4 dagen kdv

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by bloemetje1, Apr 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

Apr 13, 2009
    1,298
    132
    63
    hee meiden,
    zijn er hier meer mama,s die hun kindje 4 of 5 dagen naar het kdv brengen? hoe bevalt dat? en brengen jullie ze ook al zo vroeg?
    ik vind het eigenlijk erg lange dagen maar ik moet weer fulltime aan de slag.

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Hier 4 dagen per week naar kdv. Bevalt super. Ze hebben het enorm naar hun zin. Ik wil liever max 3 dagen/week opvang, maar het is even niet anders. Werk de komende 1,5 jaar nog fulltime...

Het zijn zeker lange dagen. Hier gaan ze van 07:30 tot ongeveer 17:45.

3. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

Apr 13, 2009
    1,298
    132
    63
    hoi emmarijn,
    jeetje dat zijn inderdaad ook lange dagen,hoe doe jij dat met koken,boodschappen,poetsen enz?
    en s,morgens dan moet je ook al vroeg op he?
    het is inderdaad dat ik ook moet,maar fijn als je dan in de toekomst 3 dagen kan gaan werken!

4. Bri

Bri Niet meer actief

Hier ook 4 dagen per week.
    Bij oudste hebben we het geleidelijk opgebouwd (met 13 weken 2 dagen per week, 1 mnd later 3 dagen en nog wat later 4 dagen) omdat we niet gelijk op alle dagen opvang konden krijgen. De rest opgevangen door zelf wat meer vrij te nemen en door oma.

De jongste kon meteen terecht op alle dagen die we wilden. Zij ging dus vanaf 13 weken gelijk 4 dagen per week.

Wij brachten/brengen ze meestal tussen 8 en 8.30 en halen ze op tussen 17 en 18 uur.

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Het scheelt dat de kinderen op de opvang eten. Tussen de middag warm en dan om 16:30 nog brood. Dus als we ze ophalen, hoeven alleen nog maar te knuffelen en op bed te leggen :)
    Dan eten wij als ze op bed liggen.

Huishouden doen we zo min mogelijk ;) Vooral in het weekend.
    Boodschappen deden we eerst 1 keer in de week, maar dat is de laatste tijd steeds vaker tussendoor, dus even snel na werk en voor het ophalen van de kinderen.

Vroeg opstaan, tsja, ik had anders ook vroeg naar werk gemoeten, dus niet veel vroeger dan anders hoor.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Hier ook 4 dagen.

Ik ben meteen na m'n verlof weer begonnen en het bevalt ons allemaal erg goed. Ze had op vrijdag en "wendag" en maandag ging ze vor het echt. Gaat allemaal prima, drinkt en slaapt goed en ze heeft zich snel aangepast aan het ritme van er Kdv.

Mijn man brengt haar sochtends weg en ik haal haar op. Ze is altijd blij me te zien maar ze lacht ook als een van de leidsters haar smorgens over neemt!

Ik ben zelf ook opgegroeid met werkende ouders en ben er niet slechter door geworden volgens mij :)

Share This Page