dilemma gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Ligero, 9 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij hebben een dilemma of we moeten overstappen van gastouder of niet en zou graag jullie visie willen.

Gastouder 1, huidige gastouder:
    - zit aan de andere kant van het dorp, dus moeten we heen en weer rijden elke ochtend en middag met brengen en halen. Het is niet superver maar eerst zoon naar GO brengen, dan dochter weer naar school brengen (weer aan onze kant vh dorp) en dan naar werk. Andersom brengen (eerst dochter dan zoon) is door begintijden nog minder praktisch
    - heeft zelf veel onrust door een scheiding waar ze middenin zit
    - zoontje huilt altijd als ik hem er moet brengen, maar is wel snel weer aan het spelen als we weg zijn
    - tv staat regelmatig aan
    - doet geen activiteiten zoals knutselen o.i.d. Maar zoontje heeft daar ook (nog) geen behoefte aan. Gaat wel regelmatig naar buiten, hond uitlaten, naar de speeltuin die voor de deur is.
    - Heeft alleen oudere kindjes in de opvang, zoontje lijkt niet echt aansluiting te hebben maar speelt gezien zijn leeftijd nu ook nog voornamelijk alleen dus nu nog geen issue.

- werkt 5 dagen in de week
    - ik hoef maar 24u vooraf af te melden als hij niet komt (het komt weleens voor dat ik spontaan vrij neem de volgende dag dus handig)
    - is flexibel en kan soms ook in het weekend als het nodig is
    - biedt ook opvang in geval van ziekte, tenzij erg besmettelijk

Gastouder 2, is net nieuw begonnen, hebben we wel al een kennismaking mee gehad...
    - woont bij ons om de hoek dus lekker praktisch
    - alles zit in de prijs inbegrepen
    - net nieuw begonnen dus de praktijk moet het nog uitwijzen maar ze is voornemens om activiteiten te doen met de kinderen zoals knutselen of bakken
    - Heeft zelf een kindje in de leeftijd van mijn zoon dus speelkameraadje als ze wat ouder zijn

- ik moet minimaal 4 weken vooraf aangeven als zoontje niet komt, anders gewoon betalen
    - mag niet komen bij koorts, diarree, etc. Bij ziekte van zoontje moet er wel doorbetaald worden
    - maandlasten zijn ietsjes hoger dan go1.
    - werkt 4 dagen in de week en is niet flexibel voor het weekend

Nu moet ik zeggen dat we het onze huidge go erg gunnen, juist omdat we ook weten dat ze zelf in een lastige situatie zit en we weten dat ze het inkomen nodig heeft. Vooropgesteld is het verder een lieve zorgzame vrouw die het beste voorheen met onze zoon en hij heeft het daar echt niet slecht. Ik heb wel soms het idee dat ze veel negatief is en ik een betere klik heb met Go2, misschien ook omdat die mijn leeftijd heeft. Zoontje heb ik bij Go2 een uurtje laten spelen terwijl ik wegging maar ook daar moest hij huilen (mja hij kende haar ook niet zo goed. Bij go1 moet hij al vanaf januari huilen als ik wegga. Bij de vakantie opvang moest hij NIET huilen als ik wegging, maar die heeft helaas geen plek voor hem).

Het dilemma is...overstappen of niet...Wat zouden voor jullie belangrijke argumenten zijn?

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Ik zou over de twijfelpunten met je gastouder in gesprek gaan. Laat haar meedenken en eventueel wat dingen aanpassen. Overstappen kan altijd nog.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou eerst met je gastouder in gesprek gaan. Kijken wat jullie aan het huilen zouden kunnen doen. Bespreken of de tv regel wat minder mag. ( Hier staat de tv bijv altijd om 17u aan. Dit houd wel in dat de meeste kindjes opgehaald worden als de tv aan staat maar verder staat hij in principe niet aan tenzij erg slecht weer )

Ik heb bv ook een oppas kindje die gewoon niet graag kleurt en knutselt. Ze heeft geen zit billen. Dan heb ik ze aan tafel en smeert ze 2x met de kwast erover en "klaar!" daarom maak ik maar regelmatig foto's van het buiten spelen of spelletjes aan tafel zodat ze zien dat we wel vaak activiteiten doen.

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik vind flexibiliteit erg belangrijk. Je hebt nog altijd een goed gevoel bij go1 dus ik zou lekker daar blijven.

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina