer deed jullie baby dit?
Officieel hoeft het pas na 6 maanden volgens mij te gaan gebeuren. Ons zoontje is ook er vroeg bij (nu 4 maanden), maar die van jou is wel heel vroeg.
mijn zoontje kan ook al bijna van zn buik op zn rug (scheelt echt nog maar een heeeel klein beetje kracht), dus een dezer dagen kan ie het echt (hij probeert het heel vaak iedere dag) zijn fysio vind het inderdaad erg vroeg, die was er niet zo blij mee (schijnt idd pas rond 6 maanden te gebeuren)
Jarissa doet heel fanatiek haar sit-ups. Daar is ze beter in dan haar moeder, haha. Omrollen kan ze half: op het waterbed 's ochtends vroeg kan ze van haar rug op haar zij rollen. Dan rolt ze lekker tegen mij aan om te gaan slapen. O zo lief. Verder komt ze echt nog niet. Speelgoed vastpakken alleen als het in de box boven haar hoofd hangt.
Nick kon met ca 8 weken van zijn rug naar zijn buik draaien, maar dit ging min of meer bij toeval. het gebeurde niet regelmatig. Sinds midden april (ca. 4,5 maanden) kon hij van rug naar buik, maar toen kon hij niet meer terug. Sinds eergisteren draait hij weer van rug naar buik en van buik naar rug.
Ik heb alles opgeschreven dus ik weet nog precies wanneer estelle wat kon: 3,5 maand: speeltjes bewust pakken om mee te spelen 4,5 maand: rollen van buik naar rug 5,5 maand: rollen van rug naar buik (en terug)
Sem kan het van buik naar rug, maar andersom lukt het hem nog niet. Hij probeert het al een paar weken en nu pas begint het een beetje te lukken... Ik kan niet zeggen dat ik er echt blij mee ben omdat ik hem niet meer alleen kan laten als hij wakker is en al helemaal niet in zijn wieg. Gelukkig herken ik de geluidjes die hij maakt, als hij probeert te draaien, zodat ik er snel bij kan zijn.