Uurprijs gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door tuc, 5 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.440
    1.685
    113
    Dat is echt zonde! Met een vast maand bedrag zou je zoveel goedkoper uit zijn. Maar goed daar heb jij niks aan.
     
  2. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ja haha maar dat doen ze echt niet hoor hier in de randstad. Voor jou 10 anderen. Er is zo'n tekort aan gastouders en als je bij de positieve test inschrijft op kdv heb je zelfs vaak al geen plek (ik maak helaas geen eens een grap). Ik betaal 11u per dag en indd was ik niet van plan mijn kind er 11u op een dag te brengen maar helaas geen keuze. Ik troost me bij het feit dat we onwijs geboft hebben met hoe lief en leuk deze gastouder is en neem de kosten voor wat ze zijn. Rib uit m'n lijf, maar stoppen met werken is wat overdreven.
     
  3. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.243
    2.420
    113
    Vrouw
    en willen ze de opvang goedkoper maken. Echt hoe dan.
     
    tuc vindt dit leuk.
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.698
    42.523
    113
    Ja klopt hoor, hoeveel aanvragen ik krijg...niet normaal. Je moet meer nee verkopen dan dat je nieuwe kan aannemen.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.698
    42.523
    113
    Omdat ze dan flink gaan inleveren op de kwaliteit. Enorm zonde na alle inspanningen om de kwaliteit van opvang juist hoger te maken en te houden.
    Daarom ben ik weer zo blij dat ik niet in loondienst ben in de kinderopvang, maar mijn eigen baas en zelf ervoor kan zorgen dat mijn kwaliteit hoog blijft.
    Wat natuurlijk heel veel pm'ers op de dagopvang ook willen, maar die zitten straks weer met allerlei debiele regeltjes waardoor dat onmogelijk is.
     
    Zuri vindt dit leuk.
  6. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ja mee eens, ik las het en vond het ook ver gaan... ik snap dat ze voor "bijna gratis" opvang het personeelstekort moeten oplossen maar het plan om Oekraïners en stagiaires zonder diploma met 1 pm-er te zetten? Ik word toch niet blij als ik m'n kind bij iemand met een oorlogstrauma moet laten, met alle respect... of dat er geen vaste gezichten meer hoeven te zijn... indd wat je zegt er is zo hard gewerkt aan kwaliteit en nu vraag je je toch af wat ervan gewaarborgd kan blijven.

    Daarbij is het nog altijd 95% vergoeding van hetgeen wat je mag declareren. De eigen bijdrage valt hier nog altijd buiten. Met de huidige kosten stijgingen vraag ok me oprecht af of opvangen niet ook direct de eigen bijdrage omhoog gaan gooien. Oftewel men gaat echt wel meer dan 5% van de "kosten" betalen...
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.698
    42.523
    113
    Het ergste is, mensen met de laagste inkomens krijgen nu 98% vergoed. In de nieuwe plannen, zoals ze er nu liggen krijgt iedereen 96% vergoed. Dus zowel de bijstandsmoeder als de grootverdiener. De groot verdieners gaan er dus mega op voor uit en de laagste inkomens gaan er dus zelfs op achteruit.
     
    Zuri vindt dit leuk.
  8. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.552
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    En wij modalers er op achteruit. Aangezien de inkomensafhankelijke combinatiekorting vervalt. Die is hoger dan de kosten voor de bso.
     
    Zuri en tuc vinden dit leuk.
  9. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ze brengen het allemaal zo mooi hè... maar nee gratis is echt de grootste desillusie die er is. Schandalig dat ze het zo noemen in de media. Net als die "gratis" studie lening wat nu ineens 6% rente heeft. Nee ze weten het wel allemaal mooi te bedenken daar. Zelf lekker genoten van alle financiële voordelen en nu de nieuwe generatie wel belasten. Jaja....
     
    tuc vindt dit leuk.
  10. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.440
    1.685
    113
    Inderdaad weer een fantastische actie. Dacht er meteen al het mijne van met gratis opvang toen.
    En dat van de studieschuld klopt ook. In die tijd was alles gratis, enorme leningen zonder rente. Altijd gratis met het ov.
     
    Zuri vindt dit leuk.
  11. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.659
    984
    113
    Ik heb besloten om naar €5,95 te gaan (zit nu op €5,50). Voelt als een gigantische stap, vond €6 toch nog net een te grote drempel.
    Ene gob vond €5,80 een mooie verhoging (ik opperde €5,90, vond ze wel erg veel), andere gob zei dat ik met gemak minimiaal €6 kon vragen. Heb hier nog eens zitten lezen, met wat gastouders bij school gepraat en nu dit besloten.

    Bureaukosten zijn bij het ene gob €65 per maand (en bij minder dan 25 uur per maand krijgen ouders bureaukosten op maat, wordt anders wel erg veel), andere gob kan ik op de website niet vinden wat de bureaukosten zijn.
     

Deel Deze Pagina