UWV drama.. wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Bo20, 18 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hai dames!

Ik moet even mijn ei kwijt, want ik baal zo!

Ik heb afgelopen vrijdag contact gehad met het UWV over het uitbetalen van mijn Ziektewet uitkering. Ze gaf me aan dat het afgelopen maandag zou worden gedaan. "Fijn!", dacht ik (ik wacht er al een tijdje op). Dinsdag nog geen geld aan het einde van de de dag. Ik er weer achteraan gebeld. Was het dus niet overgemaakt en ik zou de dag erna worden teruggebeld waarom het niet was overgemaakt. "Prima!", dacht ik. Een foutje is menselijk. De dag erna keurig 's ochtends teruggebeld dat er om de een of andere reden dus geen uitbetaling was gedaan maar dat daar geen enkele aanleiding toe was en dat de betaling inderdaad nu was doorgezet. Vandaag weer gekeken én weer geen geld. Dus weer gebeld... Kon de dame in kwestie niet zien of het al was overgemaakt, want ik stond niet in de betalingen en je komt pas in de betalingen te staan, wanneer er een bedrag is overgemaakt. Ik moest het zelf maar in de gaten houden, want het kon best vanmiddag nog worden overgemaakt en dan heb ik het morgen en anders maandag... :x Ik baal hier dus ontzettend van, want van mijn ex-werkgever heb ik maar een halve maand salaris gekregen en de rest zou door het UWV worden uitbetaald. De rekeningen lopen dus wel door.. Normaal gesproken zou ik me nóóit zo druk over geld maken, maar nu hang ik dagelijks met deze instantie aan de telefoon. Ik vind het echt vervelend, maar heb het gevoel dat ik steeds naast de 'pot pis' en dat elke medewerker weer een ander verhaal verteld. Het levert mij behoorlijk wat stress op, wat ik nu juist niet kan gebruiken in mijn zwangerschap.

Wie heeft ook een dergelijke situatie meegemaakt? En hoe lang duurde het voordat je uitbetaald kreeg? Vanaf afgelopen maandag, de 15e, is mijn WAZO uitkering ingegaan en ik heb de formulieren ruim op tijd teruggestuurd.. zal mij benieuwen hoe lang het gaat duren voordat ik deze uitkering ga krijgen.

2. lotjebobje

lotjebobje Actief lid

11 dec 2008
    101
    0
    0
    mama
    almelo
    Tja het UWV is echt een instantie appart
    ik krijg echt al mijn post gewoon op mijn eigen adres waar ik al bijna 3 jaar woon maar op de een of andere manier versturen ze mijn jaaropgaaf en toen ook mijn wazo formulieren naar mijn oude adres heb al eens er een brief over gestuurd maar dat helpt dus niks. ook met geld overmaken zijn ze erg traag en je belt echt iedere dag weer en iedere dag krijg je weer een ander verhaal.
    Je kan alleen maar blijven bellen
    ik ken echt alleen maar mensen die problemen hebben met het UWV.
    Heel veel succes en hoop dat je het snel op je rekening hebt

3. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ahum, ik heb ook wel een verhaal over het uwv, al ligt het niet alleen aan het uwv.. ik ging per 31 dec uit dienst bij mijn oude werkgever omdat mijn contract niet verlengt werd.. ik was toen ziek wegens zwangerschap ivm BI.. mijn oude werkgever zou mij dus moeten ziek melden wegens zwangerschap per 1 jan.. dat gebeurde dus niet.. ik heb wat gebeld, met uwv en oude werkgever.. pff.. uiteindelijk melde mijn oude werkgever mij ziek begin maart.. toen kwaman de papieren pas binnen bij het uwv.. terwijl ik een paar dagen later al zwangerschapsverlof zou gaan krijgen.. al die tijd heb ik geen rode cent gezien...
    afgelopen week kreeg ik eindelijk de toekenning van de ziektewet vanaf 1 jan.. en wat denk je.. veel te laag.. ik zou 100 % moeten krijgen gerelateerd aan mijn salaris.. het is nog minder dan 70 %....
    zojuist weer gebeld dus.. en ik word teruggebeld.. maar vooralsnog geen betaling gehad...

4. lotjebobje

lotjebobje Actief lid

11 dec 2008
    101
    0
    0
    mama
    almelo
    zo ging dat bij mij ook hoor
    mijn werkgever had mij gewoon ziekgemeld kreeg dus de hele tijd 70% in plaats van 100% uiteindelijk wel allemaal goed gekomen.
    maar het blijft een vervelende instantie

5. Miss Moneypenny

Miss Moneypenny Fanatiek lid

17 feb 2009
    1.354
    0
    0
    Student
    Hoge noorden
    Wat vervelend!!
    Leg dat maar weer eens uit aan de bedrijven waar je de rekeningen aan moet betalen...

Heb zelf geen rare ervaringen met het UWV, hier alles op tijd gekregen....
    Alleen de overgang WAZO naar WW was k*t.. maar dat kwam door de standaard uitbetaling.. wazo was 1x in de week en ww 1x in de 4... viel voor mij een beetje ongunstig

Deel Deze Pagina