Vraag aan gastouders ...

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door novmama, 12 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik heb even een hele brutale vraag aan gastouders onder ons...

Wat verdienen jullie in de maand en hoeveel uur pas je dan op ... Passsen jullie op bij de oppas kindjes zelf of komen ze bij jou thuis ??

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

ik let op 2 kinderen bij hen thuis. Ik verdien 9 euro netto per uur heb zo'n 1000 euro (iets meer) per maand voor 2,5 dagen werken.

3. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    En moet je daar ook een cursus voor doen ofzoiets ??

4. Massie

Massie Lid

15 mrt 2009
    52
    0
    0
    Gastouder
    Utrecht
    wat voor uren maak je op die dag dan vero??
    ik werk alle dagen en verdien dit nog geen eens

5. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Krijg je dit per kind? En is dit zwart? Klinkt namelijk erg veel, duizend euro per maand.

Toen ik als gastouder werkte verdiende ik 4 euro per kind, per uur.
    Volgens mij hoef je er geen cursussen oid voor te volgen.

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Jemig en hier is belasting over afgedragen? Vind het wel extreem veel. Ik heb ca 9 euro netto en voor 3.5 dgn werken per week heb ik 1000 euro per 4 wkn.

7. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Vind dat ook wel vreemd, verdien nu 4 euro per kind per uur en daar gaat dus nog belasting vanaf.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik geloof het wel hoor! Ben ook gastouder ;)
    En het is totaal lijkt mij ;)

Het zal niet zwart zijn, want dan krijgen de ouders niets terug. Dus dat geloof ik niet.
    Maar een gastouder draagt aan het eind van het jaar pas belasting af dus die moet er nog af. Gastouder aan huis verdient meer dan gastouder bij jezelf thuis om de simpele reden dat je gebonden bent en niet meer kinderen kan hebben dan er in het gezin zijn.

Ook tellen alle uren mee en bij jullie niet, want de baas trekt de pauzes eraf.

Vanaf januari gaat er een en ander veranderen en je moet (waarschijnlijk) wel cursussen volgen oa kinder ehbo voor mijn gob moet ik dat nu al halen.

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Aha :D ,maar als een gastouder aan het einde van het jaar nog moet afdragen, dan is het ook geen 1000 netto per maand uiteindelijk toch? Zo krijg je een beetje een vertekend beeld ,wat betreft het echt maandelijkse bedrag is wat je verdient na afdraging.

10. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik hoef geen cursussen te volgen mag het wel natuurlijk.
    Ik werk 2 dagen 11 uur per dag ;) van 07.15 tot 18.15 en 1 dag van 07.15 tot 14.00 uur ong.
    Hierbij mag mijn kind aanwezig zijn en tja lijken lange uren maar valt eiglk wel mee is net alsof je gewoon thuis bent alleen let je dan op andere kinderen erbij en krijg je betaalt.
    Het is niet zwart gewoon wit want idd anders krijgen de ouders niets van de belasting terug natuurlijk. Ik krijg 4.50 per kind per uur in totaal dus 9 euro netto per uur.

11. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    En gaat er dan veel aan belasting af ?? ....

Ben bijna klaar met mijn opleiding en blijf dan lekker thuis genieten van de kleine ... En iets erbij is altijd leuk natuurlijk :) ... Als ik niet werk krijg ik heffingskorting van de belasting dus ben een beetje bezig om te kijken wat ik beter kan doen om wat meer geld te krijgen dan die heffingskorting... Ik wil wel gewoon in ons eigenhuis blijven ... Maar heb nog 2 slaapkamers over die wij kunnen om toveren als slaapplek voor een oppas kindje als het een jong kindje is ...

Deel Deze Pagina