UV bestendig badpakje

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Roosje24, 2 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik ben oprecht geinteresseerd; is dat echt zo? Dus als kinderen in de jeugd goed pigment opbouwen dat ze daar later profijt van hebben!

Ik ben geen overdreven insmeer moeder. Iemand in mijn omgeving wel, bij de eerste zonnestralen.
    Mijn kids lopen veel buiten, maar smeer ze in bij veel zon en geef schaduw waar mogelijk.
    Maar mijn kids verbranden nooit als ze bijvoorbeeld onverwachts ongesmeerd buiten zijn bij wat hogere temperaturen (grote kans dat als ik er bij ben ik wel verbrand ben op mijn armen :))
    Dat hoeven de kinderen van die kennis niet te proberen.

Dus vraag me af of dit bewezen info is, of op basis van ervaring.

2. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Bedankt voor de reacties. Ik ga hem due echt houden. In turkije is het ook best heet vergeleken met nederland.

3. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik heb hem gekocht bij de etos. Je had idd een blauwe voor de jongens.

Ja idd een maat kleiner zal strak zijn.

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Of dit echt bewezen is weet ik niet eigenlijk, dat heb ik van onze dermatoloog, deze zegt (of vindt?) dat kinderhuidjes zonlicht nodig hebben voor de ontwikkeling van pigment en hij zegt ook niet meer dan factor 30 smeren, omdat factor 50 de opname van vitamine D verslechterd/tegenhoudt.
    Maar hij zegt wel dat je absoluut moet smeren, zelfs in de winter in je dagcreme bijvoorbeeld.

5. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Dank je!

6. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb het voor onze jongste ook altijd gebruikt. Ik kocht er altijd 2 tegelijk. Dan kan je, mocht je kindje het even niet prettig vinden langere tijd nat te blijven, van pakje wisselen. Ons zoontje is ook nooit verbrand, onder het pakje smeerde ik hem nooit in, en hij bleef daar altijd spierwit. Armen en benen gezichtje wel goed insmeren natuurlijk.
    Ons zoontje was met 3 al zindelijk dus zon aan elkaar pakje was toen wat lastig. Ik deed hem dan gewoon een zwembroek aan, en een uv shirtje (ook voor in het water)dan kan hij gemakkelijk naar het toilet.
    Nu heb ik voor dit jaar weer 2 van die uv tshirts gekocht. Bij de decatlon waren ze maar 4 euro. Ideaal voor een strandvakantie of thuis in het zwembad en het scheelt heel veel gesmeer:D

7. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Je huidtype is genetisch bepaald! Een Iers kind zal nooit bruinen als een Afrikaan! Heel gevaarlijk wat je hier zegt!
    'Zwak huidje' wat een onzin!

Kinderen tot 3 jaar hebben zo weinig pigment, dat je ze uit de zon laat. En als ze in het water spelen e.d. trek je ze een UV-pak aan en smeer je ze in met een waterproof zonnecreme factor 50 zonder parfum en dan niet tussen 11 en 16 uur.

Een kind dat verbrandt in zijn jeugd heeft later meer kans op huidkanker.

8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Precies wat je zegt over de huidtypes, dat schrijf ik ook...
    En idd je moet ook smeren, dat zegt hij ook. Ik kom uit een familie met huidkanker, dus ik zal nooit zeggen dat je niet moet smeren.
    Ik ga ervan uit dat die man (enigzins) gelijk heeft. Ik beweer ook niet dat ik hiervoor gestudeerd heeft, ik beweer niet erns dat ik dit zeg of dat dit wetenschappelijk bewezen is.
    Iets beter lezen aub.... Zie het volgende berichtje van mij.

9. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Nog een keer speciaal voor dappertje dik...

10. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn net terug van vakantie en heel veel peuters en kleuters liepen met Uv kleding. Onze kindjes hadden het ook aan.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind hem prima zitten...mijn zoontje is evenoud als jouw dochtertje..heeft deze in het blauw en hij staat qua maat hetzelfde.

Over overdreven...nee ik vind het zeker niet overdreven. Hier in nl al verrekte handig en straks in italie helemaal. Wij kunnen daar niet tussen 12 en 4 in de tent gaan zitten (gevalletje van doodvallen van de hitte) en op dat tijdstip in de schaduw in het pakje geeft mij een hoop meer zekerheid.

12. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    #32 Ahava, 3 jul 2015
    Laatst bewerkt: 3 jul 2015
    Alledrie de kids dragen UV-kleding. Al jaren.
    De twee oudsten een shirtje van Tribord, Frans merk, verkrijgbaar bij decatlon. De jongste een supermooi pakje van molo.
    Het scheelt zoveel gesmeer, zeker straks op vakantie heel handig, dan heb je niet altijd schaduw!

13. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Deze 2 dagen speelde ze in een bikini op de psz. Vandaag heb ik haar gesmeerd daar maar donderdag had ik het niet gedaan, weet niet of juf het gedaan had. Ik zie en merk nu dat het een beetje rood is bij haar hals en nek door de zon. Dus ik denk ook dat een uv pak handig zal zijn. Bedankt weer voor de reacties

14. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Dames mag ik even inbreken en wat vragen?
    Ik zag gisteren aan het water best veel kinderen met een zaem hesje aan waar van die blokjes in zitten,zijn deze ook uv bestendig of niet?
    Had het willen vragen maar was het gisteren vergeten.
    Wij gaan in oktober naar Las Vegas en zullen ook veel gaan zwemmen,gezien de temperaturen daar misschien fijn voor onze zoon om zo'n hesje te dragen met blokjes zodat hij zeker blijft drijven.

15. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Ja, die zijn ook UV-bestendig.
    Staan er veel op MP!

Deel Deze Pagina