Hoi , volgend jaar ga ik trouwen en nu heb ik oppas nodig van 16.30 tot ca. 00.00 uur. (voor baby en peuter (2,5 jr) Nu wil ik mijn nicht vragen. Zij werkt zelf ook in de kinderopvang. Overigens wil ik haar wel een kleine vergoeding geven Waar denken jullie aan? Ze is 20 jaar.
Voor 7,5u zou ik zelf 60 euro geven. Vooral omdat ze ook in de kinderopvang werkt. Oh en gefeliciteerd!!
60 euro voor een avondje?? Dan is het niet te doen om een avondje uit te gaan vind ik. Ik zou denk ik 25 euro geven voor de avond. Heb me daar overigens nog totaal nie5 in verdiept!
Ik vind 25euro voor 7,5 uur nogal lullig.... Daarvoor zou jij toch ook niet werken? En het is een nicht van TO, die dus zelf de bruiloft mist.
Wij geven 5 euro per uur, maar hebben wel jongere babysitters. Daarnaast zou ik ook wel iets van een kleinigheidje geven voor zo'n gelegenheid.
Tja lullig wil ik 25 euro niet noemen. Ik ben zelf gastouder en als ik het vanuit professioneel oogpunt bekijk zou 25 euro weinig zijn. Maar als een familielid mij dit vraagt dan vind ik 25 euro erg aardig en zou dat voor mij niet eens hoeven. Je huurt geen professionele oppas in, je vraagt je nicht of ze op wil passen omdat jij gaat trouwen. Dat is toch wat anders...
Onze oppas (meid van begin twintig met veel ervaring) vraagt 8 euro per uur plus een reiskostenvergoeding. Wij zouden voor zo'n avondje dus zo een kleine 70 euro kwijt zijn.
Pff... ik vind het ook een hoop geld dan hoor, als je met echt 'uurloon' gaat rekenen. Hier ook vaak oppas die het doen omdat ze het leuk vinden, vooral zusjes en ook wel een paar vriendinnen. Afhankelijk van wie het is verzin ik wat ze krijgen. M'n zusje van 16 geeft geld bijvoorbeeld heel makkelijk uit, dus haar geef ik tegenwoordig een cadeaubon van een kledingwinkel waar ze vaak komt. Weer een ander zusje wil helemaal geen geld, verdient zelf zat en die wordt echt niet gelukkig van een biljetje van 50, daar doet ze het niet voor. Dus die geef ik vaak gewoon een aardigheidje. Mooie bos bloemen, cadeaukaart iets lekkers voor onder de douche en pas een ander zusje een keer een bon om met d'r vriend uit eten te gaan. Dus ik zou ook een beetje kijken naar de relatie die je met iemand hebt. Inderdaad toen ik zelf 16/18 was deed ik oppassen ook echt om wat 'bij te verdienen'. Toen ik eenmaal een baan had werd het gewoon voor de leuk erbij en dan is/was geld helemaal niet zo belangrijk en inmiddels vind ik het zelf ook onzin. Maar zoals ik al zei, m'n zusje van 16 bv. kan de centjes soms wel gebruiken als student, dus die stop ik ook nog wel weer eens wat extra's toe als ze maar 1 of 2 uurtjes heeft opgepast.
Hier vragen 18-jarige meiden 12,50 per uur...omdat ze bezig zijn met hun pabostudie 😐 ik zou voor zo'n avondje dus tegen de 95 euro kwijt zijn. Maar zelf vind ik dat bizar dus hebben wij geen oppas 😂 Als ik goed contact zou hebben met mijn nicht en zij zou me vragen hiervoor, dan zou ik er niks voor hoeven hebben. Al zou ik t jammer vinden om de bruiloft te missen natuurlijk. En evt een kado bon ofzo zou natuurlijk erg aardig zijn ja. Maar ik zou er zelf dan niet op rekenen dat ik dat zou krijgen.
Als ik je nicht was, zou ik er niets voor willen hebben. Maar zelf betaal ik oppas voor avondjes uit ook gewoon een uurloon. Voor 2 kindjes ca 5 euro per uur. Maar ik zou met liefde meer betalen voor iemand met meer ervaring omdat ik dan zelf zoveel rustiger zit!
Woooww... wat een hoop zeg! Dat had ik op die leeftijd echt niet durven vragen. Ze hebben geen opleiding of niks, toen ik net begon met werken was dat amper m'n uurloon.
Belachelijk! En dan natuurlijk de laptop mee en studeren en ook nog geld verdienen. Ik maakte vroeger tenminste mijn huiswerk bij avondoppassen. Het is jullie bruiloft dus ik zou niet teveel bezuinigen. Euro of 40 en een fles wijn? Zoiets zou ik doen. En je wifi password afgeven
Ik zou zo'n 50 euro geven. Ik geef liever 2 tientjes meer uit aan een ervaren oppas dan aan een jong grietje. Ik neem aan dat je nicht jouw kinderen op moet halen, met ze moet eten, in bed moet stoppen.. Het is niet dat je kids al in bed liggen. Vind dat daar wel iets tegenover mag staan.
Wij betaalden onze oppas in NL een tientje per uur. Ze was 25 jaar en had een EHBO diploma voor kinderen en een rijbewijs. Dit waren twee vereisten voor mij. Ik heb zelf vroeger ook veel opgepast en voor 5 euro per uur of minder kwam ik mijn bed echt niet uit. Ik geef mijn kostbaarste bezit uit handen, dat is een hele verantwoordelijkheid. En daar heb ik best wat geld voor over. Jouw avond zou mij dus 75 euro kosten. 60 euro vind ik ook nog redelijk. Minder vind ik niet kunnen.