Mijn dochter tot haar 6e, daarna begon ze zich te schamen hier in de straat (als er hier badjes worden opgezet en ze met de buurkinderen speelt) Op het strand moet ze na een tijdje van mij wel een gewoon shirtje aan of onder de parasol. Mijn zoontje van 3 moet van ons verplicht zo’n uv shirtje met korte mouwen aan. Hij vindt het gelukkig best.
Hier ook uv shirts voor de kinderen. Ik smeer ze daaronder niet in, volgens mij is dat niet nodig, onder die shirts zijn ze echt wit. Dus nee, ze krijgen geen lekker bruin kleurtje, maar dat vind ik ook totaal niet belangrijk, voor mezelf ook niet. Zelf heb ik nog geen uv kleding, wil ik wel gaan aanschaffen, want ik denk dat bedekken beter is dan smeren. Uit de zon gaan vind ik een lastige met kinderen. Ik zit zelf wel prima in de hete uren onder een parasol, maar die kinderen wil spelen in het en bij het water natuurlijk.
Vervelend dan he... onze dochter vind haar shirtje prima - en heeft ook weleens ervaren (helaas) hoe het voelde toen ze wél verbrand was. Dus ze heeft geleerd. En misschien scheelt het dat ze het shirtje ook gewoon leuk vind (qua kleur en print) . En voor anderen is de verklaring 'ik verbrand anders snel!' ook heel logisch.
Bij Next hebben ze echt leuke uv-kleding. https://www.nextdirect.com/nl/nl/shop/gender-oldergirls-gender-youngergirls-productaffiliation-swimwear/category-sunsafesuits#1_3553 Hier tot een jaar of 11 in ieder geval op het strand. Vorig jaar geen strandvakantie gehad. Ik heb zelf ook een uv-shirt van de Decathlon, aangezien ik graag snorkel. Dan ben ik beter beschermd dan met zonnebrandcrème, want dat is nooit helemaal waterproof, al staat dat op de fles. Verbranden is UVb-schade, UVa-schade is indirect, dat zie je niet.