UWV/CWI en WAZO...?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Creatype, 28 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Creatype

Creatype Lid

11 mei 2006
    55
    0
    0
    NB
    Ik kwam erachter dat ik zwanger was toen ik mijn baan net kwijt was. Zodoende kwam ik in de WW. Toen heb ik een baan gevonden waarbij ik niet volledig werkte. Ik kreeg daar een zogenaamd 0-uren contract. Ik kon aanvullend WW krijgen. Dus moest ik blijven solliciteren. Vaak ging het mis en krijg ik weereens niet uitbetaald. Omdat ik zwanger ben liep mijn contract tot november. De organisatie wou mijn zwangerschapsverlof niet bekostigen. Dus zodoende ben ik nu weer werkeloos en heb ik per november een WAZO formulier ingevuld en opgestuurd (zonder reactie tot nu toe). Ik heb het UWV al zoveel keren aan de lijn gehad en steeds gaan er dingen mis. Ik heb ook de puf niet meer om het allemaal uit te gaan zoeken. ik ben nu 37 weken zwanger en ik moet zeggen ik trek het niet meer met die papierwinkel van een CWI/UWV en WAZO. Heeft er iemand iets soortgelijks meegemaakt of misschien een tip? Ik zie door de bomen het bos niet meer... :cry:

2. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi, ik kan je niet echt een tip geven, maar ik weet wel dat het wel een aantal weken kan duren eer dat ze gekeken hebben of je recht heb op een wazo uitkering.

Ik krijg hem ook vanaf nu en ik had op 4 september de aanvraag gedaan.
    Op 13 september kreeg ik een ontvangstbevestiging en op 13 oktober kreeg ik de bevestiging dat hij per 28 november in zou gaan.
    Ik heb trouwens op advies van de arboarts de aanvraag aangetekent weggestuurd.

Je kan wel vragen aan iemand van het uwv ( telefoniste ) of ze kan zien of er al een zwangerschapsverlof uitkering geactiveerd staat.
    Dat kunnen ze zien nl.

Anders kan je misschien een aangetekende brief sturen met nog een keer je gegevens naar het adres waar je je wazo uitkering hebt aangevraagd.

Succes ermee.

Groetjes MB2005.

3. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Het is inderdaad geen feest als je te maken krijgt met het UWV maar ik zou echt even volhouden als ik jou was. Geld is geld en je wilt toch geen dief van je eigen portemonnee zijn?

Sterkte

4. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    trouwens, je baas hoeft zowiezo nooit je uitkering te betalen, de overheid vergoed je uitkering. wel is je werkgever natuurlijk een werknemer tijdelijk "kwijt".

Groetjes Lisette

Deel Deze Pagina