Uurtje weg met baby, baby wil niet meer slapen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Goudreinet, 5 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Ja I.d.d.
    Vanmorgen heb ik hem een uur later maar bed gebracht om 10 uur en om 11 uur Ben ik even bij hem gaan kijken heel zachtjes, hij werd meteen wakker en leek al goed uitgerust na 1 uurtje slapen kijken hoe lang hij het volhoud en of hij vanmiddag eerder en langer een dutje kan doen, en vanavond optijd kan slapen.
    Zal mij benieuwen.:D

2. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Als mijn zoontje van een jaar soms nog 's ochtends slaapt maak ik hem ook na 45 minuten wakker. En probeer Niet zo op die tijden te focussen. Ik lees anderhalf uur, 30 minuten ed. Het geeft jezelf echt iets meer rust als je de klok soms los laat.

3. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Ik heb rust zat en dat je tijden leest, dat komt omdat we het er over hebben, dat betekend nog niet dat ik me er te druk over maak of er teveel meer bezig ben.:D:D
    Het enige waar ik mij druk over maak is dat ik zie dat hij wil, maar niet kan slapen en ik dat erg zielig voor hem vind, en daarmee aan anderen vraag hoe hun dat doen, misschien dat ik er iets van kan leren. Of iets anders kan proberen.

4. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Morgen toch maar eens proberen om hem maar 1 slaapje te laten doen rond het middag uur.

Vanmorgen heeft hij 1 uurtje geslapen (heb hem er uit gehaald na 1 uurtje)
    om 12 uur toen ik hem brood ging doen zat hij te gapen, dus snel even brood gegeten en dan naar bed weer gedaan, de hele middag was hij vervelend (de hele middag uitdagen:x slapen ho maar.
    Heb hem er nog wel even uit gehad, heeft nog een flesje gehad (zijn we aan het afbouwen, dacht misschien miste hij die wel en kan er misschien wel op slapen, maar ook niet)
    En de tijd dat hij normaal naar bed ging in de middag ging hij nu pas slapen haha alsof zijn innerlijke wekker zei van hé het is 3 uur nu mag ik gaan slapen ;)
    nu laat ik hem ook maar even liggen, maar vanavond is hij natuurlijk weer uitgerust en kan dan niet slapen.

Vanmiddag zag ik ook wel dat hij gewoon doodmoe was en oogjes in zijn koppie, het leek er wel op alsof hij gewoon van slag af was omdat hij maar 1 uurtje had geslapen. zijn ritme werd natuurlijk wel verstoort.
    Hij is ook vaak vanaf half 7 wakker, zou het dan tot 12 uur niet te lang voor hem zijn om wakker te blijven?

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klinkt goed.
    Ik zou, even reagerend op ook je andere latere post, niet te snel te veel ineens veranderen, dus echt stapsgewijs afbouwen en niet morgen dan direct ook al naar 1 slaapje willen. Houd het eens een week of 2 vol, dat ochtendslaapje inkorten, en dan eens toe naar 3 kwartier de ochtend voor een week of 2 en dan helemaal eraf halen. Kan hij stapsgewijs wennen en zit jij niet met een oververmoeid kind dat totaal uit z'n ritme is ;)

6. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Ja je heb wel gelijk, kan het misschien beter afbouwen ik zal dit eens zo gaan proberen, is wel een goeie.
    Dankjewel voor je hulp;)

Deel Deze Pagina