Kinderopvangtoeslag terugbetalen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door xbabyxdx, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Pfffff... ik hoop dat dit goed komt....

Ik moest een aantal maanden geleden een jaaropgave insturen voor de belastingdienst.
    Helaas had ik deze niet gekregen, en doordat het kinderdagverblijf failliet was, was het lastig om er aan te komen. :(
    Dus dan maar alle bewijs insturen wat ik wel had.
    Ook daar had ik niet alle bewijzen van dus stuurde ik alleen op wat ik wel had.
    Nu maanden later kreeg ik eindelijk de jaaropgave binnen van het kinderdagverblijf. Schijnbaar hebben ze daar nog hun oude mail geopend en mij de jaaropgave verstuurd.

Vandaag kreeg ik dus de brief van de belasting dienst : U mag eventjes 6000 euro terug betalen!! :$

Nu maak ik hier bezwaar over en heb ik alsnog de jaaropgave ( aangetekend !! ) verstuurd.

Ik hoop dat ze het nog na berekenen!!

Heb het zelf wel even berekend en ik had gewoon recht erop. Dus dat kan het niet zijn.

En het is aangetekend verstuurd dus ze kunnen niet zeggen : we hebben niks ontvangen.... ;)

Iemand hier ook ervaring mee??

2. xbabyxdx

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    heb wel is terug moeten betalen maar nooit een groot bedrag . bezwaar maken werkt wel soms. heb een keer zo ruim 600 verdient :) ook foutje van hun

je hebt zowiezo recht op 140% van het aantal werkuren van de minst werkende. werk jij er 100 per maand mag je dus 140 uur opvang opnemen. zit je niet boven de 140% aantal opvanguren?

verder als het geschatte inkomen klopt met het totaal gezamenlijk inkomen dan kan er toch nooit zon groot verschil zitten in wat je toen toegezegd kreeg en waar je nu recht op zou hebben. heb je meer uren opgegeven dan je hebt opgenomen?

4. xbabyxdx

Nee ik moest een paar maanden geleden een jaaropgave inleveren die ik niet had. Dat had het kinderdagverblijf mij toen niet gegeven. Dus moest ik er achteraan. Bleken failliet. Dus ik het bewijs wat ik wel had maar opgestuurd.
    Maar ik had niet van alle maanden bewijs.
    Nu heb ik bezwaar gemaakt.
    En eindelijk de jaaropgave!! Dus die heb ik gelijk mee gestuurd.

En met die uren klopt het allemaal wel! Maar gewoon weer dat geregel enzo..... pffffffffffff

5. xbabyxdx

Ik heb trouwens precies genoeg uren afgenomen en schatte mijn inkomen altijd al ruim in. Dus dat is het niet.

Verder is het van een jaartal waarin de 140% nog niet van kracht was.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Dan hebben ze waarschijnlijk de uren waarvan geen bewijs niet meegeteld. Dan loopt het zo op ja. 3 maandfacturen en je bent de lul

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dat komt waarschijnlijk wel goed, maar wat je ook doet, alles op papier (dus per brief) en overal zelf kopien van bewaren. Je kunt gerust bellen om om advies te vragen, maar alles per brief doen. Dit is namelijk een niet-standaard situatie voor de belastingdienst en dan moeten ze alles terug kunnen vinden,. Per telefoon ben je afhankelijk van of de call centre medewerker een aantekening maakt, en dit is niet rechtsgeldig.

Dus vandaag even bellen met de belastingtelefoon, je situatie uitleggen, zeggen wat je al gedaan hebt, en vragen of je nog meer moet doen. Als je iets moet doen, doe het per brief.

Deel Deze Pagina