Ik ben nu bijna 23 weken (a.s. maandag) en toen ik 2 weken terug (15 oktober) bij de verloskundige was, zat mijn baarmoeder tot aan mijn navel. Maar nu...vreemd...gisteravond legde ik mijn armen over mekaar op mijn buik (bovenin, net onder mijn borsten) en de kleine trapte DAAR tegen mijn armen aan! Nou raar dacht ik, want zo hoog kan die nog helemaal niet zitten? Vanmorgen ff op mijn rug liggen...leg ik onderin mijn buik mijn hand, ja hoor meneer meteen trappen daar. Dus ik denk; ff proberen en leg mijn hand 4 vingers links BOVEN mijn navel en.............hij trapte me daar KEIHARD! Een aantal keer achter mekaar! Ik voelde echt een bolletje die zat te duwen en te trappen! Nou dat kan toch helemaal niet dat ie al 4 vingers boven mijn navel zit? Ik heb de laatste week wel bovenin mijn buik veel pijn gehad en dacht aan een groeispurt... In 2 weken tijd 4 vingers omhoog groeien? Is dat wel normaal? Maak me nu toch wel zorgen over hoe groot die is.... NB: nu ik eraan denk, ik voelde dit geloof ik een week geleden al zo hoog, maar dacht dat ik gek aan het worden was....
Tis trouwens zo dat als ik DAAR mijn hand of een vinger leg, dat ik hem duidelijk daar voel, echt een bolletje tegen mijn hand/vinger aan, dus ik kan hem niet voelen schoppen dat ie lager zit en dat ik het hoger voel zeg maar, want ik voel hem echt!
Hoihoi, Het bepalen van de hoogte van je baarmoeder is alleen liggend betrouwbaar! Indien de kleine lekker hoog in je baarmoeder ligt lijkt de baarmoederstand vaak wat hoger te liggen maar dan is het laag in je bekken helemaal leeg. dit is heel normaal en kan inderdaad! GEen reden tot bezorgheid! Ook als het kindje met het hoofdje omhoog ligt lijkt de grote van de baarmoeder vaak groter. Imke