Uur vroeger wakker, temperatuur lager?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door vlinderCN, 25 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.344
    1.823
    113
    Vrouw
    Hoi, wat is jullie ervaring met eerder temperaturen dan 'normaal? Is die dan hoger of lager? Of zou het om totaal aantal uren gaan? Super irritant want wordt al de hele week een uur eerder wakker dan normale temp tijd (eigenlijk sinds eisprong). Ik heb het al een paar keer eerder gehad en dan viel ik weer in slaap en was ie een uur later 0,1 hoger, maar nu al hele week achter elkaar (en val helaas niet meer in slaap). Zal maar eens beginnen met eerder naar bed gaano_O

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.956
    15.597
    113
    Nabij Utrecht
    Als je eerder wakker wordt en dus minder slaapuren hebt dan normaal, dan valt je temp vaak lager uit.

Slaap je normaal om 23 uur en tempen om 7 uur, dan hen je 8 slaapuren.
    Als je daarna om 23 uur gaat slapen en om 6 uur tempt, kan je temp lager uitvallen omdat je maar 7 slaapuren hebt ipv de normale 8.
    Ga je om 22 uur als slapen en om 6 uur tempen (terwijl normaal 23 uur en 7 is), dan is je temp normaal omdat je dan weer 8 slaapuren hebt ;)

3. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.344
    1.823
    113
    Vrouw
    Ah dank voor je snelle antwoord!

4. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Bij mij heeft het weinig met de hoeveelheid slaapuren te maken en vooral met het uur van de dag. Als ik om elf uur ga slapen en om zeven uur op sta, is mijn temperatuur lager dan als ik om twee uur ga slapen en om tien uur op sta. Ik denk omdat het gewoon warmer is later op de ochtend.

Ik temperatuur dus nooit strikt op een vast tijdstip maar gewoon als ik wakker word. Desalniettemin is er altijd een duidelijke eisprong te herkennen met een temp die gemiddeld 0,3/0,4 punt hoger is. Mijn grafiekjes zijn alleen wat minder mooi ;)

Nu met dit warme weer is het wel wat van de wap, want soms ben ik door de warmte veel warmer dan normaal en andere keren schop ik al mijn dekens af en ben ik juist koeler dan normaal, ookal is het hetzelfde tijdstip en hoeveelheid slaap. Dus dat heeft bij mij ook nog invloed.

5. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.344
    1.823
    113
    Vrouw
    Ja het belangrijkste is de eisprong herkennen en dat lukt bij mij ook altijd wel alleen hoopte ik aan mijn temp te kunnen zien of ik zwanger was en dan komt het op 0,1 aan ;) maar dat was afgelopen maand idd door het warme weer en slechte slapen niet te vertrouwen..

6. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Hahah ja ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij ga ik daar met dit weer duidelijk niks van zien :D Mijn temp zwabbert om zijn gemiddelde heen. In de winter heb ik veel nettere lijn, dan blijf ik in ieder geval lekker onder de dekens :p

7. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.344
    1.823
    113
    Vrouw
    Haha, nee temp vrij stabiel na eisprong maar mn vorige 2 zwangerschappen had ik na een week ofzo weer 0,1 stijging en daarna nog 0,1 hoger. Nu had ik dat ook, soort van, maar onduidelijk of t door de warme nachten en slecht slapen kwam of zwanger...helaas t eerste.
    Ja laat mij ook maar weer lekker onder dekbed slapen snachts..hihi voor de beste temperaturen ;)

Deel Deze Pagina