Aantal vragen waar ik niets meer van snap.. Ik ben ziek geworden door mijn zwangerschap en hierdoor halve dagen gaan werken vanaf 24 september 2007. Nu krijg ik van het UWV een ziektewet uitkering en is er een dagloon vastgesteld.. Ik blijf halve dagen werken tot aan mijn verlof die op 21 oktober ingaat. Hiervoor ontvang ik een WAZO-uitkering. Als ik het goed heb begrepen wordt deze uitkering gebasseerd op het salaris wat je 4 weken voor je verlof hebt verdiend. Nu is het dus zo, dat ik vanaf 24 september halve dagen werk en dus voor halve dagen uitbetaald krijg door het UWV en door mijn werkgever. Waar moet ik dan vanuit gaan? Nemen ze het bedrag wat ik altijd per maand heb verdiend? Of nemen ze het bedrag wat ik nu krijg?
Ik had dezelfde situatie, en ik kreeg gewoon mijn volledige salaris als Wazo-uitkering. Het wazo-dagloon wat ik ontving was net zo hoog als mijn normale salaris. En ik heb voorafgaand aan mijn bevalling zelfs een aantal maanden volledig thuis gezeten i.v.m bekkeninstabiliteit, maar merkte qua inkomen geen verschil. Maar voor alle zekerheid kan je inderdaad misschien beter het UWV bellen. Ik werk zelf wel bij het UWV, maar op een andere afdeling