Stage en WW?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Miek22, 22 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miek22

Miek22 Actief lid

29 sep 2011
    325
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Goedemiddag,

Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn werkgever mijn contract niet gaat verlengen, dit betreft een jaar contract tot 1 januari 2016.

Momenteel werk ik 24 uur per week en ik wil ook graag 24 uur per week blijven werken.

Ik volg op dit moment ook nog een opleiding (deeltijd, 1 dag in de week) waarbij ik van februari tot en met juli 2 dagen per week stage moet gaan lopen.

Mijn vraag is of dit mogelijk is, met behoud van mijn WW? Ik ben namelijk wel gewoon 24 uur per week beschikbaar en mijn stage kan ik om eventueel nieuw werk heen plannen?

Ik hoor het graag.

Groet,

Miek

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Miek,

Wat jammer dat je contract niet verlengd wordt!

In principe moet je in de WW beschikbaar zijn voor werk, voor het aantal uren dat je werkloos wordt. Wie een opleiding volgt, is dat meestal niet meer. Daarom mag je niet zonder meer een opleiding volgen als je WW hebt.

Jij bent echter al begonnen met de opleiding voordat je werkloos werd. Daarom is er wat je opleiding betreft niets aan de hand. Als je stage gaat lopen, moet je daarvoor wel toestemming krijgen van je adviseur werk. Die krijg je als je je inschrijft bij het werkbedrijf.

Dat doe je een maand voordat je werkloos wordt op www.werk.nl, daar schrijf vraag je op dat moment ook de WW-uitkering aan.

Ik wens je veel succes met je opleiding.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina