baby van ouders met alleen samenlevingscontract

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Eva1983, 13 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi,

waarschijnlijk hoort mijn vraag niet echt in deze rubriek thuis, maar kon geen andere rubriek vinden.

Mijn vraag gaat over het volgende:
    Mijn partner en ik wonen samen en hebben een samenlevingscontract. Nu weet ik al dat als ik straks zwanger ben, dat mijn partner het ongeboren kindje kan/moet erkennen.
    Zijn er nog meer dingen die we moeten regelen voordat het kind geboren is? We willen alles namelijk wel goed geregeld hebben zodat we allebei evenveel (juridische) rechten en plichten hebben tegenover ons kindje. Wie weet hier meer over?

2. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    hey je moet by het gemeentehuis een formulier halen als kindje geboren is en dan kan je via de rechter voor je vriend het ouderlijk gezag aanvragen .als er wat met jou gebeurt het kindje bij hem kan bljven.

je kan googelen of by de gemeentehuis effe info vragen

3. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Een testament maken en een voogd aanstellen horen hier toch ook bij?

4. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Wij hadden hetzelfde maar hebben gelijk met ons samenlevingscontract wel een testament op laten maken waarin we direct beschreven hebben dat als we kinderen zouden krijgen, hoe het dan geregeld moest worden. Inmiddels is de 2e onderweg.

Je moet met z'n tweetjes naar het gemeentehuis om de baby te erkennen, dan krijg je een akte van erkenning mee die je bij de geboorte-aangifte weer mee moet nemen. Als de baby aangegeven wordt krijg je formulieren mee om het ouderlijk gezag aan te vragen, die moet je invullen en opsturen.

Wij hadden dus het testament al geregeld, maar misschien jullie nog niet? Zou het dan nog even doen!

Succes!

Deel Deze Pagina