Hoi dames! Ik zit er over na te denken om te stoppen met werken. Financieel moet het kunnen met 1 loon maar het zal niet overhouden. Ik werk 18 uur op een kdv en neem ook zo`n 900 euro in de maand mee wat dan weggaat vallen.. toch best veel! Dus bezuinigen. Ik heb het al een jaar niet meer naar mn zin op mn werk waar ik al 6 jr werk. (kdv) het loopt niet lekker loopt erg terug en de leiding gevende word steeds sacherijniger. de sfeer word er niet beter op en de een vertrekt naar de ander dus heel veel verloop daar onder collegas. we hebben dit al meerdere malen besproken maar er word niks aan gedaan. Onze jongens zitten bij een gastouder en op zich gaat dat goed maar door een verandering van tijden van een andere school, betekend dat als mijn zoontje straks in jan op school start dat zij hem niet meer uit school kan halen e.d. Nou ja een hoop gedoe dus. En nu wil ik heeeel erg graag stoppen met werken en lekker thuis blijven bij mn kids. Maar ja dan komt de vraag: is het wel verstandig om in deze tijd te stoppen. Heb een vast contract voor onbepaalde tijd! en de banen liggen niet voor t oprapen. Nu kan ik zo weer gastouder worden wat ik ook een tijdje (1dag) naast mn werk heb gedaan. heb al geinformeerd en er schijnt hier wel vraag te zijn naar gastouders meerdere dagen.. Wat zijn jullie ervaringen met het thuis blijven en evt icm gastouder zijn? GHoe bevalt het jullie? Heb je nog genoeg tijd voor je eigen dingen/kinderen Verdien je inderdaad een extra zakcentje? Hoe is het met jullie sociale contacten? Graag jullie reacties want ik vind het zo moeilijk wat is wijsheid..
Een vriendin van me is gastouder en heeft ook nog haar eigen kindjes en die vind het super leuk. Zij werkte vroeger als juf in een kleuterklas dus ze had al ervaring met jonge kinderen, alleen is het nu op haar manier in haar eigen huis. Ze doet het nu al heel wat jaartjes en ze vind het nog steeds ontzettend leuk.
Ik vind,het thuiszijn,heerlijk. Ik werk maar 2 dagen als go, dus voor mij,is het echt een zakcentje..maar ga je dat 5 dagen doen, verdien je best lekker. Ik vind dat te veel, want dan kun je geen 1 dag je eigen plan meer trekken.
Tjah...als je het echt niet meer naar je zin hebt.... Maar ik zou er erg goed over nadenken. Net wat jezelf zegt...de banen liggen niet voor het oprapen, ze zijn er gewoon niet nu! Ik werk ook twee dagen op een kdv, maar mijn contract is dus net verlengt en zit over twee weken dus zonder baan. Ik zou dus niet zosnel een vast contract opgeven... Het zijn maar twee dagen... Maargoed, als je het wel echt wil kan je natuurlijk go worden. Ik ben daar ook nog over aan het denken....maar brengt niet op wat je nie verdiend.
Bedankt dames voor jullie reacties! Als ik go word dan wil ik denk ik niet 5 dagen maar 3 of evt 4. 5 euro per uur, dus tja dat tikt wel aardig aan. als je 3 dagen 5 kinderen heb ga je wel richting wat ik nu verdien.. en de kinderopvang kosten voor de jongens e.d. gaan er ook weer af. @ Loesje het zijn idd maar 2 dagen maar ga met buikpijn bekant naar mn werk.. loop elke dag wel met werk in mn hoofd.. jakkie kijk met iets minder zon 500 a 600 ofzo zijn we ook al wel tevreden hoor haha als k daarvoor bij mn knulletjes kan zijn.. Voor jou is het geen keuze dus.. vervelend zeg! -- Mn man stond er eerst wel achter maar begint terug te krabbelen.. vandaar de twijfel je moet het wel samen doen natuurlijk..
Je moet natuurlijk niet vergeten dat er in die 5 euro p/u ook het eten en drinken van de kinderen die je opvangt bij zit. En je moet ook genoeg bedjes hebben voor als de kids gaan slapen, ze zullen niet allemaal tegelijk gaan, maar als er al van de 5, 4 gaan slapen rond dezelfde tijd dan moet je daar wel plek en bedjes voor hebben. En wat denk je van billendoekjes, smoelendoekjes? En luiers voor het geval een ouder dat vergeet mee te geven? Het zijn kleine stomme dingetjes waar je wel rekening mee moet houden. Ik probeer je er geen negatief gevoel over te geven hoor, maar het is wel goed om daar alvast over na te denken. En doe je het wit, dan moet je gewoon belasting betalen over de uren die je werkt. Dus ook dan word die 5 euro p/u minder
werken als gastouder is echt leuk, als extra zakcentje maar als fulltime baan is vaak niet haalbaar. Ouders die hele dagen/ normale tijden werken brengen hun kinderen toch eerder na een kdv dan naar een gastouder Dus de meeste gastouders werken op verschillende dagen/tijden Tevens is er steeds meer vraag naar gastouderopvang bij de ouders thuis ipv bij de gastouder. Ook hebben ouders geen betalingsplicht bij tijdig afbellen(bij mijn gob is dat min. 12 uur voor start) En helaas zijn er ook ouders die gewoon niet betalen en gob's die daar niks tegen doen of alleen hun geld gaan incasseren bij de ouders(zo als de mijne ) maar dat buitengelaten is het zeker leuk en dankbaar werk
En kom je aan 5 kinderen voor 3 dagen? Mijn gastouder heeft op dit moment maar 3 kindjes, maar hier is er niet veel vraag naar. Je hebt nooit echt de zekerheid natuurlijk, hoeveel kinderen je hebt.
1 ding is heel belangrijk om rekening mee te houden. Je wordt als gastouder zelfstandig. Je bent dus niet meer verzekerd voor de WW, Ziektewet etc. Mocht je in de toekomst nog een kindje willen zul je ook geen zwangerschapsverlof uitbetaald krijgen.
Ik lees dat er 4-5 kindjes bij een gastouder zijn? Is dat niet veel. zit daar geen max aan? Op het kdv zitten ze toch ook aan een aantal kindjes per leidster? Mijn kindjes gaan niet naar een een gastouder. Persoonlijk zou ik het niet prettig vinden als er op dat moment 5 kindjes zouden zijn, en dan nog kinderen van de gastouder. Maar dat is weer een andere discussie ws. Verbaas me alleen wel.
volgens mij niet helemaal haalbaar je krijgt echt wel zwangerschapsverlof uitbetaald hoor Voorwaarden voor een ZEZ-uitkering - UWV - Voor Particulieren je valt namelijk onder freelance
Op kdv is het 1 leidster op 6 kinderen. Als gastouder mag je ook 6 kinderen hebben. incl eigen!! dus als ik zelf 2 kids heb mag ik er 3 gastkindjes bijhebben. Jarno zit op school dus die tijd dat hij op school zit mag ik er 4 maar das niet haalbaar denk ik.. Er komt hier geen 3e dus qua zwangerschapsverlof e.d. heb ik niet nodig. je bent idd wel zelfstandig Bedjes en ruimte heb ik plek voor. kamers genoeg en bij gastouderburo hebben ze een uitleenservice 1,30 krijg ik per broodmaaltijd en 2,50 voor een warme maaltijd mogen ze die hier nuttigen en hier hoef ik geen belasting over te brtalen. De 5 euro in een uur betaal ik dat wel over.. Luiers heb ik hier van mn jongste en evt oudste (voor snachts) nog wel en doekjes ook mochten ouders die vergeten Ik zie dat ik 3 dagen 5 kinderen heb neergezet.. haha typfoutje moest 3dgn 3 kinderen zijn.. heb er zelf 2 ach en ik hoef ook niet precies hetzelfde te verdienen hoor.. want het is in principe haalbaar met man zn loon.. maar tis wel lekker als we wat extra hebben dan.. gastouder zijn is geen vetpot, ik heb vrijdag een gesprek met iemand van het gastouderburo zij zeggen dat er hier in het dorp veel vraag is naar gastouders.. groetjes
Als gastouder mag je maar 4 kindjes opvangen, inclusief eigen. En max 6 indien je een achterwacht hebt die in noodgevallen het van je kan overnemen. Daarnaast is het zo dat je maar een aantal maximale leeftijden mag hebben.
Overigens zijn luierdoekjes, bedjes, luiers, voeding etc gewoon aftrekbaar. En ik heb altijd de deal gehad dat ouders zelf voor luiers en doekjes zorgden.
Bonki dat van de achterwacht wist ik inderdaad bedankt. En ik had ook altijd de regeleling dat ouders voor eigen luiers e.d. zorgden en veel dingen zijn aftrekbaar. Als je kunt aantonen dat je spullen haalt zoals bijv stiften voor de gastkindjes kun je daar ook vergoeding voor krijgen hier en zelfs voor als je een extra wasje moet draaien ivm spugen/poeperen.. kreeg vorige keer een heel boekwerk.. @ Linda cursussen? Kinder ehbo enz? das hier standaard elk jaar herhaling maar die heb ik omdat ik nu nog op kdv werk.
zo klopt het inderdaad inderdaad in een dorp(je) is er wel meer vraag na is het een lokale gob of een landelijke gob? lokaal is over het algemeen veel beter dan een landelijke gob oowja nog een paar puntjes toevoegen waarschijnlijk niet nodig maar wel goed om te weten - bij meer dan 3 kinderen(incl. eigen) ben je verplicht om een achterwacht te hebben (iemand die het zo van je over kan nemen) - uren via het bureau en eten/drinken/luiers enz. rechtstreeks bij de ouders. -VOG voor jezelf, maar ook voor partner/thuiswondende kinderen boven de 18 - kinder-ehbo (maar dat zal je wel hebben) - ze gaan je huis/tuin enz controleren - je krijgt bezoek van de ggd en als dat allemaal klaar is kom je in het landelijk register kinderopvang dan kunnen de ouders pas kinderopvang toeslag aanvragen wat ook weer 6- 8 weken duurt
Hoi Bedankt! ja vorige keer kwamen ze ook mn huis e.d. controleren maar omdat ik zelf 2 kiddies heb is het helemaal kidsproof VOG word door GOB betaald gelukkig en het is een lokaal GOB er zijn er 2 hier. 1 in het dorp en 1 net erbuiten. Ik sta bij 1 in geschreven en de andere wil me heel graag hebben die dacht dat ik de knoop al doorgehad, maar vroeg alleen info hahaha Ik blijf het nog lastig vinden.. pff je maakt de stap niet zomaar 1,2,3 Groetjes