Baby 9.5 maanden drinkt NIKS behalve paar slokjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Belle1984, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is mijn zoveelste topic, ik ben er beschaamd om, maar wat kan ik nog meer doen...

Mijn dochter is altijd een moeilijke eter en drinker geweest. Met ups en downs. Ze heeft twee weken geleden een oorontsteking gehad. Ze dronk toen 's ochtends nog een fles van 180/6 en werd wakker met grote honger. Maar sinds de pijnlijke oortjes wil ze niet drinken. Na een kuur AB is ze er bovenop, vrolijk, slaapt goed, speelt goed en ze is een heerlijk enthousiaste baby. Heel leergierig. Gisteren op controle geweest bij de NKO arts en er zit nog veel vocht achter haar rechter oor. Linker oor is minder maar ook nog wel een beetje vocht.

Maar ze wil niet drinken. Niks... ze doet van een open beker of een tuitbeker (die giet, ze moet er niet aan zuigen) een paar slokjes en that's it. Water, diksap, thee, fruitsap, melk, tomatensap, ... het maakt allemaal niet uit. Een slokje of twee en klaar ermee. 's ochtends wil ze geen fles en dan maak ik er melkpap van met de lepel, maar ik moet haar afleiden, want anders wil ze niet eten. Ik geef haar dan stukjes groente of een koekje op een bordje. Daar is ze dan mee bezig om die in haar mondje te steken en zo kan ik dan lepelen. 's avonds hetzelfde verhaal.

Brood wil ze wel, maar dan heeft ze geen vocht binnen... Hoe krijg ik mijn kind aan het drinken? Ik heb al een fortuin aan soorten bekers (rietjes, harde tuit, zachte tuit, ...) uitgegeven en geen enkele is een succes. De tuitbeker die giet heeft nog een meeste succes, maar zoals gezegd zijn dat een paar slokjes.

Ze weegt ongeveer 7.5kg met 73 cm en is 9.5 maanden.

Wat kan ik nog doen?

2. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Oeh wat lastig zeg! Je hebt al zoveel geprobeerd! Misschien het zelf laten doen? Een gewone beker en dan zelf vast laten houden?! Zodat het een leuk spelletje word en ze er lol in krijgt! Het word dan waarschijnlijk wel een knoeiboel maar misschien krijgt ze dan wat meer binnen!

3. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dan gaat de beker zo over haar heen... Een slokje zou ze wel binnenkrijgen. Maar veel meer dan dat niet. We oefenen met een beker.. Maar echt lukken.. nee :(

Maandag verspreid over de dag met een tuitbekertje kreeg ze 30 ml binnen. Ik snap het gewoon niet. Waarom heeft ze geen DORST?

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.157
    3.185
    113
    Wat hier een succes is, een glas met een rietje. Waarom weet ik niet maar daar drinkt ze uit. Het liefste verse jus d orange.
    Verder zou ik veel vers fruit aanbieden (mandarijnen zittwn vol met sapjes) dan krijgt ze genoeg vocht binnen. Hoe gaat het plassen?

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    inderdaad fruit geven met veel vocht
    Yoghurt oid..

In het ergste geval kan je altijd nog een ijsje geven

6. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat heb ik ook al geprobeerd... En ze bijt op het rietje en blaast erop. Ze snapt het gewoon niet. Plassen gaat prima. Uiteindelijk krijgt ze wel 400 ml melk binnen op een dag, maar met veel gedoe. Ik word er zo moe van. ze wil niet en dan moet ik haar afleiden en dan gaat het wel. Maar ik ben gewoon op. Als ze niet wil, nou ja.. dan wil je niet. Maar ik kan toch niet gewoon twee maaltijden per dag overslaan? Gisterenavond gaf ze haar melkpap over omdat een brokje gekookte wortel verkeerd aankwam (waar ze zelf me zat te knoeien). Zonder eten dan bed in en heeft heel de nacht doorgeslapen. Vanochtend wilde ze weer geen fles en met de melkpap was het weer afleiden met een koekje in haar handje te geven :(

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik zou het los laten en zeker niet met iets lekkers haar af gaan leiden....
    Als ze dorst heeft dan zal ze zich vast wel melden!

8. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Hier ook een dochter die bijna niets dronk. Tot ze 2 maanden geleden goed ziek is geweest en bijna uitgedroogd. Nu drinkt ze prima. Maar dat duurde wel een jaar.
    Zolang ze wat plas in haar luier heeft (minimaal 1x per 6 uur), traantjes huilt en speelt is er niets aan de hand.
    Je kunt haar niet dwingen!

9. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Paprika reepjes werken even goed hoor. Maar als ze daar een stukje afbijt, dan krijgt ze dat niet weg en geeft ze over. Koekje is dan minder risico. Dus jij zou dan gewoon twee maaltijden gewoon overslaan? Want als ik haar niet afleid, dan eet ze niks. Dan krijgt ze op een dag enkel fruit en groente. Ben benieuwd hoe lang ze dat kan volhouden voor we in het ziekenhuis belanden..

10. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.855
    1.062
    113
    Misschien heel pedagogisch onverantwoord, maar toen mijn zoon zo'n periode had gaf ik hem de fles voor de televisie. Elmo heeft me gered. Steeds weer hetzelfde liedje. ;)
    Maak er niet teveel een strijd van, ook al klinkt dat makkelijk gezegd, want een strijd levert je niks op. Ja, nog meer weerstand tegen het drinken.

11. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb ik ook al geprobeerd :( Ik zit hier weeral bijna heel de dag te huilen van radeloosheid.

Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb, is om het HELEMAAL los te laten. En telkens wanneer ze niet wil, gewoon niks geven. en niks proberen... Maar ik denk dat ons kindje dan gewoon niet zou eten. best voor haar. spelen vindt ze veel leuker. Eten is voor haar vervelend. Ze vindt het niet belangrijk of nodig.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als ze 400ml melk binnen krijgt en nog wat fruit en groente, is het in ieder geval wel genoeg. Na een oorontsteking kan het nog even duren voordat de eetlust weer echt terugkomt. Dat vertelde de huisarts ons toen onze oudste met bijna 2 jaar een oorontsteking had en dat klopte, duurde wel een paar weken voordat ze weer normaal at.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    En vindt ze knijpfruit misschien lekker? Of een olvarit potje (fruihap)?

14. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Knijpfruit heeft wisselend succes. Haar fruit krijgt ze gepureerd. Op het kdv eet ze verse fruitpap, thuis wil ze enkel een potje. Ze eet liever groentjes (ook gepureerd met aardappel en klein stukje vis of vlees).

ze had de oorontsteking begin april.. Kan het zo lang duren dan voor ze weer eetlust krijgt?

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dat weet je niet of ze dan niks eet omdat je dat niet laat gebreuren....
    Ze heeft al een eigen willetje ook het voorbeeld wat je geeft dat ze thuis alleen potjes wil. En op het kinderdagverblijf wel...
    Ik denk dat als je aan de gang blijft met alternatieve dingen het steeds 'erger' wordt! Mijn kinderen aten alles al zelf met 9,5 maand

16. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je advies hoor.. en ik post hier uiteindelijk een topic omdat ik advies wil. Alleen wil ik wel zeggen dat het niet makkelijk is.. Mijn dochter weegt niet veel (7.5 kg) en ik heb niet te veel marge om haar koppig te laten zijn... Het is makkelijk als je niet in mijn situatie zit. Maar wie weet heb ik die situatie wel helemaal zelf gecreëerd.. ik weet het niet.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja kan best een paar weken duren. Nu is het ook wel een lastige leeftijd met eigen willetje krijgen, zal wel een combi zijn misschien.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou niet moeilijk doen over potjes trouwens. Ik was er altijd op tegen maar als je een kind met sonde hebt en die alleen potjes wil eten, dan wil je wel ;). Uiteindelijk ging ze rond 13-14 maanden fruit en groente in stukken eten. Dat komt wel.

19. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat kan ik goed begrijpen! Hoe komt het dat je kindje een sonde had?

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Combi verborgen reflux en een virus, met 10 weken. Kan me die stress om weinig drinken/eten dus wel voorstellen. Heeft ook wel even geduurd voordat dat over was. De sonde ging er met 8,5 maand (al!) uit en rond 1,5 jaar had ik vertrouwen weer helemaal.

Deel Deze Pagina