uurtarief oppas

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Smiley24, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik kreeg toen ik 20 was voor 3 uurtjes overdag (2kinderen) 7 euro per uur.

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wij betalen 10 euro per uur, plus vervoerskosten. We vragen onze oppas meestal voor een vrijdag of zaterdagavond en maken het dan ook vaak best laat. Het is een jonge meid, die zelf ook van uitgaan houdt dus als ze haar uitgaansavond voor ons opoffert mag er wat ons betreft ook wel wat tegenover staan. Verder zijn we heel erg blij met haar en willen we graag dat ze graag bij ons oppast. Onze dochter is namelijk niet de makkelijkste, maar vindt haar erg leuk.

3. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Vind ik dus ook;)

4. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Als je voor 5euro per uur oppas wilt moet je wat mij betreft een scholier vragen van een jaar of 15/16
    Wil je een verantwoordelijke jonge vrouw dan moet daar ook wat tegenover staan, en dan vind ik 10euro per uur een normaal bedrag.

5. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik pas op en ik vraag tussen de acht en de tien euro per uur. Ongeacht of de kinderen slapen of niet. De meeste geven 8 euro a 8,50 en een stel geeft in het weekend 10 euro per uur ( het gaat om gezinnen met 2 - 4 kinderen ).

Ik ben erg flexibel, heb EHBO, pedagogische achtergrond... Dingen die ik niet zozeer 'bereken', maar ik denk wel dat er verschil mag wezen in een jong buurmeisje die een paar uurtjes in de avond oppast of iemand die flexibel inzetbaar is gedurende dag en avond.
    Veel mensen maken er vaak 's avonds gebruik van... Ik pas mijn tarief daar niet op aan, want mocht er iets zijn, dan zal er goed gehandeld worden.

Wat is veel... tja... Ik besef me dat het niet weinig is, maar voor de dingen die ik over het algemeen doe op de oppasmomenten ( bied ook altijd boodschappen halen aan - wordt gretig gebruik van gemaakt :D ) vind ik het een redelijk bedrag. Moet er ook bij zeggen dat vooral mijn flexibiliteit het rechtvaardigt... Moet zo vaak stante pe de deur achter me dichttrekken om spontaan op te passen. Ook met goede regelmaat op zieke kids, die ik dan van de creche haal.

6. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    En als ik kijk wat ik zelf zou geven... Hetzelfde bedrag bij iemand die ik net zo capabel acht als ikzelf... Ja, dan lijkt een bedrag tussen de acht en tien euro mij het oppassen meer dan waard.

Overigens pas ik nu amper nog op, omdat ik zwanger ben en me iets meer ga focussen op zelf oppas in huis halen straks ;).

7. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Daarvoor zou ik ook niet een vrouw van 21 vragen....En wat jij noemt, 3,50 voor 14-16 jarige in de avond....is toch prima!

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Gastouders verdienen ook per kind, hè...
    Dat is ongeveer tussen de € 2,50 en € 2,75 NETTO per kind per uur.
    Voor drie kinderen is dat dan tussen de € 7,50 en € 8,25 per uur. Maar dan is dat ook vaak voor tussen de 4 en 10 uur per dag, dus je mag verwachten dat een tarief voor korte periodes ook iets hoger ligt. Dus tussen de € 8,- en € 10,- per uur voor drie kinderen vind ik helemaal niet verkeerd.

Maar da's wel voor overdag, want als de kinderen op bed liggen en de oppas alleen maar op de bank hoeft te zitten, dan vind ik het ook veel geld.

9. prettymum

prettymum Niet meer actief

Wij bouwen credits op door af en toe bij mijn schoonzus op te passen. En dan komt zij weer eens bij ons, voor niks!

10. christina89

christina89 Niet meer actief

ik als gastouder kan je vertellen dat ik al gastouder toch echt iets meer verdien per uur, per kind ;)

ik zou persoonlijk een standaard bedrag geven van 15,00- 20,00 euro per avond
    of als je het toch per uur wilt doen rond de 7,50
    inderdaad de oppas zit vaak met een chippie op de bank
    maar pas wel op een van je kostbaarste bezit;)
    ik heb regelmatig opgepast in de avond
    en hoevaak ik de hele avond bezig was met de kinderen weer terug in bed leggen , kinderen troosten omdat ze mama/papa missen

ik heb zelfs een gezin gehad waar een ventje van 2,5 elke keer ziek was als ik aan het oppassen was, tja dat moet dan ook opgeruimd en schoongemaakt worden ;)

11. n1986

n1986 Actief lid

30 jul 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    @ Yummie Ik wil bij jou wel op komen passen voor 10 euro in het uur ;)

Ik heb zelf jaren lang opgepast bij verschillende gezinnen en ik kreeg altijd 5 euro per uur. Maakte niet uit hoeveel kinderen.
    Overdag kreeg ik het ook. Vond het altijd prima.

12. tulip

tulip Niet meer actief

;)
    hihi, dat is wel iets meer hoor...ligt meer tussen de 4 en 5 euro per uur, per kind

13. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    :)Ik wilde ook al zeggen dat het netto uurtarief van een gastouder per kind toch echt hoger ligt dan die €2,50 of €2,75 hoor!

Te duur qua reiskosten denk ik ;)

Overigens hebben wij tot nu toe nog geen oppas nodig gehad (9 van de 10 keer kunnen onze kids gewoon naar opa en oma als wij iets gaan doen) maar mochten we onze vaste oppas weer nodig hebben dan krijgt ze absoluut iets meer dan wat ze kreeg toen we alleen onze zoon hadden.

Destijds kreeg ze €5,00 per uur en nu zal ze voor de 2 kinderen €7,50 per uur krijgen. Overigens hoeft ze ze niet op bed te brengen want dat doe ik het liefste zelf en vaak sliep onze zoon dus al.
    Overigens is onze oppas 19 jaar.

14. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    € 7,50 per uur voor 3 kids lijkt me dan wel een reeel bedrag.

Het is niet tot midden in de nacht ofzo, maar als wij af en toe uit eten willen gaan of saampjes iets leuks willen doen.

15. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Onze oppas, 20 jaar, studente geneeskunde, krijgt €3,50 per uur als de kids slapen en €5,00 per uur als ze ze nog op bed moet brengen. Aan het einde van de avond ronden we het bedrag naar boven af.

Ons buurmeisje van 11 pas ook wel eens op. Draait er ook niet haar hand voor om om de meiden op bed te brengen. Krijgt dezelfde bedragen. Zij heeft haar moeder achter de hand, maar mag niet langer dan tot 20:30 oppassen.

16. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik doe echt wel iets meer dan bankhangen en chips kanen ! 4 kids, moeten allemaal nog naar bed, vaak kom ik al om 5 uur 's middags en moet dan dus koken, baby krijgt zeker 2 x nog een voeding, en ze moeten allemaal naar bed. Dat duurt ook zeker een uur want het is dolle pret als de oppas er is ;)
    Dan tussendoor inde avond dus nog voor de baby zorgen, voor kids die huilen/ er weer uit komen, en natuurlijk even stofzuigen/ vaat opruimen want dat was ook dolle pret tijdens het eten ;)

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Wij hebben met onze oppas afgesproken, ongeacht hoe lang (maar wij gaan nooit vreselijk lang weg, hooguit 3 uurtjes), dat ze 10 euro per avond krijgt. Ze vindt het erg leuk om op te passen, 9 van de 10 keer liggen de kids al op bed als ze komt en hoeft ze niets te doen. Nu met een baby erbij is het iets anders, maar ze wilde er niet meer voor hebben. Ze vindt het super om te doen en dat ze er iets voor krijgt, vindt ze prima. Maar ze wil geen verhoging o.i.d. En ze krijgt ook 10 euro als het een (half) uurtje oppassen is. Dus dat compenseert weer op het moment dat we echt wat langer weg moeten.

Leuk om te lezen wat een verschil er zit in wat men geeft aan een oppas, en wat men denkt over een oppas!

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ons nichtje van 17 krijgt 2,50 p.u. En ze wil echt niet meer hebben.

Tante van m'n man past 1x in de 2 weken hier op vanwege mijn behandelingen en die krijgt 5 euro p.u.

19. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst.

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Netto? Ik dacht dat dat het tarief was, wat de ouders aan de gastouder betalen... Oh maar wacht, ik las ergens hierboven, dat het aangevuld wordt door de overheid?

Maar dat maakt niet uit, want dat versterkt mijn punt namelijk alleen maar. Het was namelijk mijn reactie op Mowtom, die zei over € 7,50 - € 10,- per uur: "Vind ik eerlijk gezegd best veel. Dat verdiend een gastouder niet eens per uur." en een gastouder verdient dus als ik het goed begrijp veel meer.

Deel Deze Pagina