uurtarief oppas

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Smiley24, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Binnenkort hebben wij een kennismakingsgesprek met een meisje van 21 jaar. Wij zoeken namelijk een oppas voor zo nu en dan voor een uurtje of 2-3.

Nu weet ik niet wat we haar dan zouden moeten betalen per uur voor 3 kids.

Jullie enig idee?

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Eur 7,50 p/u als de kids slapen en anders Eur 10,- per uur.

3. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Vind ik eerlijk gezegd best veel. Dat verdiend een gastouder niet eens per uur.
    Ik zou zeggen vijf euro per uur max.

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Voor 3 kids zit ik toch ook wel aan €10 per uur te denken hoor.

5. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Een gastouder krijgt ook per kind geld hoor dus die komt met 3 kinderen ook wel in de buurt van de €10.
    Daarnaast past een gastouder vaak meerdere uren aaneengesloten op en ligt daarom een oppasbedrag voor minder uurtjes en minder vaak dus in vergelijking met een gastouder ook iets hoger.

6. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Nou ik vind 10 euro echt belachelijk voor oppas!

Wij betalen 4 euro per uur (aan de dochter van onze gastouder). Meestal past ze een uur of 3-4 op, komt om een uur of 7, brengt de kleine na een uur of zo naar bed en verder chillt ze op de bank met wat lekkers uit onze kasten. Als nummer 2 er is zie ik niet on om dat bedrag te verdubbelen. Oppas is heel wat anders als een gastouder.

7. me83

me83 Niet meer actief

toen ik oppastte kreeg ik rond de 5 euro per uur.. wilde zelf ook geen ''opslag'' want deed het niet voor het geld maar voor de lol(ze wilde me wel perse betalen voor mijn tijd),kende die mensen al jaren daarvoor ook..

wel ging ik vaak als de kindjes op bed lagen de strijk wegwerken bijv want kon niet stilzitten 4 uur lang;)

8. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik ben ook 21 en oppas; krijg voor 2 kids 5 euro per uur, bij 4 kids krijg ik 8 euro per uur. Vind het zelf heel wat, ze gaan best lang weg en dan krijg ik na een avondje soms 50-60 euro (wel tot na twaalf uur), maar zij vinden dat heel normaal en goed verdiend (breng ze alle 4 naar bed, waaronder nog 2 peuters en een baby, en ik kook soms ook eten)

9. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Tja sorry maar ik vind tien euro per uur echt veel te veel om gezellig op de bank te hangen. Ongeacht hoeveel kinderen er zijn.
    Ook al leg je ze op bed, zo veel werk is dat toch niet! Ik deed dat vroeger ook. Twee jongens van toen 4 en 6 jaar oud en een baby van 0. Ik deed dat ook omdat ik het leuk vond en het geld was meegenomen. Nu verwacht ik niet dat dat nu nog zo is bij oppas meisjes maar goed als ze tien euro per uur willen verdienen dan moeten ze een baan gaan zoeken denk ik.....sorry maar zo denk ik erover.

Btw mijn oppas meisje verdiend niet eens vijf euro per uur....:s

10. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik denk dat iemand van 21 toch echt wel oppast om het geld. Meiden van 16 doen het nog voor de lol....Denk dat iemand van 21 oppassen ook leuk vindt maar toch ook wel graag een vergoeding wil zien.

Het minimumloon is 6,09 euro per uur voor 21 jarigen (tenminste, wat ik zo snel op internet zag staat)...ik zou toch al snel in die richting denken...
    En als je overdag moet oppassen....misschien nog wel meer. Zie dat je drie jonge kids hebt...en hele verantwoordelijkheid!!

11. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Onze oppas van 20 jr. vraagt 5,- per uur ongeacht het aantal kids.

12. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Maar dat vind ik ook anders als je overdag moet oppassen. Dan hang niet op de bank met een zak chips.
    Kijk als ons oppas meisje overdag zou komen en echt voor onze kinderen zou moeten zorgen ja dan zou ik haar wel wat meer geven idd. Maar als ze alleen de avond komt....à fijn mijn mening heb ik al gezegd;)

Ik moet eerlijk zeggen dat als mijn oppas meisje voor twee uurtjes komt dan geef ik haar ook geen 7,50 bijv maar ook wel iets meer dan wat we per uur hebben afgesproken. Zo ook als ze maar een uurtje komt ivm oudgesprek op school of zo wat hooguit een half uurtje duurt.:D ben de kwaadste niet:cool:

13. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik ben het met Smile eens en baseer mijn bedrag ook deels op de leeftijd van deze oppas. Dit meisje is 21 jaar en het lijkt mij sterk dat ze enkel oppast omdat ze het leuk vindt?

Ik vind het een behoorlijke verantwoordelijkheid en zou om die reden ook niet snel voor een meisje van 15/16 kiezen en tja, een vrouw van 21 die heeft naar mijn idee toch een hoger uurloon dan een meisje van 15.

Ik vind €10 voor 3 kinderen (inclusief op bed brengen) een keurig bedrag en mocht het nou om heel veel uren gaan dan zou ik een vast bedrag afspreken.

14. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Mowtom: maar niet alle oppassen hangen op de bank met chips hoor. Onze oppas heeft soms echt ('s avonds!) haar handen vol aan onze zoon die juist op de avond dat zij er is lekker niet wil slapen! ;)

15. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik kreeg voor 2 kids altijd 7,50 (was er dan om 16.30 al) ging voor de koken, eten, bad, naar bed om 19.30. Vanaf 20.00 kreeg ik 5,00.

16. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Hahahaha tja dan zou ik andere afspraken maken ;)

Hier ook zo'n meisje hoor die dat dan probeerd....boefjes!

17. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Haha ja echt zo bizar. Hij gaat echt áltijd keurig slapen en zeurt nooit, maar die enkele keer dat we dan een keer een oppas regelen maakt ie er een knalfeest van haha. :D

Ach zegt mijn vriend dan, we betalen haar ook niet voor niets natuurlijk! ;)

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Precies. Vandaar de eerder genoemde bedragen. ;)

19. A2CA

A2CA Niet meer actief

Een gastouder krijgt aangevuld door de overheid.
    Een 21 jarige 5 euro per uur? Kan ze beter wit gaan werken verdient nog meer.

20. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ik vind de bedragen enorm hoog voor een avondje oppassen

Stel je hebt een feestje en bent weg van 8.30-0.30 - 1.00. Dan ben je dus tussen de 40-50 euro kwijt voor een feestje. Tel daarbij nog het kado voor de jarige op.... Dat is in deze tijden niet te doen.

Als diegene van 21 het niet voor de lol doet en geld wil verdienen kan ze beter een andere branche kiezen.

Hier betalen we de oppas (meisjes van 14 en 16) 3,50 per uur en dat ronden we naar boven af op het totaal. Dit krijgen ze op al hun oppasadresjes.

Het moet een leuk zakcentje zijn, maar het is geen baan...

Deel Deze Pagina