UWV arts

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Smiley24, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik ben op 2-3-2011 bevallen van mijn 2e dochtertje, na mijn verlof heb ik mij ziek moeten melden ivm rughernia die na deze bevalling geconstateerd werd. Echter raakte ik weer zwanger en ben ik 10-2-2012 bevallen van mijn zoontje. Wederom heb ik mij opnieuw ziekgemeld vanwege de toenemende pijn. Ik loop nu bij de neuroloog en bij de pijnteam, maar wellicht dat ik geopereerd zal moeten worden aan mijn rug. Ik ben bij het UWV geweest bij de verzekeringsarts en hij heeft aangegeven dat ik niet ziek ben t.g.v. de bevalling. Omdat ik ook de diagnose postpartum depressie heb zegt die verzekeringsarts dat ik helemaal niet postpartum depressief ben ;) want dan zou ik er veel erger aan toe zijn. Nou ja zeg dacht ik bij mezelf.. Mijn h.a. wil (nog) niet dat ik ga starten met antidepressiva wat ik overigens prima vind. Mocht dat later nodig zijn dan is het een ander verhaal..

Hij wil med. info opvragen bij de neuroloog waar ik natuurlijk mee akkoord ga, maar de manier waarop hij mij te woord stond: heel minachtend ;) Kan hij dit zomaar doen? Ik heb de diagnose van mijn huisarts en van de neuroloog, maar hoe hij bij mij en mijn man overkwam is alsof hij het niet eens was met die diagnose.. Hij zal me over een paar weken bellen om te vragen hoe het ervoor staat, maar ik wil niet meer met die man communiceren.

P.S. Hoe wordt de berekening voor de WIA gemaakt? Want ik ben bijna 2 jaar ziek maar dan met 2 zwangerschappen er tussen. Of moet je 2 jaar aaneengesloten ziek zijn?

Ik hoop op uw reactie. Vriendelijk bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Smiley24,

Je geeft aan je liever niet meer met de verzekeringsarts wilt communiceren waar je op het spreekuur bent geweest.
    Je kunt bij UWV een schriftelijk verzoek indienen om overdracht van je controles naar een andere verzekeringsarts.
    Je geeft hierbij duidelijk aan waarom je dat verzoek doet.

De wachttijd voor de WIA sluit je periodes van zwangerschapsverlof uit. Ben je voor en na het verlof ziek door dezelfde oorzaak?
    Dan worden de ziekte perioden samen geteld.
    Geldt voor de ziekmeldingen een verschillende oorzaak?
    Dan begint de wachttijd vanaf je meest recente ziekmelding.

De hoogte van een WIA-uitkering wordt berekend aan de hand van je inkomen van 1 jaar voor je eerste ziektedag.
    Van het dagloon dat uit deze berekening komt ontvang je de eerste 2 maanden 75% en vervolgens 70%.

Actuele informatie over de WIA vind je hier.

Ik wens je van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Bedankt voor uw reactie.

Het probleem is dat ik zei dat ik tijdens mijn bevalling 4x verkeerde ruggenprik heb gehad waardoor er een lek is ontstaan en hersenvocht lekte. En hij keek me aan en zegt onmogelijk :(

En alles wat ik zei: reageerde hij er heel minachtend op en ook van: nou dat heb jij niet :x Hij heeft dus in principe alleen mijn rugklachten als ziekmelding staan terwijl ik ook PPD heb en ook nog gevolgen van die verkeerde ruggenprikken. Is dit de normale wijze hoe hij gehandeld heeft?

Wat betreft mijn ziekmeldingen: in december 2010 moest ik stoppen vanwege bekkeninstabiliteit met rugklachten, in maart bevallen, daarna weer zwanger, niet meer gewerkt, in februari bevallen en nog steeds in de zw met rugklachten.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Smiley24,

Omdat ik niet bij het gesprek aanwezig ben geweest, kan ik niet beoordelen wie gelijk heeft. Daarom geef ik je alleen algemene informatie over wat je kunt doen, zonder in te gaan op de details uit je vraag.

Ben je het niet eens met de manier waarop je bent behandeld, kunt je hierover een klacht indienen.

Als je het inhoudelijk niet eens bent met de beslissing van de verzekeringsarts, kun je in bezwaar gaan tegen zijn beslissing. Een bezwaarverzekeringsarts (een andere arts dus) zal opnieuw de aard van je arbeidsongeschiktheid beoordelen.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina