Vraagje over puddle jumper.

Discussie in 'Spelen' gestart door Pixie83, 30 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Wij gaan graag af en toe zwemmen met onze kleine meid, maar ze is anderhalf jaar oud en nu net pas 8 kilo.
    Zwembandjes zitten haar niet fijn en ik zoek dus iets wat haar past.
    Ik had gelezen dat zo`n puddle jumper wel erg fijn was met zwemmen, maar ik zie dat deze pas vanaf 15 kilo is :)
    Zijn er ook kleinere te koop of past deze toch wel?
    Of hebben jullie een andere optie misschien?

2. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik hoorde laatst bij het babyzwemmen dat sportwinkels (vaak de kleinere winkels, dus niet de ketens) speciale kinderzwembandjes hebben voor de allerkleinsten. Wellicht kun je het daar eens proberen?

3. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Ze vind zwembandjes helaas verschrikkelijk, dus dat is geen optie hier haha

4. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi Pixie,

De puddle jumper is nieuw voor ons, maar we hebben even meegekeken. Het is een soort kruising tussen zwemvleugels en een zwemvestje. Het drijvend vermogen zit hoog, waardoor het hoofd boven water blijft. Bovendien kan het product niet lek, doordat het niet opgeblazen hoeft te worden. Onze inschatting is dat het een veilig product is. Jammer dat je 'm inderdaad nog niet voor jouw dochter kunt gebruiken, ze zijn er inderdaad meestal voor kinderen vanaf 14 à 15 kilo.

Wij raden meestal zwempakjes met drijvers aan voor kinderen die nog niet kunnen zwemmen. Belangrijk daarbij is dat het pakje een drijvende kraag heeft, waardoor het hoofd boven water wordt gehouden. Zie ook de foto hieronder. Bij deze pakjes wordt gekeken naar het gewicht en de lengte van je kind, ze zijn beschikbaar voor kinderen vanaf 1 à 2 jaar.

Zou dit iets kunnen zijn voor je dochter?

Groet, Angela
    VeiligheidNL

Dit is een zwempakje met drijvers (geen puddle jumper):

5. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Hoi angela,

Bedankt voor deze tip, ga er zeker even naar kijken.;)

6. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.259
    113
    Centrum België
    Onze dochters gebruik(t)en de puddle jumper sinds ze 8 maanden zijn (dus goed onder 15kg) Ik vind dit echt super!
    Ze gaan niet kopje onder, blijven eenvoudig drijven enz. We gingen op die jonge leeftijd natuurlijk met hen mee in bad, maar eigenlijk moesten we niets doen om hen boven te houden. En hoe jong ze ook waren, ze wisten dat ze deze eerst aan moesten vooraleer in het zwembad te springen...

Ik zie soms nog kindjes met zwempakjes zoals de vorige post, maar 1. als je dit aandoet in een buitenbad en het is wat winderig, lijkt me dit ijskoud
    2. het lijkt me gewoon zo onprettig? Het doet me denken aan de tijd dat ik met t-shirt zwom en was zo vervelend en gaf weerstand (flodderen)

7. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    sja misschien dan toch wel waard om het te proberen met die jumper....:)

Deel Deze Pagina