Vraag over kinderopvangtoeslag

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door furby, 21 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Beging 2017 ga ik een extra dag werken. De kleine gaat dan naar de gastouder.

Nu komen opa en oma oppassen op mijn werkdagen en ik wil de kleine eigenlijk vroegtijdig laten wennen aan de gastouder.

Nu zit ik te denken om straks als gebruik te maken van een aantal uur, zodat de kleine kan wennen en ik kan studeren. Het zou dan gaan om halve dagen op een dag die ik nu nog vrij ben (op mijn werkdagen komen opa en oma namelijk).

Weet iemand of ik dan ook gebruik mag maken van de kinderopvangtoeslag?
    Het betreft namelijk een dag die ik nu nog vrij ben..

We zijn nog op zoek hoor maar het zou gewoon fijn zijn als we rustig kunnen opbouwen en ik nog wat kan leren..

2. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Ja dat kan er wordt nooit gevraagd naar wat je werkdagen zijn.
    Ook als je op vakantie bent loopt de kinderopvangtoeslag door in iedergeval ik heb nooit vragen gehad of dat het stopte.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Ja hoor, voor de uren dat je werkt heb je recht op toeslag. Uiteraard dan alleen over het aantal uren dat je opvang afneemt.
    Hoe je het verder doet maakt niet uit. De bd gaat niet controleren of je daadwerkelijk op dat moment aan het werk bent.

4. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Kan gewoon, bd denkt dat je nu kosteloos opvang hebt en straks een Go hebt.
    Het kan niet wanneer je niet werkt, maar wel als je werkt en oma is er. Welke dag dan ook, daar kijken ze niet naar. Dus je kan Go inschakelen voor welke uren dat je werkt, niet welke dagen.

5. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden, dan gaan we ons oriënteren!

Deel Deze Pagina