uwv arts... wat is er toch met die mensen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sterre82, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik hoop dat dit stukje niet naar mij gericht is anders heb je het niet goed gelezen. Daarnaast weet ik als geen ander hoe het is nachtenlang niette kunnen slapen van de pijn of dingen te moeten laten omdat het lichamelijk gezien niet kan. Dan heb ik het voornamelijk over privedingen, want ja...ik heb een baan en ja daar mogen ze dingen van mij verwachten want daar wordt ik voor betaald. Mijn gezin staat bij mij niet minder op nr 1 dan bij een ander alleen moeten zij het af en toe met wat minder doen.

2. muis26

muis26 Fanatiek lid

iedereen mag kiezen voor een gezin, tuurlijk zou niet gekker moeten worden...

maar ik denk dat sommige mensen het moeilijk te verkroppen vinden dat alle werkende mee betalen aan een uitkering en iemand die dus niet kan werken, wel 2 keer kiest voor een zwangerschap, wat met een chronische ziekte, rugklachten, vermoeidheid en noem het maar op zwaarder is dan bv een baan als secetaresse ik noem maar wat...

en er werd net gesuggereerd dat iemand die chronisch ziek is gewoon recht heeft op een normaal leven met alles erop en eraan.. tuurlijk is dat ook zo, maar ik denk dat de 'moeilijkheid' hiervan is dat alles maar gewoon moet kunnen alleen dat werk het eerst afvalt....

en MS is natuurlijk wel even een ernstige chronische ziekte, daar zul je mij niet over horen....... vreselijk

maar als je wel bewust TIJDENS je ziekte kiest voor 2 zwangerschappen kort achter elkaar dan kun je mij gewoon niet wijs maken dat je niet een paar uur per week licht werk kan doen.....

3. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik ben het hier helemaal mee eens.
    Ik misgun niemand zijn/haar kinderen. Maar een uitkering wegens rugklachten en wel twee kinderen op de wereld zetten en verzorgen, vind ik ook nogal bijzonder.

4. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Amen! dat is precies wat ik bedoel! Maar dit wordt toch weer een discussie tussen mensen die niet werken en wel werken

5. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    zoals er staat zijn de klachten weer erger geworden in mei van dit jaar, en zijn volgens de banner, de kindjes uit nov 2009 & aug 2011.

Er staat nergens dat ze tijdens haar zwangerschappen, welke dus de belasting voor je rug zijn, niet heeft gewerkt!

en ALS ze al wel een paar uur zou kunnen werken en niet 40 uur, moeten ze niet een hele uitkering stop zetten, dat is wat hier namelijk gebeurt, dat is ook niet redelijk!

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Nogmaals amen! Kortom, zo veel is er waarschijnlijk niet mis met de UWV arts van TS. ;)

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

helemaal mee eens

8. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Nou sorry hoor! Ik zou maar al te graag willen werken en niet in de ww/zw zitten, en dan NOG zou ik de dames begrijpen.

Het is nu niet zo dat de banen voor het oprapen liggen.

Ik heb vanaf mijn 16 fulltime gewerkt en zelfs jaren lang dubbele banen gehad en daarmee meer dan 60 uur per week werkte, dus begin erbij niet over dat ik graag thuis zit en dat dit een discussie is tussen wel en niet werkende.

Als ik over een jaar nog geen werk heb, betekent dat namelijk dat wij ons geliefde huisje te koop moeten gaan zetten en dat allemaal dankzij de keuze van onze geliefde regering.

Wat ik veel en veel erg vind zijn de mensen die misbruik maken van de regeling die de overheid hebben opgezet. Zo is hier achter laats een heel huis verbouwd op het pgd van hun zieke kind, hebben ze een bus gekregen en wat allemaal nog meer. Nee het huis is niet verbouwd omdat kindje nr 3 zo ziek is, nee omdat kindje nr 4 er aankomt en daar geen ruimte voor was! lekker hoor, alles op de ziekte van je kind gooien.
    Of een andere situatie dat de kinderen iedere dag met een personen taxi worden gehaald en gebracht (betaald uit pgb) omdat moeders te lui is om haar rijbewijs te halen en de kinderen zelf te halen en te brengen. En dan nog lachent zeggen ik heb me rijbewijs niet nodig ik kan alles met de fiets. en wanneer je dan vraagt over de taxi "nou het is toch lekker makkelijk dat de taxi komt, die hoef ik toch niet zelf te betalen". dat vind ik pas schandalig!! Je kan dan best als ouder je kids naar school brengen, zeker als je niet werkt ipv als de kids weg zijn je pas te gaan aankleden en je huishouden te doen.

9. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

aangezien ze niet recht hebben op kinderopvangtoeslag en haar man ook een inkomen heeft, kan ik een beetje gokken dat hij genoeg verdiend. Dan heeft TS denk ik ook geen uitkering nodig als ze een paar uur gaat werken.

Met alle respect ik werk zelf 16 uur per week en vriendlief 40 uur per week en ik krijg toch ook geen "gratis" geld! Wij moeten het ook redden met het geld wat we hebben. En als ik stop met werken krijg ik helemaal niks! Wij houden nergens ons handje voor op (oke behalve voor de kinderbijslag), maar voor de rest betalen, regelen en doen we alles zelf. We werken kei hard en mijn nekharen gaan omhoog staan van mensen als TS!

10. twinkle star

beter had ik het niet kunnen schrijven, je omschrijft helemaal mijn gevoel en dat van ws vele anderen. Daarnaast heb ik ook nog het gevoel van, als ik het kan met deze pijn kunnen anderen dat ook (bedoel dan echt niet iedereen).

11. twinkle star

Maar wie zegt dat haar uitkereing is stopgezet, dat is haar kant van het verhaal. Een verhaal heeft nog altijd 2 kanten. Ze kunnen een uitkering niet zomaar stopzetten, hiet moeten ze echt wel zo hun redenen voor hebben. Niet mee willen werken aan een behandeling of solliciteren naar een lichtere functie oid.

12. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    de regeling voor de kinderopvang is dat je namelijk recht op het aantal uren (+een kleine opslag van uren) van de minst werkende. Als je vent 40 uur werkt en jij 0, heb je recht op een vergoeding van 0 uren! ongeacht het jaarloon van ML. al zou ml maar minimum loon krijgen, krijgen ze als nog geen vergoeding opbasis van TS haar uren.

Dus het gaat er niet om dat ml zoveel verdient dat ze geen geld krijgen, maar ze krijg geen geld omdat ze niet KAN werken.

Ik mag echt van harte hope dat jij nooit in deze situatie terecht komt dat ML zijn werk kwijt zou raken, of ziek wordt of zo, want dan zou jij het echt niet kunnen redden.
    En echt fijn voor je als jullie verzamelinkomen zo hoog is dat je zelfs op ml zijn salaris alleen nog geen recht heb op vergoeding!
    Dat is iets waar velen van ons alleen van kunnen dromen.
    Enne als je genoeg verdient, en nergens gebruik van wilt maken, lever je die kinderbijslag toch in.

13. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    er moet reëel gekeken worden of iemand beschikbaar is voor de arbeidsmarkt. Wanneer jij een bepaalt programma volgt van zoveel keer in de week ben jij reëel niet beschikbaar (zeggen zelfs de werkcoaches)
    TS zei zelf al dat de uwv dame in kwestie haar uit de zw ging gooien, ik ga erdaarmee vanuit dat wanneer zij nu niets doet haar uitkering ook wordt stopgezet, zo werkt het bij het uwv.

In verhouding wat jij eerder zei, dat jij met pijnklachten nu wel werkt, ik weet niet hoe erg jouw klachten zijn, en hoe erg ts haar klachten nu zijn. Ik weet alleen wel, dat ik kon vorig jaar nog zitten nog staan en mijn uwv dame zag niets, vond me nog jong en pijn was relatief. Dus ja in kan me de ergernissen van TS tot het uwv helemaal begrijp. Ik ben vorig jaar dusdanig eruit geknikkerd dat ik op sollicitatie gesprekken zelfs werd afgewezen omdat ik met krukken liep, en nog had ik niets volgens het uwv!

14. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Dat je geen werk kunt vinden is niet iets waar het UWV naar hoort te kijken. Ze kijken of je kunt werken, niet naar de hoe de arbeidsmarkt er op dat moment voor staat.
    En dat lijkt me ook terecht.

Ook lijkt het me niet wenselijk als het UWV voor mensen met kinderen er hele andere regels op na houdt dan voor mensen zonder kinderen. Het al dan niet hebben van kinderen zou geen invloed moeten hebben op je beschikbaarheid voor de arbeidsmarkt als je een UWV-uitkering wenst te ontvangen.

15. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Wil niet lullig doen maar als ik niet naar revalidatie ga stopt de ziektewet ook hoor. En geld voor opvang s er niet dus opa en oma passen noodgedwongen op. 4Dagdelen per week.

UWV zegt als je werkt moet je ook oppas hebben

Dus geen oppas hebben hun geen boodschap aan.er s altijd een mouw aan te passen het s 12weken .

16. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    vorig jaar toen dit gebeurde was ik nog ziek (ik kon met krukken amper vooruit komen laatstaan zonder), 2 a 3 maanden later was ik wel herstelt voor de arbeidsmarkt, alleen dit heeft mij die maanden ww gekost waar ik recht had op ZW. Ik had me gewoon betergemeld wanneer ik beter was, ik ga daar dan niet onnodig daar gebruik van maken. Ik kon toen dus niet werken, was niet een kwestie van willen

Ik zeg dan ook (en de werkcoaches zegt dat ook) dat er reëel gekeken moet worden of iemand beschikbaar is voor de arbeidsmarkt.

Ik zeg ook niet dat ik mij nu ziekmeldt omdat de arbeidsmarkt er niet naar is. Het is zeker hun schuld niet, alleen er moet dan alsnog rechtvaardig met mensen omgegaan worden.

nogmaals IK WIL WERKEN, zelfs buiten mijn vakgebied, alleen ook daar word ik opafgewezen want dan heb ik weer geen ervaring of ben ik te oud.

17. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    alleen als je werkt krijg je dus opvang vergoeding. dit is de bottle neck voor TS. die heeft dus geen oppas. en als ze werkt krijgt ze die dus wel!

enne ze gaat naar revalidatie;)

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik vind het heel erg dat er nu ineens wordt beweerd dat ik niet wil werken. Ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik heel graag wil werken. Sterker nog, ik heb ALTIJD gewoon gewerkt, ook TIJDENS de zwangerschappen dus ik snap gewoon niet waar sommigen het vandaan halen dat ik lekker ziek thuis zit en even 2 kinderen krijg??? Heel apart hoe sommigen er een eigen verhaal van maken. Ik hoop voor jullie dat jullie er nooit mee te maken krijgen.

Ik wil andere mensen heel erg bedanken voor jullie begrip en het meeleven. Pb me gerust!

Van mij mag er een slotje op dit topic.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dit bewijst wel dat jije cht geen flauw idee hebt waar je over praat ;)

En wat een domme conclusies worden er weer getrokken. TS heeft dus WEL gewerkt in de tussentijd. Ook tijdens de zwangerschappen.

TS, heel veel sterkte. Ik weet een beetje hoe jij je voelt. Ik hoop dat je er met het UWV uit kan komen.

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Mooi geweest.

Deel Deze Pagina