Uurloon, bruto/netto. Wat blijft er over?

Discussion in 'De lounge' started by Logan, Aug 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben een beetje aan het rekenen gegaan hoeveel uur dan minimaal vanwege het salaris.

Het minimumloon van 23+
    bij 37 uur p/w €9.02
    bij 40 uur p/w €9.27
    bij 38 uur p/w €8.57

Hoeveel hou je hier nu van over? Is er een rekensom voor of iemand die het minimumloon verdiend en mij wil vertellen wat je overhoud in het uur?

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
  3. p1982

p1982 Niet meer actief

ligt eraan met inhouden pensioen
    hoeveel uren en dagen per week

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Er gaat ongeveer drie kwart af van je bruto salaris ik deed toen ik nog werkte vaak rekenen op bijvoorbeeld ik verdien 1000 en verwacht rond de 600 even ruim genomen netto. Dan valt het mee als het wat hoger uit valt. Ik reken niet per uur maar per bruto salaris eigenlijk.

5. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

Dec 27, 2013
    3,658
    0
    36
    NULL
    Zo doe ik het ook hoor! Makkelijker dan per uur berekenen:)

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,185
    10,762
    113
    Drie kwart eraf zo erg is het gelukkig ook niet. Ik lever ongeveer een derde van mijn bruto salaris in inclusief loonheffingskorting etc. Kom tot de 42% schaal qua jaarloon.

7. Logan

Logan Niet meer actief

Dat is misschien wel slim.. Ik dacht als ik mijn uurloon weet heb ik een 'wens' voor hoeveel uur wil ik werken. Maar ik kan wel globaal gaan rekenen.

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Ik reken altijd ongeveer 1/3de eraf om aan 't nettobedrag te komen.

Voor 9 euro per uur bruto hou je bijvoorbeeld 6 euro netto over in dat geval.

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Hier staat al een fout in. 37 uur kan niet meer verdienen als 38 uur.

Ook is het afhankelijk van je aftrekposten, mijn man bijvoorbeeld heeft een flinke verplichte ongevallenverzekering deze gaat wel van zijn bruto loon af maar is toch evengoed een flinke.

Als het toch maar om een globale berekening gaat kan je toch gewoon uitgaan van een aftrek van 1/3.

10. Logan

Logan Niet meer actief

Klinkt inderdaad apart. :D

Ik werk nu in de thuiszorg als huishoudhulp en word wegbezuinigd. Ben nu aan het solliciteren in winkels en ben benieuwd wat ik ongeveer ga verdienen maar ik krijg er zo onderhand hoofdpijn van :)
    Ik laat het maar op me afkomen haha.

11. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hangt ook af van waar je werkt idd ivm bepaalde regelingen zoals pensioen, en of je wel of niet je loonheffingkorting toepast.

maar gemiddeld 1/3e er sowieso af bij parttimers is een redelijke rekenmethode.

Share This Page