combinatie kdv en school met 2 kids?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door xxxxx1974, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Onze twee jongens gaan nu di, woe en do naar het KDV, ongeveer van 8 uur s ochtends tot 17 uur 's middags. Komend jaar gaat de oudste naar school en dan wordt het een hoop gepuzzel hoe we de opvang gaan combineren met school- en werktijden en het KDV van de kleinste. Wel of geen voor- en naschoolse opvang, welke dagen, op andere dagen werken dan nu etc.... Ik ben nu op maandags vrij en mijn man op vrijdag.
    Hoe doen jullie dit met twee kids?

2. Sijke

Sijke Bekend lid

wij hebben gekozen voor bso (alleen naschoolse opvang) op mijn werkdagen (di en do). Daarnaast werk ik ook de woe.mo, dan gaan de jongste 2 ook naar kdv en de oudste naar school.
    Ik breng de kids altijd naar kdv en haal ze ook op, mijn man brengt de oudste naar school, ik haal hem op als hij niet naar bso gaat en ook op het bso.
    Je moet even gaan zitten en kijken wat logistiek handig is. En bedenk dat binnen een paar jaar je jongste ook naar school gaat, en dat dat een veel langere periode is dan de kdv periode, dus als je gaat schuiven met tijden en dagen is dat wel iets om mee te nemen.

Ik vond het een hele puzzel, maar het went!
    En probeer een vast schema aan te houden, anders wordt je helemaal dol....

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Zo zitten wij ook..
    Dochter gaat in januari naar school en zoontje zit dan op het kdv.
    Ik hoop dat ik 3 dagen kan werken ipv 4 zoals nu. Heb een tijdelijk contract tot januari, dus wie weet ben ik straks werkloos. Zou wel een stuk makkelijker zijn:D
    We willen het zoveel mogelijk proberen zelf op te lossen. Dus ik breng bijv. de ene dag de jongste weg en mijn man brengt dan de oudste naar school. Mijn ouders willen ook wel 1 dag per week de oudste naar school brengen, dat scheelt alweer. En dan denk ik 2 dagen BSO. En tussendoor overblijven.
    Denk idd dat het makkelijk is dat je een soort rooster maakt van wie wat wanneer doet. Ik breng de jongste bijv. elke maandag naar het kdv en mijn de oudste naar school. En dan de dinsdag oma, etc.

4. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik haal en breng ze allebei ivm treinreizen man (gaat voor 7 uur al de deur uit). Eerst naar KDV en vandaar uit stukje terug naar school en dan richting werk. Uk zit op di, do en vrijdagochtend en een keer per 2 weken maandag op KDV. De oudste gaat op di en do na school naar de BSO. Op maandag is de ene week papa thuis, de andere week zorg ik dat ik om half 4 bij school sta. Kost even wat gepuzzel om de routing en dergelijke goed te plannen en het opstaan, onbijten en de deur uit komen op tijd te krijgen. Maar nu na 3 maanden loopt het als een trein (als bij ophalen door papa de Syntus gewoon rijdt natuurlijk ;)).
    Alleen studiemiddagen of dagen van school is nog wel eens lastig. De middagen kan de BSO meestal de kinderen wel vanaf 11.45 hebben, maar voor een hele dag krijgen ze niet genoeg kinderen bij elkaar. Moet je dus vrij nemen of zo.

Deel Deze Pagina