Wij willen graag voor 2 uur per week een schoonmaker huren. Wat kost dat ongeveer per uur en wat kan je voor die tijd verwachten? En betaal je ook de reiskosten? Wij wonen in een dorp met 125 inwoners, dus ik verwacht niet dat ik iemand in de buurt kan vinden .
10-15 euro per uur (15 is geloof ik vrij standaard als je niet zwart betaalt). Vind het wel netjes om reiskosten te betalen als het voor maar 2 uurtjes is - daar is diegene toch extra tijd voor kwijt. Ik heb vroeger ook 2 uur om de week gehad; daarin deed de dame in kwestie mijn hele appartementje van 60 m2 waarin ik alleen woonde. Alles stofzuigen, vloeren dweilen, badkamer en keuken schoonmaken, en eens in de zoveel tijd ook de keukenkastjes, koelkast en de ramen lappen.
Dat zat ik dus ook te denken. Woon-reisverkeer is 'normaal' iets van 6 cent per km? Het dichtsbijzijnde dorp is 4 á 5 km en daar moet ik wel iemand kunnen vinden volgens het mededelingenbord in de supermarkt . Twee uur voor 60m2 . Ik hoop eigenlijk dat iemand wel wat meer kan doen in twee uur. Ik zat te denken aan enkel onze benedenverdieping en deze is 120m2. De slaapkamers boven blijven we zelf doen.
Jezus.. doe mij jouw huis hahah! Nee voor dat heb je minimaal het dubbele nodig hoor! in ieder geval als je het echt goed schoon wilt hebben..
Een woonkamer van 60 m2 is nauwelijks meer werk dan een van 25, denk ik. De tijd gaat meer in dingen als badkamer en keuken zitten. En of die nou in een klein of een groot appartement zitten, maakt niet heel erg uit... Ik krijg van mijn baas 23 cent per km, maar dan is een deel wel belast. Meeste mensen in mijn type werk krijgen de maximaal onbelaste vergoeding van 19 cent per km. Maar wat normaal is in de huizenschoonmaakbranche....? Ik zou kijken wat het kost om per OV te komen, en dat aanbieden als reiskosten vergoeding.
Echt? Ik heb zo geen verstand van schoonmaken... Argh ik kan het niet zo goed inschatten. Ik maak nooit twee uur achter elkaar schoon, omdat ik er een gloeiende hekel aan heb. Ik had de badkamer er ook nog even bijbedacht in die twee uur . Wat doet de schoonmaker bij anderen in twee uur?
Denk niet dat je dat in 2 uur red hoor, 120m2 Ik heb zelf genoeg schoonmaakwerk gedaan en in een huis met oppervlakte van 250 m2 kwam ik 2x voor 3 uur per week. In totaal 6 uur en soms nog een uur extra zelf. Inderdaad, er gaat veel tijd in dweilen zitten, schoonmaken van sanitair beneden... Voorrijkosten heb ik nooit gevraagd onder 10 km...
OV hebben we hier niet eens . Ik dacht dat de kilometervergoeding woon-werk zeer laag was. Ik krijg zelf 28 cent/km netto, maar dat is alleen voor dienstverkeer en niet voor woon-werkverkeer. Ben je daar niet mee in de war?
ik heb 3 weken bij iemand schoongemaakt, 3 uur per week, ben er mee gestopt, zal hier opsommen wat zou wou hebben dat ik deed, niet schrikken, elke week beneden alles stofzuigen, dweilen afstoffen, keuken poetsen, schilderijtjes poetsen tafels in speciale olie zetten, hondenkussen stofzuigen, plinten schoonmaken, gang schoonmaken helemaal elke week, wc poetsen elke week wc enzo, om de week de tegels. alle deuren beneden, dan de trap naar boven ook weer schilderijtjes enzo, leuning trap stopfzuigen, boven weer schilderijtjes, badkamer, om de week de tegels, de rest elke week, (en smerig daar) slaapkamers schoonmaken, afstoffen ook van de kinderen, prullebakken legen, spiegels poetsen, ook kinderkamers afstoffen en spiegels doen, ze had van die grote spiegelkasten, dus veel werk, dan de trap jaja naar zolder stofzuigen en met een doek schoonmaken, ook weer de schilderitjes enzo, dan 1 keer in de 3 weken, buitenramenlappen, plus alle houtwerk enzo, dan 1 keer in de 3 weken beneden ramenlappen, enz. dan 1 keer in de 3 weken boven ramenlappen, en dat voor 30 euro zonder reiskosten wat me ook zeker 6 euro kosten, dus hielt er 24 euro aan over, en ja ik red het neit in 3 uur, athans NIET goed, dus ben er mee gestopt en gezegt dat ze maar een andere werkster moet zoeken, want dit is onmogelijk, ben geen slaafje, oja drinken kon er niet vanaf ook nog, ben wel weer op zoek naar een huisje maar doe of de beneden verdieping of de bovenverdieping, en niet meer alles, daar trap ik niet meer in, tevens wil ik gewoon 12 euro per uur en dat is dan inclusief reiskosten, maar woon in een dorp dus veel is er neit te vinden. ook in omliggende dorpen niet.
Zo een heb ik er ook gehad ja. Die dacht dat ik Superwomen was of zo. Was blij dat ik daar weg was. En nog commentaar geven ook als ik ergens niet aan toe gekomen was toen :x
nou inderdaad ik ken het, mevrouw dacht dat ik een briefje nodig had, heb dus netjes gedaan wat er op stond, maar nee ik werdt savonds gebeld dat ik dochters prullenbak niet had geleegt en de slaapkamers niet had afgestof en ze zomeerde me de andere dag terug te komen (zonder vergoeding) om het af te maken, dacht het niet he.
Haha ja, daar ga je bij mij al de fout in..... "ik sommeer je terug te komen"... Ehhh, je regelt maar iemand anders, ben je sloofje niet! Trut.
3 uur redelijk? Als ik de lijst van Dobbel bekijk dan hoeft hier veel minder. Heel veel van wat daar opstaat vind ik de grootst mogelijke onzin om wekelijks te doen. Het is hier geen museum, maar een leefhuis. Daarnaast nauwelijks prullaria door een gebrek aan vensterbanken en heel veel inbouwkasten. Ramen lappen en dergelijke doet manlief twee keer per jaar en andere niet-structurele dingen doe ik zelf. Misschien moet ik het zelf maar eens gaan uittesten of eens bijhouden wat we bij elkaar doen.
Bedenk gewoon wat je elke week gedaan wil hebben en ga dat doen en kijk vervolgens hoe lang je er mee bezig bent. Is trouwens ook zo fijn want dan weet je ook dat je reeel bent. Ben er bij mijn moeders exschoonmaakster achter gekomen dat ze het even snel ik 1,5 uur doet terwijl ze voor 4,5 uur betaald krijgt. (Ze wist niet dat ik thuis was )
Ik heb een keer ergens schoongemaakt: - De hele keuken uitsoppen van boven naar beneden ook de ramen schoon, alle meubels uit de keuken slepen. Met een schrobber de vloer doen (tegels) en vervolgens nadweilen. - Woonkamer ook alles afstoffen en tegels boenen en nadweilen ( was een grote woonkamer) bank en honden kussen zorgvuldig zuigen tot alle haren eruit waren (en er waren nogal wat haren) - de gang ook alles afstoffen (elke week de schilderijtjes schoonmaken) en tegels boenen. - Elke week de plafonnen stofzuigen ter verkoming van een spinnewielteje. - En dan de badkamer en wc nog grondig inc tegels - En dan nog alles stofzuigen met een loodzware stofzuigen. In totaal 4 uurtjes voor 9 euro per uur. En nooit was het goed (mevr was erg kootsjer)
10 euro per uur (2 uurtjes werken) en 19 cent per km (26 km moest ik toen rijden, we hebben dit afgerond op 5 euro) het ging bij deze dame er vooral om dat er goed gestofzuigd en gedweild was ivm 2 honden, ze had een hernia-operatie gehad en mocht geen zwaar werk doen.... keuken, badkamer/toilet, bed verschonen... ik schat de flat op ongeveer 90m2...